Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3DSMAX kutuyu nasıl dolduracaz ?
#1
Daha önceden modellediğim sandığın içini altınlarla doldurmak istiyorum. MassFx ile ilgili birkaç video izledim ancak bende olmadı videodaki gibi. Zaten PC de duman çıkacak gibi kasıyor o metodla. Sahnenin temelini 3dsmax dosyası olarak upload ediyorum. Aşağıdaki referasna benzer şekilde nasıl yapabileceğimi bilen varsa hatta yapıverirse (çünkü makinem yapamayacak gibi geliyo) çok seviniri. Bir adet altın sikke koydum bir de Sandığı koymadım dosyaya sadece üstten bi tabaka koydum görünmeyen yerleri doldurmaya gerek yok sonuçta. Ha bir de altınları instance olarak çoğaltabilirsek sonradan detay vermek kolay olur. Çok şey mi istedim acaba :-).



Örnek 3dsmax dosya : https://yadi.sk/d/P4Zl3wfRr4YRG
Cevapla
#2
Anlasam seve seve yardımcı olurdum ama pek çakmıyorum bende senin gibi abi.Bilen biri çıkar umarım..
Cevapla
#3
3ds max i bilmiyorum ama blender da nasıl yapılabileceğini analtıyım:

1-Nesneye(altın) rigid body ve collision özellikleri verip kutunun üstünde particle oluşturup kutunun dolmasını sağlamak belki bu mantığı 3ds max de uygulayabilirsiniz.Yani gerçek bir simülasyon yapmılmış oluyo

2-Sandığın üst kısmına yani altınların gözüktüğü yerin biraz altına plane koyup planein üstünde bir particle system ile altın çoğaltabiliriz.
Cevapla
#4
Sadece mantığını göstermek için örnek yaptım
1-Basit bir kutu

2-Altınların olacağı yere bir plane ekledim

3-Altın nesnesi mesela

4-Plane nesnesinin üstüne particle ekliyoruz ve nesne olarak altını seçiyoruz
Cevapla
#5
Salih çok teşekkürler. 3dsmax da da aynı bahsettiğin yöntemler massfx kullanarak , tepede altınları çoğaltıp yerçekimine bırakıyorsun. ama bende olmadı bi püf noktasını atladım yada kilitlendi kaldı makine.
Cevapla
#6
Ben yine blender da göre cevap vereyim:
1-Sandığın collision özelliği (altınlar sandığa çarpınca sandıktan sekmesi) olması lazım
2-Altınların rigidbody ve collison özelliği olması gerekir.
Bunlarda benim blender da ki sorunlarımın çözümü
Belki böyle bir sorun yüzünden olmuyo olabilir.3ds max deki karşılığını siz bilirsiniz.2. yöntemide kullanabilirsiniz.
İnşaallah yardımcı olmuşumdur
Cevapla
#7
Corona da vardi scatter diye bir özellik 1 tane nesneyi çoğaltıyor.
SELANT007 corona ile çalışması vardı papatya vardı sahnede sanırım.

aynı ozellik sizin kullandığınız render motorunda var mı bilmiyorum.
Ara
Cevapla
#8
An itibarı ile sorun çözülmüştür. Benim orjinal sahnemde sorun varmış massfx çalışmıyormuş. Objeleri yeni sahneye import edince gayet güzel oldu. Salih kardeşimin anlattığı mantıklan hemen hemen aynı 3dsmaxta da. Kendisine çok teşekkürler.


İlgilenenler bu linkten de faydalanabilirler. 



(textureların bazıları evdeki pcde kalmış sandığa bakmayın :-)
Cevapla
#9
Önemli değil ne demek
Cevapla
#10
Aydın abi sen yok musun sen gene bir şey daha öğrendik sağolun işimize yarar ama bu FX'lerin çoğu sıkıntılı. Organik modeller animasyonu şeklinde bilgisayarı acayip kasıyor. Ama sonuç güzel olmuş elinize kolunuza sağlık.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3dsmax vray ayarları yardım cerkestorunu 2 167 28-09-2016, Saat: 12:12
Son Yorum: boraevgar
  SİGERSHADERS KURULUMU NASIL YAPABİLİRİZ, KULLANIMI HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VARMI? cizeradamt 0 168 20-08-2016, Saat: 15:42
Son Yorum: cizeradamt
  3DSMAX physque modiferi bysiverekli 0 140 10-08-2016, Saat: 21:12
Son Yorum: bysiverekli
  3DSMAX Atlasmap ? bysiverekli 0 201 01-08-2016, Saat: 01:56
Son Yorum: bysiverekli
  Bu noktalar nasıl kaybolur FancyyPotato 2 201 08-07-2016, Saat: 18:32
Son Yorum: FancyyPotato

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.