Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araba kaputunda sorun
#1
Arkadaşlar bu arabanın önündeki buruşukluğu nasıl düzeltebilirim?
Cevapla
#2
Kaput üzerindeki ön ızgaraya paralel ilerleyen Edge'lerin bir paralelin aşağıda bir paralelin yukarıda olmasından kaynaklanıyor.Yani Edge'leri shift tuşu ile çekerken gönyeden çıkmış ve düzgün ilerlememiş.Turbosmooth'u kapatıp bir wireframe halini koyarsanız daha net anlaşılır.

Manuel olarak her edge sırasını tutup çekiştirerek düzeltebilirsiniz şu durumda(Eğer 0'dan modellemek istemezseniz.).
Cevapla
#3
0 dan modellemeden yapmak için düzgünce sıralamam gerek yani
Cevapla
#4
Specular, post: 109530, member: 17 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Manuel olarak her edge sırasını tutup çekiştirerek düzeltebilirsiniz şu durumda(Eğer 0'dan modellemek istemezseniz.).
Daha kolay bi yolu yokmu
Cevapla
#5
Dediğim gibi Turbosmooth'u kapatırsanız daha kolay yorum yapabiliriz.Bu haliyle bakınca kaputun ön kısmına doğru Edge sayısının arttığını dolayısıyla Modifier'in bu noktalar köşe gibi algıladığını bu yüzden o kırışıklıkların çıktığını farz edebilirim ama Smooth'suz haliyle görmekte fayda var.
Cevapla
#6
[attachment=1862]
Cevapla
#7
Resme baktığınızda diğerlerine göre koyu renkle gözüken polygonları görebilirsiniz onların solundaki Edge sırasında kaynaklanıyor.Açıkçası 2 yolla yapabilirsiniz benim bildiğim:

Birincisi 0'dan modellemek.Daha az polygon kullanarak modellerseniz bu sıkıntıyla karşılaşmazsınız.Kaput bölgesinde bu modele göre çok fazla polygon var onun 3'te 1 'i kadar polygon kullansanız bile Turbosmooth ile o eğriselliği elde ediceksiniz zaten.Ayrıca Kaput ve çamurluğu ayrı modellemenizi tavsiye ederim far bölgesindeki gibi bozulmaların önüne geçmek için.

İkincisi Editable Poly modunda Polygon sekmesinde en aşağılarda Polygonal yüzeye basit bir Brush ile Smooth verme aracı var.Yanlış hatırlamıyorsam Push/Pull sekmesinde olması lazım.O bölümdeki smooth ile çok kabaca düzeltebilirsiniz.Daha kesin bir düzeltme isterseniz modeli tamamlayıp Zbrush veya Mudbox gibi bir programda Smooth aracı ile istediğiniz gibi ayarlayabilir ve düzenlemeler yapabilirsiniz.Modeli Max'e geri attığınız polygon dizilimi bir miktar değişebilir o yüzden modeli bitirdikten sonra atmakta fayda var.Tabi bahsettiğim bu 2. yöntem biraz uğraştırabilir bu durumda.
Cevapla
#8
Specular, post: 109536, member: 17 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Resme baktığınızda diğerlerine göre koyu renkle gözüken polygonları görebilirsiniz onların solundaki Edge sırasında kaynaklanıyor.Açıkçası 2 yolla yapabilirsiniz benim bildiğim:

Birincisi 0'dan modellemek.Daha az polygon kullanarak modellerseniz bu sıkıntıyla karşılaşmazsınız.Kaput bölgesinde bu modele göre çok fazla polygon var onun 3'te 1 'i kadar polygon kullansanız bile Turbosmooth ile o eğriselliği elde ediceksiniz zaten.Ayrıca Kaput ve çamurluğu ayrı modellemenizi tavsiye ederim far bölgesindeki gibi bozulmaların önüne geçmek için.

Çamurluğu ayrı modelledikten sonra nasıl birleştirebilirim ? Ayrıca ön kısımlara doğru en baştan beri çok poligon kullanmışım onlarıdamı silmem gerek ? [attachment=1864]
Cevapla
#9
Kaputu ayırdıysanız eğer model olarak fazla polygonları silmek yararınıza olucaktır.Bir sıra Edge'i loop ile seçin ve silin.Aradaki boşluğu Bridge ile doldurun.Turbosmooth önizlemesi ile kontol edip Edge sıralarını arkadaki Blueprint'e göre çekiştirirsiniz.Takdir edersiniz ki daha az Edge ile daha rahat çalışırsınız.

Kaput çamurluk birleştirirken kaputu bitirdiniz diyelim; kaputun Turbosmooth'unu kapayın, çamurluğu modellerken kaput sınırındaki Vertex'ler ile uyumlu gitmesine özen gösterin.Yani aslında tek parça halinde modelliyormuş gibi yapıyorsunuz.

Bu dediğimi tek parça modelledikten sonra Detach ile ayırarak da yapabilirisiniz ama genelde bir iki noktada bozulma olabiliyor İleriki aşamalarda sonradan uğraşmak gerekiyor eğer temiz modellerim derseniz tek parça da modelleyebilirsiniz tabiki.
Cevapla
#10
Tamamdır yaptım :D
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Subdivs ayarları ile ilgili sorun,karıncalanma şeklinde lekelenmeler CKR90 8 1,502 19-02-2016, Saat: 02:04
Son Yorum: ddyyssff
  Renderdaki bu sorun nedir? beyond 13 470 07-01-2016, Saat: 02:21
Son Yorum: beyond
  Vray ışık sorunu (sorun çözüldü) Bluedesigner 2 248 01-01-2016, Saat: 15:36
Son Yorum: gürkan
  Gene Light gene Sorun... chenmy1 1 143 30-12-2015, Saat: 23:33
Son Yorum: bbbalkisch
  Render alırken sorun yardım Codseus 6 255 28-07-2015, Saat: 01:23
Son Yorum: C-GEX

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.