Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon
#1
3ds Max programı kullanılarak yayın hayatına geçmiş çizgi film, animasyon örneklerini bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilir mi acaba. Bu konular da daha çok Maya programını baskın görüyorum.(Tabi ek programlarda kullanılıyor)Bu Türkiye şartlarında böyle mi? Yoksa Dünya genelin de bir durum mu ?
Cevapla
#2
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

"hsnsafat" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:3ds Max programı kullanılarak yayın hayatına geçmiş çizgi film, animasyon örneklerini bilgisi olan arkadaşlar paylaşabilir mi acaba. Bu konular da daha çok Maya programını baskın görüyorum.(Tabi ek programlarda kullanılıyor)Bu Türkiye şartlarında böyle mi? Yoksa Dünya genelin de bir durum mu ?


Merhaba, öncelikle selamlar diyerek başlamak istiyorum.  Öncelikle tek bir program ile iş bitmiyor yani aslında düşünceniz doğru Maya animasyon'da daha baskındır ancak Türkiye de Maya kullanmasını bilen pek fazla kişi olmadığı için 3ds Max ile yapılmaktaydı kısa süre öncesine kadar şimdi ise Maya daha çok yaygınlaşmaya başladı. Tabi Max'de kullanılmakta hala, genelde model olarak Maya base mesh çıkarılır, brush programlar da detay uv ve kaplama işi halledilir, daha sonra riglenip hareketlendirme yapıldıktan sonra diğer yan programlar ile animasyon elde edilir "yan dediysem yancı anlamında değil tabi ki tamamlayıcı anlamda hehe" nuke , after effect gibi.  Dünya genelinde ise genel de iş bölümü vardır, Modeller için ayrı , UV için ayrı , Rig için ayrı , Kaplama için ayrı , kas sistemi için ayrı , animasyon için ayrı, kompozitleme için ayrı eleman olur ama malesef Türkiye de gördüğüm kadarı ile hepsi bir arada olsun isteniyor yani ilanlar öyle açılıyor ama yine ufaktan ayrı ayrı alanlara ayrılıyor en azından modeller adama kalkıp rig yaptırtmıyorlar Modeller adam ekstra dan uv açıyor kaplama yapıyor. Bir de belirtmek isterim Animatör adam, animasyonu öğrenip modellemeyi bilmez diye bişi yok Animasyon uzmanlık alanı olur ama modellemeyi de bilir çünkü rig de veya model de patlama olduğunda kendisi düzeltmesi gerekir aynı şey modeller içinde geçerli. Umarım sorunu yanıtlayabilmişim dir  yani bunu sorduğunu düşünüyorum hehehe
Cevapla
#3
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

Yorumunuz için teşekkür ederim.Genel olarak merak ettiklerimi vermiş olduğunuz cevaplar ile öğrendim.Peki çok farklı programlar kullanılıyor dediniz belirli aşamalarda.Maya programı ile yapılan bir animasyonu yada karakter modelleme evresini Max ile yapmamız mümkün değil mi ya da mümkün ama daha uğraştırıcı mı?Yani insanlar bu işleri Maya programın da yapmayı daha kolay , daha pratik vb nedenlerden mi seçiyorlar yoksa kişisel tercih mi.
Cevapla
#4
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

"hsnsafat" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Yorumunuz için teşekkür ederim.Genel olarak merak ettiklerimi vermiş olduğunuz cevaplar ile öğrendim.Peki çok farklı programlar kullanılıyor dediniz belirli aşamalarda.Maya programı ile yapılan bir animasyonu yada karakter modelleme evresini Max ile yapmamız mümkün değil mi ya da mümkün ama daha uğraştırıcı mı?Yani insanlar bu işleri Maya programın da yapmayı daha kolay , daha pratik vb nedenlerden mi seçiyorlar yoksa kişisel tercih mi.

Maya biraz daha pratik toon ve organik model de, Elbette Max ile de yapılır zaten ikisi hemen hemen aynı programlar birbirlerine çok yakınlar yani, ama max 2014 de animasyon kaldırılacak diye duydum ne kadar doğru bilmiyorum, yani uzun lafın kısası aralarında pratiklik farkı var diyebiliriz
Cevapla
#5
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

Peki sizce , bu işi daha kaliteli yapabilmek için Maya yı tercih etmeli demek doğru olur mu.Yoksa bu kişinin becerisine göre değişir mi?
Cevapla
#6
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

"hsnsafat" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Peki sizce , bu işi daha kaliteli yapabilmek için Maya yı tercih etmeli demek doğru olur mu.Yoksa bu kişinin becerisine göre değişir mi?

max de daha kolay geliyorsa max kullanabilirsin maya kolaysa maya
Cevapla
#7
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

konuya çok hakim değilim ancak bildiğim kadarıyla karakter modelleme için zbrush daha çok kullanılıyor.
Cevapla
#8
Ynt: 3ds Max ile Karakter Modelleme ve Animasyon

"oguzk06" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:konuya çok hakim değilim ancak bildiğim kadarıyla karakter modelleme için zbrush daha çok kullanılıyor.

ilk mesajımda söylediğim gibi tek bir program ile bitmiyor, Maya'da genelde base mesh çıkarılır zbrush  da detaya girilir. Ha direkt Zbrush da kullanabilirsin tabi o ayrı mesele, ek olarak çok komplike bir karakter yapmayacaksan yani  Toon tarzı veya basit bir karakter yapacaksan Zbrush kullanmanın pek bir anlamı yok ama  istersen kullanırsın tabi kimse sana niye kullandın demez, istemezsen kullanmazsın kişiye bağlı mesela örnek vereyim. Maya'da base mesh çıkarırsın, Zbrush da detayını verirsin, UV açarısn, Mudbox da boyarsın kaplarsın, Maya da kas sistemi, rig, sahne animasyona girersin,Maya da ana ve ara pozlarını çıkarırsın daha sonra ana ve ara pozları hareket dinamiğine göre birleştirip basit ama ekşın bir iş yapılacaksa studio render alıp sonra FX falan After Effect veya Nuke ile yapmak istediğin animasyonu tamamlarsın. "tabi küçük bir örnek bu" bunu istersen 3Ds Max ile de yapabilirsin  yada Softimage de kullanabilirsin tercih meselesi.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Karakter için FRKN5454 4 250 12-10-2016, Saat: 15:39
Son Yorum: Ramin
  Animasyon yapabilmek için baştan sona adımlar Blacklight 9 551 07-10-2016, Saat: 00:06
Son Yorum: Blacklight
Big Grin Basit Bir Animasyon Yardımı M. Seyfettin CAN 1 164 19-06-2016, Saat: 01:09
Son Yorum: gürkan
Big Grin 3Ds Max Animasyon Çok Hızlı M. Seyfettin CAN 2 201 18-06-2016, Saat: 01:58
Son Yorum: gürkan
  Çatı Modelleme Tekniği Aytac A. 10 636 17-06-2016, Saat: 06:09
Son Yorum: kjum

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.