Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3ds max - export sketcup
#1
Herkese merhabalar kolay gelsin.
3dsmax 2013 te hazirladigim modeli sketcup a atmak istiyorum. Ama maalesef kaplamalar gelmiyor. Bu sorunu nasil duzeltebilirim?
Not: sketcup 2015 i kullaniyorum.
Cevapla
#2
Artlantis studyo programi .skp olarak kaydetmeye yardimci oluyormus.
Cevapla
#3
render yazılımına gerek yokki interneti araştıracağına az siteye baksaydın bunun videolu türkçe dersini görmüş olurdun




mantık aynı.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#4
hocam bende cinema4d yok o yüzden deneme imkanım yok. sormak istediğim şu, 3dsmax tarafında kaplamalar vray material olursa bu işlem işe yarıyor mu?
Cevapla
#5
Oguz hocam önemli olan sistem yolu vray olması veya mental ray olması önemli değil sebebine gelince obj formatında üstteki gibi yaptığımız zaman exportta 2 dosya veriyor

biri mesh obje diğeri ise materyal haritası

eğer exportlamada dosya yolları kaydedilirse açılan yeni programın materyal alanında diyelim 3ds maxte vray olan bir dosya export ettik atıyorum cinema 4d ye orda onun vray olmasına bakmıyor hocam sadece ve sadece tüm programlar için geçerlidir

keyshotundan tut mayasına vs vs obj adına konuşuyorum objeyi mesh olarak alıyor materyalide difuse materyal olarak alıyor tek kolaylığı textureleri tanıyor ve senden o textureleri istiyor eğer obj dosya ile textureler aynı klasör içinde ise onuda sormuyor
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
sizin anlattığınız şekilde denemedim henüz ama 3ds max tarafında render motoru vray ise obj formatında exportlayıp cinema4d ye import edince kaplama materyal vs. hiç birisini tanımıyor, simsiyah bir model geliyor. sizin anlattığınız şekilde de bir deneyim haftasonu, sonucu yazarım. teşekkürler hocam.
Cevapla
#7
Hocam 3ds max ten vrayı exportlarsanız cinema 4d programında vray olarak algılamaz çünkü vray yapısı her yazılımda farklı bir yapıda kullanımını kastedmiyorum hocam sadece sahne olarak içeri alınmasından bahsediyorum

export lama ve importlamada bir çok program popüler olan .FBX veya .OBJ formatını tanıyor

obj ve fbx arasında çok büyük farklar vardır

bu farklar şudur hocam

1-Fbx kaplamayı %80 tanır ve kaplanmış şekilde açar sahnede
2-Obj kaplamayı harita ayarı yapılmamışsa hata mesajı verir sizden kaplamanın yerini sorar
3- Fbx animasyon -rig-ışığı diğer yazılıma aktarır
4-Obj sadece poligon yüzeyi mesh e çevirip export eder ışık-rig-animasyon tanımaz
5-Aynı şekilde .3ds de animasyon-kaplama taşıyabilir ama sıkıntılıdır

Aslında eğer import edilecek program Fbx tanıyorsa bunu öneririm

Bazı programlar obj olara 3ds maxte editaple polyden editaple meshe çevirmenizi ister tabi bunu söylemez ama şöyle bir sıkntı olur çevrilmedimi yani convert edilmedimi açılan sahnede bazı objeler gözükmeyebilir.

yine bazı yazılımlarda gruplanmış ve exportlanmış dosya içindeki objeleri görmeyebilir

Ayrıca yine bazı yazılımlar lineleri ve furları tanımayabilir ve bu sebepten import eder ama boş sahne olur gibi gibi ........
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Merhaba Hocam. Yazdıklarınız için teşekkür ederim.
Videodaki aşamaları zaten aynı şekilde uyguladım. Fakat sketchupta .WRL uzantılı dosyayı açmak istediğim zaman 'This does not appear to be a sketchup model' hatası alıyordum. Bu yüzden konu başlığı açtım. cinema 4d programı bende mevcut değildi. Ve yaptığım çalışmayı sketchup formatında teslim etmem gerekiyordu.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3Ds Max'ten Unity'ye İnport ve Export M. Seyfettin CAN 4 215 16-06-2016, Saat: 11:39
Son Yorum: M. Seyfettin CAN
  3DS Max export mesh sorunu mshunter 3 252 21-03-2016, Saat: 05:46
Son Yorum: mshunter
  3ds export işleminde tek nesneye çevirme sıkıntısı sdsd sdsd 7 275 08-10-2015, Saat: 10:04
Son Yorum: sdsd sdsd
  Kaplama veya Materyal ile birlikte export nasıl yapılır? Blacklight 7 347 12-08-2015, Saat: 15:44
Son Yorum: İbrahim Baş
  Animasyon render / export / kadraj problemi Mehmet Recep Özdemir 0 174 23-11-2014, Saat: 08:55
Son Yorum: Mehmet Recep Özdemir

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.