Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 Boyutlu bir Modeli 2 Boyuta Çevirmek...
#1
Merhabalar arkadaşlar,

Mimarisini yaptığımız bir bina için dışarıda 3 boyutlu bir cephe çalışması yapılmış. Çalışma 3ds Max'te yapılmış ve kullanılan süslemelerin 3 boyutlu modelleri var elimde. Bunun görünüşlerini 2 boyutlu olarak çıkartmak zorundayım. Autocad'e export edip, Flatshot'la deniyorum ve fakat süslemeler o kadar detaylı ki program donup kapanıyor. Aklınıza gelen bir çözüm var mı, ya da ben flatshot'ı doğru mu kullanamıyorum?

Demek istediğim front penceresinden görüntü almak değil, tek düzlemde 2 boyutlu bir çizim...
"Hiçbir şey ülkesinde, hiçbir şey her şeydir" demiş siyah ojeli adam!
Cevapla
#2
Allplan'da 3D modelin kesit veya görünüşünü alabilirsiniz ve 2d dwg olarak size export edebilir.
Not olarak ekleyeceklerimde şu sonucda 3d objeden 2d görünüş ve kesit olayına çevirince model kaynaklı lineler eklenebilir çok fazla olmayacağından 5-10 dakikada tamamen manuel olarak ayıklanıp temizlenebilir üst üste gelecek olan çizgileride allplan içinde optimize edilebilir yada autocad'de purge yapabilirsiniz

Buradan demo indirebilirsiniz:
http://www.nemetschek-allplan.eu/service...nload.html
Cevapla
#3
Çok teşekkür ederim Mehmetkalaman, üst üste gelecek çizgileri ayıklamayı zaten göze aldım. İndiriyorum Allplan'i, hiç kullanmadım ama çözerim diye umuyorum. Bazı elemanları flatshot çözdü ama geri kalanlar onun boyunu aştı. : )
"Hiçbir şey ülkesinde, hiçbir şey her şeydir" demiş siyah ojeli adam!
Cevapla
#4
merhaba modelinizi front ekrala alın .
görünen kısımları polygon ile secin .
sectiğiniz alanları shift ile kopyalayıp sahnedeki diğer tüm parçaları silin.
kopyaladığınız bölümü dwg olarak export ederseniz fazla çizgileri taşımamış olacaksınız.
ben genelde böyle alıyorum .
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#5
modelin görseli varsa baska yöntemlerde önerebilirim
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#6
Bu yöntem başka projelerde işime yarayabilir Kahraman Bey ama şu anki modeller milyon tane yüzeye sahip ve onları tek düzleme getirmem zor gibi görünüyor. Teşekkür ederim ilginiz için. : )
"Hiçbir şey ülkesinde, hiçbir şey her şeydir" demiş siyah ojeli adam!
Cevapla
#7
peki ozaman belli bir et kalinlıgı vardır her modelin yan yüzeye getirip 1 cm aralık vererek iki farklı yerden slice ile keserseniz düz çizgileriniz olur . mahsuru yoksa modeli görebilirmiyim ?
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#8

Bunun gibi yığınla elemandan oluşuyor cephe. Sahneyi göndermek istemediler, render'dan da ölçeğe oturtmam da zor olacak.

: )
"Hiçbir şey ülkesinde, hiçbir şey her şeydir" demiş siyah ojeli adam!
Cevapla
#9
bu tarz modeller genelde turbo smoth içerir kapatırsanız o modifiyeri herşey düz hale gelecektir

örnek resminizdeki model 3dsky.org da bulunuyor . eğer model bu ise bu modelde turmo smot ve loft özelliği var bu özellikleri silin model düz hale gelecektir. zaten enjeksiyon üretimi olur bu modeller cnc ile kesilmez
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#10
Modellerden biri bu, evet. Poly'ye çevrilmiş, o yüzden bu işlemleri yapamıyorum. Autocad'de de en fazla bu sonuca ulaşabildim.

"Hiçbir şey ülkesinde, hiçbir şey her şeydir" demiş siyah ojeli adam!
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.