Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3D'nin Efendileri bi bakıversin :)
#1
Merhaba arkadaşlar, uzun süre önce kaydoldum foruma.. Bir çok bilgiden sessiz sedasız faydalandım. Şu ana kadar 3Ds max ile yapabildiğim herşeyi bu foruma borçlu olduğumu gurur ile söyleyebilirim. Sizin çalışmalarınızın yanında utana sıkıla paylaştığımı da dile getirmeliyim. İdman niyetine yaptığım bir çalışmamı sizlere, 3D'nin efendilerine sunuyorum. (Duvardaki çerçeve ve azıcık ucu görünen kapı hazır modeldir).
3Ds Max 2015
Mental Ray[attachment=1303]
Cevapla
#2
3d'nin efendisi kategorisine girmesem dahi açizane bir kaç öneride bulunmak istiyorum. Öncelikle "utana sıkıla paylaşmak" hususunu bir kenara bırak, ilerlemene en çok katkı sağlayacak şey çalışmalarını paylaşıp insanların senin eksiklerini gidermen hususunda yorum yapmalarını sağlamaktır. Bir çoğumuz bunun ayarında çalışmalarla başladık, çalıştıkça muhakkak daha iyi olacaktır.
Gelelim sahenize :D
Modeller, kaplamalar fena değil, render ayarların ve ışıklandırma düşük kalmış. Material tutorialleri izle bolca, güzel işler çıkacaktır, ellerinize sağlık...
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#3
Sacit Bey'in söylediği gibi efendilerden olamadım henüz ama ben de bir yorum yapayım ki size katkı sağlasın.

- Sanırım ortamda tek bir ışık kaynağı var ya da default lights ile render almış olmalısın. Ortama ayarları iyi optimize edilmiş bir ışık kaynağı koyman iyi olacaktır. "Ayarları iyi optimize edilmiş ne demek şimdi?" dediğini duyar gibiyim, şöyle ki kullandığın render motoruna ve render ayarlarına bağlı olarak, kullandığın ışık kaynağının da belli özellikleri olacaktır. İşte bu özellikleri iyi tanımalısın ve neyin nerelerde gerekli olduğunu bilerek, hem render süresini uzatmadan hem de ayarlardan ve kaliteden büyük bir taviz vermeden bir ışık kaynağı oluşturmalısın.

- Kaplamalarda ise tek düze ve az çeşitte kaplama yerine, farklı nesnelere göre değişken kaplamalar kullanmalısın ve yukarıda da bahsettiğim gibi ayarlarını iyi bir şekilde optimize etmelisin.

- Özetle, kaplama ve ışık konusu üzerine biraz yoğunlaşmanı tavsiye ediyorum.

- Bu konularda ilerleme kaydettikten sonra render ayarlarını da detaylıca öğrendiğinde gayet hoş çalışmalar çıkaracağına eminim.

- Bunlar üzerinde durduktan sonra yapacağın çalışmaları ve ilerleyişini tekrar görmek için çalışmalarını dört gözle bekliyorum.


Bu yazıyı üşenmeyip okuduysan da teşekkür ederim. Çalışmalarında başarılar.
Losers are those who gave up.
Turbosquid | MKCGWORKS | Facebook Sayfam: MK CG Works | E-Mail: mkdesigntr@gmail.com
Cevapla
#4
Sacit Bey önerilerinizi dikkate alacağım, dediğiniz gibi render ve ışık ayarlarına yöneleceğim yavaş yavaş.
Mehmet Bey tabii ki de okudum yazdıklarınızı hem de defalarca. Kaplama konusunda merak ettiğim bir husus var. Render'da ayrı görünüyor çalışma ekranında ayrı görünüyor kaplamalar... Render'da görüneceği şekli ile çalışmamızın bir yolu yordamı yok mudur? Aksi takdirde bütün kaplamaları renderlayarak denemek zorunda kalacağım, bu durum hem vakit kaybettirecek hem de heves kıracak... :(
Cevapla
#5
Materyallerin sonucunu görmek istiyorsanız real time render hakkında araştırma yapın, (ben vray rt kullanıyorum), bunu profesyonel insanlar tecrübeleri sayesinde kaplamadaki hangi özelliğin hangi sonucu vereceğini önceden kestirebiliyor ve bu sayede final render alırken de sadece ufak tefek değişikler yapıyor, böylece onlarca test renderı almaktan kurtuluyorlar. Kisaca tecrübe meselesi, başlarda biraz bu sıkıntılara katlanmak gerekiyor.
Losers are those who gave up.
Turbosquid | MKCGWORKS | Facebook Sayfam: MK CG Works | E-Mail: mkdesigntr@gmail.com
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.