Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek
#1
mrb ben sırasıyla 3ds max menulerini-modellemeleri-render-şimdide ışıklar üzerine derleri izliyorum

sıfırdan başlayan biri olarka atladığım birşey varmı yada bundan sonra neye odaklanayım tavsiyeleriniz nelerdir ? birde sıfırdan başlayan biri nasıl  bir yol izlemelli  bu şekilde ana başlıklar halinde yazabilirmisiniz ?
Cevapla
#2
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

bende usta sayılmam ama naçizane tavsiyem düşük poligon sayısı ile modellemeyi öğren derim.
Cevapla
#3
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

"oguzk06" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bende usta sayılmam ama naçizane tavsiyem düşük poligon sayısı ile modellemeyi öğren derim.

teşkkürler..ışıktan sonra birkaç modellemeye daha çalışıp sonra bu dediğine yoğunlaşacağım  ;)
Cevapla
#4
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

ışıktan sonramı. kusura bakma  seni tanımıyorum ama bu lafımda haklı olduğumu biliyorum. ışıktan sonra modelleme diye birşey yoktur. modelleme herseyden önce gelir. ışık ve render ayarlarını her zaman öğrenebilirsin ama modellemeyi her zaman öğrenemessin. bazen doğru ışık olduğu halde bozuk  işlevsiz bir model ile renderini  berbat edebilirsin. oguz hocamın  dediği gibi önce modelleme. 

örnek veriyorum.  bir boxu bolean ile delip  kapı ve pencere  mi yapmak istersin ?  AEC wall komutu ile  duvar oluşturup  slice  kullanarak duvar kapı boşluklarını keserek mi yapmak istersin.  line ile duvarı çizip exturude ile mi duvar yapmak istersin .  crossection ve surface ilemi duvar yapmak istersin ?  iki farklı boz u  atach ile kaynatıp ara boşluğa kapı yaparakmı duvar yapmak istersin ?  bu liste uzar gider . ama dış cephede  vraysun yada mrsun . iç cephede  wraylight yada mr  ısıkları  .  hiç olmadı  bir kaç tane listedeki ışık secenekleri ies glow . ışık seceneklerin bunlar  peki ya modelleme . ?  bozuk bir dosya gelecek eline bir gün yada bir modeli değiştirmeni isteyecekler .  360 derece  bir  silindiri döndürüp balkon demiri yapmanı bekleyecekler. tüm modifyleri biliyormusun ?

uzun lafın kısası maxe basladıysan modelleme ile devam et ne zaman  yolda giderken  2 dakika görme sansın olduğu bir bina bir bisiklet bir  el arabasını hayal ederek modellersen işte ozaman ışık ve render ayarlarına gecmelisin.

bu sitemli tavrımıda yanlış anlama kendi hatalarımı baskalarının yasamasını görmeye tahammul edemiyorum. belkide bir kaç gömlek üst seviyede olurdum bende ısık yada hazır modelle baslamasaydım .  Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#5
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

Oğuz hoca ve Kahraman hocanın dediği gibi Önce modellemeyi hatta modellemeden öncesi de vardır biraz pratik yani el becerini geliştirmek bu konuda bir çoğumuz eksiğiz ve arka plana atarız ama işin özü kağıda eskizler karalayabilmekten geçer eğer bir kütleyi boş bir kağıda karalarsan 3d'de oluşturduğun kütleyi daha iyi kavrarsın. En doğru sıralama Modellemeyi öğrenmektir modifierleri öğren nasıl eğilir, bükülür, kıvrılır... Ondan sonra bu işin pratiğini öğren Kahramanın dediği gibi bir şekil yapmanın onlarca yolu var sana en uygun olan pratik yolu bulup modellersin. Ondan sonra kaplama yapmayı öğren kaplamaları psde düzenleyebilmen gerekir. Bir duvar oluşturduğunda o duvara uygun kaplama bulamazsın her zaman mesela çatlağı yosunu olan bir duvar olacak işte o zaman ps devreye girer photoshop yani İbrahimin baştan sona ps dersi mevcut. Ondan sonra da ışık sistemini öğren en son render ayarlarına geç işin inceliklerini araştır tabi bilgi bilgidir diyelim modellemeyi araştırırken gözüne renderle ilgili ilgini çeken yazı gördün yüz çevirme arşivle ve göz at ileride sana alt yapı oluşturur. Kolay gelsin şimdiden.
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#6
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

"Kahraman  COŞKUN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:ışıktan sonramı. kusura bakma  seni tanımıyorum ama bu lafımda haklı olduğumu biliyorum. ışıktan sonra modelleme diye birşey yoktur. modelleme herseyden önce gelir. ışık ve render ayarlarını her zaman öğrenebilirsin ama modellemeyi her zaman öğrenemessin. bazen doğru ışık olduğu halde bozuk  işlevsiz bir model ile renderini  berbat edebilirsin. oguz hocamın  dediği gibi önce modelleme. 

örnek veriyorum.  bir boxu bolean ile delip  kapı ve pencere  mi yapmak istersin ?  AEC wall komutu ile  duvar oluşturup  slice  kullanarak duvar kapı boşluklarını keserek mi yapmak istersin.  line ile duvarı çizip exturude ile mi duvar yapmak istersin .  crossection ve surface ilemi duvar yapmak istersin ?  iki farklı boz u  atach ile kaynatıp ara boşluğa kapı yaparakmı duvar yapmak istersin ?  bu liste uzar gider . ama dış cephede  vraysun yada mrsun . iç cephede  wraylight yada mr  ısıkları  .  hiç olmadı  bir kaç tane listedeki ışık secenekleri ies glow . ışık seceneklerin bunlar  peki ya modelleme . ?  bozuk bir dosya gelecek eline bir gün yada bir modeli değiştirmeni isteyecekler .  360 derece  bir  silindiri döndürüp balkon demiri yapmanı bekleyecekler. tüm modifyleri biliyormusun ?

uzun lafın kısası maxe basladıysan modelleme ile devam et ne zaman  yolda giderken  2 dakika görme sansın olduğu bir bina bir bisiklet bir  el arabasını hayal ederek modellersen işte ozaman ışık ve render ayarlarına gecmelisin.

bu sitemli tavrımıda yanlış anlama kendi hatalarımı baskalarının yasamasını görmeye tahammul edemiyorum. belkide bir kaç gömlek üst seviyede olurdum bende ısık yada hazır modelle baslamasaydım .  Dodgy



Clap teşekkürler tüm yazdıkların tavsiyen için  :) ben şu şekilde ışık dedim : modellemeyi çok iyi  bilmiyorum farkındayım  ama hep modellleme yaparsam canım sıkılır o yüzden modellemeyi mesela kapı dolap vs gib çok bilenen objeleri modelleyecek kadar öğrendim.daha zor olanları çıkarmayaysa daha sonra geçmek üzere kenara aldım  çünkü  çok modelleme canımı sıkacaktı o yüzden atladım render a geçtim şlimdi de ışık  a ama bu demek değildirki bunlara birdaha hiç bakmayacağım.yani  ışığa bakıp tatmin edici render alacağım tabi sizin gibi ustaların ki  gibi değil ondan sonra modellemey geri dönüp herşeyi modellemeye başlayacağım gördğüm herşeyi ve bu sırada da material tekrar çalışacağım yani gerçekci cam gerçekci parke vs yani planım bu şekilde :) bu arada cam parke falan yapıyorum ama daha gerçekci yapabilirmyiim  onları kast ettim orda yoksa onları bilmeden ışığa geçmezdim yada render'a 
Cevapla
#7
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

"HeLLsinG__" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Oğuz hoca ve Kahraman hocanın dediği gibi Önce modellemeyi hatta modellemeden öncesi de vardır biraz pratik yani el becerini geliştirmek bu konuda bir çoğumuz eksiğiz ve arka plana atarız ama işin özü kağıda eskizler karalayabilmekten geçer eğer bir kütleyi boş bir kağıda karalarsan 3d'de oluşturduğun kütleyi daha iyi kavrarsın. En doğru sıralama Modellemeyi öğrenmektir modifierleri öğren nasıl eğilir, bükülür, kıvrılır... Ondan sonra bu işin pratiğini öğren Kahramanın dediği gibi bir şekil yapmanın onlarca yolu var sana en uygun olan pratik yolu bulup modellersin. Ondan sonra kaplama yapmayı öğren kaplamaları psde düzenleyebilmen gerekir. Bir duvar oluşturduğunda o duvara uygun kaplama bulamazsın her zaman mesela çatlağı yosunu olan bir duvar olacak işte o zaman ps devreye girer photoshop yani İbrahimin baştan sona ps dersi mevcut. Ondan sonra da ışık sistemini öğren en son render ayarlarına geç işin inceliklerini araştır tabi bilgi bilgidir diyelim modellemeyi araştırırken gözüne renderle ilgili ilgini çeken yazı gördün yüz çevirme arşivle ve göz at ileride sana alt yapı oluşturur. Kolay gelsin şimdiden.

Dodgy Dodgy tamam hocam dediğiniz gibi yapacağım şu ışığa biraz göz atıp modellemeyle başlayacağım :) ibrahim baştan sona dersi derken ? paralı mı ?
Cevapla
#8
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

bu arada hellsing dediğine katılyıorum herşeyden önxc el çizimi gelir aslında ama işte onu yapamadık ilerki yılalarla boş zamanım olursa oel çizim kusruna gitmeyi  düşünüyorum :)
Cevapla
#9
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

Baştan sona Photshop dersi:
http://www.cgstudyo.com/http://cgstudyo ... ic.php?t=3
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#10
Ynt: 3d max te nasıl bir yol takip etmek gerek

"HeLLsinG__" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Baştan sona Photshop dersi:
http://www.cgstudyo.com/http://cgstudyo ... ic.php?t=3

:) Teşekkürler Levent abi,buradanda belirteyim seti tamamlamak üzereyim arkadaşlar Ramazan Bayramına kalmadan temel eğitimi bitirmeye gayret edeceğim.

Not : Ders çekimleri o tarihe kadar biter ama uploadlar 1-2 gün aksayabilir  Dodgy
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  SİGERSHADERS KURULUMU NASIL YAPABİLİRİZ, KULLANIMI HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VARMI? cizeradamt 0 168 20-08-2016, Saat: 15:42
Son Yorum: cizeradamt
  Bu noktalar nasıl kaybolur FancyyPotato 2 201 08-07-2016, Saat: 18:32
Son Yorum: FancyyPotato
  3DSMAX kutuyu nasıl dolduracaz ? Aydın ZENGİNOL 9 449 13-06-2016, Saat: 02:33
Son Yorum: kjum
  bu videodaki gibi anlık render görüntüsü nasıl yapılır Melik Ay 3 425 20-04-2016, Saat: 13:35
Son Yorum: Melik Ay
  V-Ray ile Işık etrafındaki hale nasıl oluşturulur ? Şener Grafik 14 585 24-11-2015, Saat: 12:01
Son Yorum: ibocumo

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.