Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Animasyon yapabilmek için baştan sona adımlar
#1
Bir render almak için öğrenilmesi gereken adımlar sırasıyla (benim şimdiye kadar öğrendiğim kadarıyla) şunlardır.

1- Temel modelleme becerileri
2- Üst düzey modelleme (organik vs...)
3- Kaplama
4- Işıklandırma
5- Render ayarları
6- Render

Peki bunu animasyon öğrenmek için baştan sona adımlar şeklinde yazarsak nasıl bir liste ortaya çıkarabiliriz?
Yaklaşık bir haftadır araştırma yapıyorum ama net bir liste oluşturamadım. Ben ve benim gibi animasyon öğrenmeye istekli olan arkadaşlar için burada tecrübelerinizle bir liste yapabilir misiniz?

Not: Konuyu umarım doğru yere açmışımdır :)
Kişisel Sayfam
www.hgdizayn.com
Cevapla
#2
Konuyu doğru yere taşıdım :)
Bende merak ediyorum şimdi paylaşırsa bilgilerini üstadlar bizde nasipleniriz :)
Cevapla
#3
Objeyi 3-4 farklı şekilde modelleme planı yaparım ama animasyonda beyin tıkanıp kalıyor :)
Benimle beraber 3 kişi olduk, umarım yardımsever bir bilen çıkar :)
Cevapla
#4
Eğer kendi modelinize animasyon yapacaksanız PC'ninde kasmasını istemiyorsanız.
1) En düşük poligona indirebilecek şekilde modelinizi çizin
2) Kullanacağınız ortamı ya modelleyin yada bir HDR resime Kompozit bir çalışma yapın
3) En önemli kısım RİGLEME kısmı olacaktır. Her hareketini kafanızda canlandırıp hareket edecek noktaları Rigleme yapın. Örnek olarak Bir Kaplumbağa animasyonu olacaksa dış kabuğuna Rigleme gerekmez ama boyun, göz, el ve ayakların bütün birleşim yerlerini Riglemelisiniz.
4) Gideceği ve yapacağı hareketleri mouse ile belirlemek.
5) Eğer kaplama animasyon içerisinde değişim olmayacaksa 1. Karede iken Kaplama yapmak
6) Animasyon Render tuşuna basmak
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#5
Rigleme olayını komut butonları ile ne kadar çok desteklerseniz o kadar rahat ve hızlı sonuç alırsınız.
Cevapla
#6
(14-12-2014, Saat: 15:24)SADIK ALÇIK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Eğer kendi modelinize animasyon yapacaksanız PC'ninde kasmasını istemiyorsanız.
1) En düşük poligona indirebilecek şekilde modelinizi çizin
2) Kullanacağınız ortamı ya modelleyin yada bir HDR resime Kompozit bir çalışma yapın
3) En önemli kısım RİGLEME kısmı olacaktır. Her hareketini kafanızda canlandırıp hareket edecek noktaları Rigleme yapın. Örnek olarak Bir Kaplumbağa animasyonu olacaksa dış kabuğuna Rigleme gerekmez ama boyun, göz, el ve ayakların bütün birleşim yerlerini Riglemelisiniz.
4) Gideceği ve yapacağı hareketleri mouse ile belirlemek.
5) Eğer kaplama animasyon içerisinde değişim olmayacaksa 1. Karede iken Kaplama yapmak
6) Animasyon Render tuşuna basmak

Hocam bu Rigleme olayı nedir acaba? Bir kaç yerde daha okumuştum bunu. Basit kelimelerle anlatabilir misiniz rica etsem? Animasyon işinde yeniyim de ben.
Cevapla
#7
(16-06-2016, Saat: 13:54)M. Seyfettin CAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(14-12-2014, Saat: 15:24)SADIK ALÇIK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Eğer kendi modelinize animasyon yapacaksanız PC'ninde kasmasını istemiyorsanız.
1) En düşük poligona indirebilecek şekilde modelinizi çizin
2) Kullanacağınız ortamı ya modelleyin yada bir HDR resime Kompozit bir çalışma yapın
3) En önemli kısım RİGLEME kısmı olacaktır. Her hareketini kafanızda canlandırıp hareket edecek noktaları Rigleme yapın. Örnek olarak Bir Kaplumbağa animasyonu olacaksa dış kabuğuna Rigleme gerekmez ama boyun, göz, el ve ayakların bütün birleşim yerlerini Riglemelisiniz.
4) Gideceği ve yapacağı hareketleri mouse ile belirlemek.
5) Eğer kaplama animasyon içerisinde değişim olmayacaksa 1. Karede iken Kaplama yapmak
6) Animasyon Render tuşuna basmak

Hocam bu Rigleme olayı nedir acaba? Bir kaç yerde daha okumuştum bunu. Basit kelimelerle anlatabilir misiniz rica etsem? Animasyon işinde yeniyim de ben.

Rigleme oluşturduğumuz objeye iskelet yapısının oluşturulması olayıdır.

Haereket edilip animasyon verilecek veya oyunda oynatılacak karakter için şart olan bir sistemdir.

3d kendi içerisinde alanlar oluşturur profesyonel studyolardaki iş dağılımı üzere  bu alanlarda ama sadece kendi alanlarında gelişenler vardır.

Mesela karakter modelleyen
karaktere  skin yani texture ,boyama vb hazırlayanlar  
uv ayarlayanlar
iskelet sistemi chracter ringing  gibi alanda kendini yetiştirenler gibi gibi
Animasyon da kendini geliştirenler
Render ve sunum hazırlayanlar 

Bunların herbiri su katılmaz zor ve öğrenilmesi gereken  alanlardır 

basit olarak  yabancı bir video veriyorum 

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Basitçe ben yazmaya çalışayım;

- Animasyon konusu bulunur
- Uygun senaryo yazılır
- Seslendirme yapılır
- Senaryoya göre storyboard çizilir
- Proplar, mekanlar, karakter vs modellenir ( karakter varsa rig ve skin işlemi gerekli )
- Sahneler oluşturulur
- Animasyonlar yapılır
- Sahne ışıklandırması, atmosfer tamamlanır
- Render setuplar yapılır
- Gerekli ise sahneler birleştirilir
- Render yapılır
- Kurgu hazırlanır
- Efekt Vfx gerekli ise yapılır.

Bun aşamalarda kendi içerisinde çoğalabilir, eş zamanlı yapılması gereken maddeler vardır. Bunun gibi bir süreç eksikler varsa tamamlanabilir.
Cevapla
#9
Soruyu soran arkadaş başladı herhalde animasyona:)
Cevapla
#10
Yok Hüseyin başlamadım iş yoğunluğundan dolayı siteye bile uzun zamandır yeni girebiliyorum :) Cevabın için teşekkürler... Bir iki birşey yaptım öyle kaldı. Ama listede bekliyor.
Kişisel Sayfam
www.hgdizayn.com
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3DS Max için skin pluginleri mayal 0 50 26-11-2016, Saat: 15:11
Son Yorum: mayal
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 96 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan
  Karakter için FRKN5454 4 251 12-10-2016, Saat: 15:39
Son Yorum: Ramin
Big Grin Basit Bir Animasyon Yardımı M. Seyfettin CAN 1 164 19-06-2016, Saat: 01:09
Son Yorum: gürkan
Big Grin 3Ds Max Animasyon Çok Hızlı M. Seyfettin CAN 2 201 18-06-2016, Saat: 01:58
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.