Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ambient Occlusion
#1
Merhaba arkadaşlar,3dmax render ayarlarındaki ambient occlusion seçeneğini aktif ettiğimizde ne işe yarıyor.Çalışma mantığı nedir,hangi sahnelerde kullanılmalı.. bilen bir arkadaşımız bilgilendirirse çok sevinirim.
Cevapla
#2
İbrahim Baş, post: 84827, member: 870 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Merhaba arkadaşlar,3dmax render ayarlarındaki ambient occlusion seçeneğini aktif ettiğimizde ne işe yarıyor.Çalışma mantığı nedir,hangi sahnelerde kullanılmalı.. bilen bir arkadaşımız bilgilendirirse çok sevinirim.
Dostum ambient occlusion self shadowing le beznerlik gosterir. objeleri uzerine dusen golge yogunlugunu ve kalitesini arttirir. sahnelere grcekcilik katmada birebir bir aractir. assagidaki ornekte gorebilirsiniz etkisini:



Assagidaki resimde kenar ve koselerdeki golge kalitesi Ambient occlusionun bir sonucudur.



Ortadaki resimde ambient oclusionun olusturdugu gercekci golgelendirmeyi goruyoruz:


bu resimde de ambient occlusionun cimlere kattigi gercekciligi goruyorsunuz:


yine bu resimde golgelendirmenin kalitesini gorebilirsiniz
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#3
bence her sahnede kullanılması gereken birşey

amacı: aktif olduğunda birleşme noktaları daha belirgin hale geliyor

örnek:4 duvar dan oluşan bir oda çizin tavanı ile birlikte içi boş olsun sahneye kamera ve ışığı koyup istediğin bir ayarı yapıp ve ambiant oclosion kapalıyken render alın bir de aktfiken render alın duvarlarla tavanın birleştiği kesimler arasındaki fakı göreceksiniz.yaniaktif olmadığı zaman tavanla duvar birmiş hissi veriyor buda istemediğimiz bir durum ama aktif edilirse duvarı ve tavanı renderda ayrı ayrı ayırt edebiliyoruz.umarım faydalı olmuştur.
Cevapla
#4
Shaban Interactive, post: 84828, member: 13097 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Dostum ambient occlusion self shadowing le beznerlik gosterir. objeleri uzerine dusen golge yogunlugunu ve kalitesini arttirir. sahnelere grcekcilik katmada birebir bir aractir. assagidaki ornekte gorebilirsiniz etkisini:



Assagidaki resimde kenar ve koselerdeki golge kalitesi Ambient occlusionun bir sonucudur.



Ortadaki resimde ambient oclusionun olusturdugu gercekci golgelendirmeyi goruyoruz:


bu resimde de ambient occlusionun cimlere kattigi gercekciligi goruyorsunuz:


yine bu resimde golgelendirmenin kalitesini gorebilirsiniz


Ovv :D
Realite açısından epey önemliymiş anladığım kadarıyla..Bundan sonra realite için kastırdığım sahnelerde kullanırım bunu :) Teşekkürler Şaban abi :)
Cevapla
#5
tacettinecevit, post: 84831, member: 12097 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bence her sahnede kullanılması gereken birşey

amacı: aktif olduğunda birleşme noktaları daha belirgin hale geliyor

örnek:4 duvar dan oluşan bir oda çizin tavanı ile birlikte içi boş olsun sahneye kamera ve ışığı koyup istediğin bir ayarı yapıp ve ambiant oclosion kapalıyken render alın bir de aktfiken render alın duvarlarla tavanın birleştiği kesimler arasındaki fakı göreceksiniz.yaniaktif olmadığı zaman tavanla duvar birmiş hissi veriyor buda istemediğimiz bir durum ama aktif edilirse duvarı ve tavanı renderda ayrı ayrı ayırt edebiliyoruz.umarım faydalı olmuştur.


Olmaz mı =) Yanlız kafama takılan bir durum var.Işıklandırma yaparken kenarlarda ışık yetersizliğinden dolayı kenarlarda noiselenme oluyor.Pek istemediğimiz bir görüntüdür o..
Ambient Occlusion bu tarz bir noiselenmemi yaratıyor acaba kenarlarda,çalışma mantığı omudur ?
Cevapla
#6
bildiği kadarıyla o noislenme olayı ambiant oclosionun değerleriyle oynayarak kalitelileştiriyorsun zaten oradaki değer ler bunun için düzgün değer verirsen kenarlarda hem keskin güzel bir belirgenlik ortaya çıkar abartırsan değerleri zaten birleşme yerleri kararır
Cevapla
#7
tacettinecevit, post: 84836, member: 12097 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bildiği kadarıyla o noislenme olayı ambiant oclosionun değerleriyle oynayarak kalitelileştiriyorsun zaten oradaki değer ler bunun için düzgün değer verirsen kenarlarda hem keskin güzel bir belirgenlik ortaya çıkar abartırsan değerleri zaten birleşme yerleri kararır


Anladım teşekkür ederim
Cevapla
#8
ambient occlusion ayarlarindan sampling kisminda min ve max ayarlarini yuksek tutarsan noiseler gidiyor. tabi render suresi de uzuyor.
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#9
sampling diye bir yer görmedim daha önce öğrenebilirmiyim acaba ambiantin altında radius ve subdivision var sadece
Cevapla
#10
neyse çözdüm olayı
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.