Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Animasyon çalışmam
#1
Hep yapmak istediğim bir çalışmayıdı. Sonunda yapabildim. :)
Blender 2.73a
Cycles render
Render süresi ortalama 4 saat sürdü.
Baran hocamıza buradan tekrar teşekkür ederim. Yardımlarından dolayı
Cevapla
#2
Phymec'in çalışmasından esinlendin sanırım. Tebrik ederim.

Besmele, her hayrın başıdır.
Cevapla
#3
Evet onu her gördüğümde yapasım geliyordu. Donanım gereği onun gibi kaliteli bir render alamadım
Cevapla
#4
Ellerine sağlık kardeşim güzel olmuş. Dodgy
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#5
ORHAN ALKAN, post: 104554, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Ellerine sağlık kardeşim güzel olmuş. Dodgy
Teşekkür ederim Orhan hocam güzle yorumunuz için :)
Cevapla
#6
Çalışmanız güzel olmuş ve animasyon ile ilgili konularla uğraşan 3D programcı sayısı fazla olmuyor (yazık ki sanırım bu her zaman böyle kalacak) iste bu nedenle sizi ayrıca kutlarım.
Cevapla
#7
Ben teşekkür ederim hocam. Küçük animasyonlar olsa da her zaman yapmaya çalışacağım :)
Cevapla
#8
Baran Yağcıoğlu, post: 104560, member: 15017 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Çalışmanız güzel olmuş ve animasyon ile ilgili konularla uğraşan 3D programcı sayısı fazla olmuyor (yazık ki sanırım bu her zaman böyle kalacak) iste bu nedenle sizi ayrıca kutlarım.
Baran hocam bunun sebebi animasyon işi tek kare renderden ziyade bir sürü emek isteyen özellikler olmasından ötürüdür diye düşünüyorum bunlar.

1-Bir animasyonun senaryosu olmalı
2-Tüm framelere uğraşmak gerekiyor.
3-İyi bir donanım istiyor (bu çok önemli)

3 cü şık hocam düşün face sayfada noiselerle dolu bir animasyon paylaştım 1 sample 2 saniye tutuyor

noisesi olmayan giriş bir render aldığımızda tek frame 6 dakika sürüyor 2000 framede 12000 dakika ediyor buda 8.3 gün render etmesi anlamına geliyor şirketler harici tek kullanıcılar için bu çok zor olan bir özellik.

Tek kare renderlerin alınmasının ve ragbet etmenin bence nedeni bu olsa gerek.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#9
ORHAN ALKAN, post: 104568, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:3-İyi bir donanım istiyor (bu çok önemli)

3 cü şık hocam düşün face sayfada noiselerle dolu bir animasyon paylaştım 1 sample 2 saniye tutuyor

noisesi olmayan giriş bir render aldığımızda tek frame 6 dakika sürüyor 2000 framede 12000 dakika ediyor buda 8.3 gün render etmesi anlamına geliyor şirketler harici tek kullanıcılar için bu çok zor olan bir özellik.

Tek kare renderlerin alınmasının ve ragbet etmenin bence nedeni bu olsa gerek.
Donanım kısımından kırptım mesajı

Her samples 2 sn sürmez bu biraz katlamalı gider 1sp 2sn, 2sp 4 sn, 3sp 8sn ve 4sp 16 gibi yani formülize edersek "önceki sp sn²" (tabiki birebir bir formül değil bu) ayrıca her sahnenin 1.sp'si 2 sn sürmez ki maxwellden söz edicem düzgün bir render için milimum 16 sp kullanmak şart.

Atıyorum render süresinden kazanmak için render farm kullanmayı tercih ettiniz render farmda dinamik animasyon tekrar hesaplandı diyelim ama bir nedenden ötürü (bunu bende bilmiyorum) bazen render farmlarda simülasyonlar farklı oluyor sebebide oradaki yığılan toplardan birtanesi bile 1° bile kaysa zincirleme olarak tüm animasyon değişiyor bu yüzden sahnedeki simülasyonu bir şekilde bake yapmanız gerekiyor bu bake olayı genelde kısa sürer ama gigabaylarca dosya oluşur bunun transferide günümüzün türkiyesindeki internetle zor (ofisimizin upload hızını yükseltemedik ttnet kaynaklı bir sorun)

ve düşünün bu sadece sorunlardan birisi.

açıkçası günümüzdeki bilgisayar gücü hala bu işler için yetersiz kanımca
Şahsen d-wave nin küçülüp masa üstü boyutlara gelerek son kullanıcıya ulaşmasını bekliyorum :)
Cevapla
#10
mehmetkalaman, post: 104572, member: 13161 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Donanım kısımından kırptım mesajı

Her samples 2 sn sürmez bu biraz katlamalı gider 1sp 2sn, 2sp 4 sn, 3sp 8sn ve 4sp 16 gibi yani formülize edersek "önceki sp sn²" (tabiki birebir bir formül değil bu) ayrıca her sahnenin 1.sp'si 2 sn sürmez ki maxwellden söz edicem düzgün bir render için milimum 16 sp kullanmak şart.

Atıyorum render süresinden kazanmak için render farm kullanmayı tercih ettiniz render farmda dinamik animasyon tekrar hesaplandı diyelim ama bir nedenden ötürü (bunu bende bilmiyorum) bazen render farmlarda simülasyonlar farklı oluyor sebebide oradaki yığılan toplardan birtanesi bile 1° bile kaysa zincirleme olarak tüm animasyon değişiyor bu yüzden sahnedeki simülasyonu bir şekilde bake yapmanız gerekiyor bu bake olayı genelde kısa sürer ama gigabaylarca dosya oluşur bunun transferide günümüzün türkiyesindeki internetle zor (ofisimizin upload hızını yükseltemedik ttnet kaynaklı bir sorun)

ve düşünün bu sadece sorunlardan birisi.

açıkçası günümüzdeki bilgisayar gücü hala bu işler için yetersiz kanımca
Şahsen d-wave nin küçülüp masa üstü boyutlara gelerek son kullanıcıya ulaşmasını bekliyorum :)
Hocam çok teşekkür ederim bilgi için o katlamalı gitme olayını öğrenmem iyi oldu.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cartoon animasyon TahaMeşeli 2 12 53 dakika önce
Son Yorum: TahaMeşeli
  Animasyon Deneme umuut1 3 195 06-09-2016, Saat: 10:26
Son Yorum: umuut1
  FAST VE KIZGIN ANİMASYON eskisehir3d 8 280 07-06-2016, Saat: 16:23
Son Yorum: halka
Video LÜBET KISA ANİMASYON FİLMİ TahaMeşeli 5 416 08-05-2016, Saat: 01:48
Son Yorum: TahaMeşeli
  YERLİ YAPIM ZOMBİE ANİMASYON FİLMİ eskisehir3d 7 420 06-05-2016, Saat: 18:18
Son Yorum: eskisehir3d

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.