Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATILGAN 6x6 Zırhlı Muharebe Aracı
#1
Arkadaşlar merhaba, öncelikle bu paylaşımı yapma amacım sadece çalışmamı göstermek değil. Önemli bir konuda büyüklerimin ve bu sektörde tecrübe sahibi yaşıtlarımın nasihatlarına ihtiyacım var. Umarım bu konuyu burada açmam site kuralları açısından sorun oluşturmaz. Öncelikle kendimden biraz bahsedip sonra konuya geleyim. Gazi üniversitesi makine mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. Solidworks, catia, autocad gibi teknik programların yanında maya, mudbox gibi programlara da aşırı bir ilgim var. Hatta teknik olmayan programları daha çok seviyorum diyebilriim. Sizlerin de bildiği gibi mayanın mühendislikle pek bir alakası yok. Zaten ben de mayayı öğrenmeye hobi amaçlı başlamıştım ancak geçtiğimiz senenin başında hobimi mesleğimde kullanabilmek için bir fırsat yakaladım. Geçen senenin başında arkadaşlarımla FNSS savunma sistemleri şirketinin düzenlediği uluslararası kara araçları tasarım yarışmasına katıldık ve öğrenci kategorisinde 1. olduk. Ekipte tasarım ve görselleştirme işini tek başıma üstlendim ve diğer katılımcıların aksine mühendislik programlarından birini değil de mayayı kullandım(Yarışma sadece konsept üzerine). Aşağıda bu yarışmada kullandığımız bir kaç görseli paylaştım. Bakmak isteyen olursa diye yine yarışmanın linki aşağıda mevcut. Resimlerin sonunda asıl danışmak istediğim konuya değindim onu atlamazsanız sevinirim.
http://www.fnssmildesign.com/tr/arsiv#2015-student

[attachment=1709]

[attachment=1710]

Biliyorum topolojisi çok iyi olmadı olması gerekenden fazla poligon var ve bazı yerlerde fazladan edge atılmış durumda ancak bu projeye başladığımda 6 aylık max ve 1 aylık maya deneyimim vardı lütfen bunu göz önünde bulundurun :) Mayayı bir yandan bu projeyi yaparken öğrendim diyebilirim :)

Kendimi geliştirmek için üzerinde çalıştığım bir kaç modeli daha gösterip konuya giricem. Konu biraz uzadı ama umarım sabredip sonuna kadar okursunuz :)

[attachment=1711]
Bu sanatçının concept resminden yararlanarak oluşturduğum tüfek modeli. Maya 2016 ve Keyshot 5 kullandım.

[attachment=1712]


Youtube da speed sculpting videoları izlerken rastladığım bir modelin son haline bakarak modellediğim orta çağ kaskı. Maya 2016 kullandım.


[attachment=1713] [attachment=1714]


Bir de son olarak, sculpting tekniğinde kendimi geliştirmek istiyorum ancak daha yeni yeni mudbox a başladım bu model de mudbox da yapmış olduğum ilk modeldir. Aslında Marmoset toolbag kullanarak turntable videosu oluşturmuştum ancak mp4 formatında buraya kabul etmedi nasıl atacağımı anlatabilirseniz videoları da koyabilrim.

[attachment=1715]

Bu çalışmaları hepsini yaparken bir yandan da okulumu hiç ihmal etmedim ki mühendislik fakültesinde sınav temposu baya yüksek ve ders devam zorunluluğu var. Ayrıca maya haricinden mühendislikle ilgili Catia, Solidworks, autocad, mastercam ve keyshot programlarında da kendimi geliştirdim. Yani boş vaktimin hepsini mayaya harcayamadığımı düşünerek değerlendirme yaparsanız sevinirim.

Şimdi size asıl danışmak istediğim konudan bahsedeyim. Daha önce de söylediğim gibi makine mühendisliği öğrencisiyim. Ama şu an belki de hayatımın geri kalanında beni çok fazla etkileyecek bir kararın eşiğindeyim ve bunu sizlere danışmak istedim. Kariyerimi hangi iş alanında devam ettirmek istediğim konusunda çok kararsızım. Bugünden sonra hangi dalda ilerleyeceğim benim kararıma kalmış. Şöyle ki 3d görsel tasarım işini bugüne kadar tamamen zevk için yaptım ve bu işten büyük bir haz duydum, duyuyorum. Ama mühendislik alanında da çevremdeki insanlara göre epey başarılı sayılıyorum diyebilirim. Not ortalamam 3.20 civarında ve mümkün olduğunca projelere ve bu tür işlere katılmaya çalışıyorum ve şu an yarışmayı kazandığım şirkette staj yapıyorum yani buradan devam etme şansım var . yani kısacası 3d görselleştirme alanını hayatta para kazanmak için son çıkış olarak görenlerden değilim(etrafımda böyle insanlar görüyorum ve bu işi sadece para için yapan insanların başarılı olabileceğini düşünmüyorum.)
Yani 3d olmasa bile elimde başarıyla yapabileceğim bir meslek var ve benim için bu alan riskli değil. Ancak 3d alanını ise büyük bir zevkle yapıyorum ve bu konuda yetenekli olduğumu düşünüyorum. bu alanda çalışmanın da bana çok büyük bir mutluluk ve kazanç sağlayacağını düşünüyorum. Bu noktada sizlere sormak istediğim soru ne yapmalıyım? Siz ne önerirsiniz 3d işine girmekle büyük bir risk mi almış olurum? Şu an ki durumun bir elimde mühendislik alanına savunma sanayinde devam etmek, diğer elimde Türkiye'de belki de sanal ve arttırılmış gerçeklik alanında çalışan tek şirketin teklifini kabul edip 3d alanında çalışmak. Sizce ne yapmalıyım? Değerli düşüncelerinizi bekliyorum.

Herkese iyi pazarlar...
Cevapla
#2
bence mühendisliye devam et, herzaman is bulursun. 3D de de is bulursun ama gercekten de cooooook iyi olmalisin. Önüne gelen 3D'ciyim deyip üc kurusa is yapiyorlar, ama herkes mühendisim deyip is yapamaz.
Cevapla
#3
İsmaile katılıyorum sende dedin kendi ağzınla 6 aylık çalışma ile bunları yaptım diye insanlar 1-2 ay programı şöyle böyle öğrenip 50-100 liraya iş yapıyorlar ama 2 ay çalışıp mühendis edasıyla iş yapamazlar.Aynı soru 2-3 yıl öncesinde kendime sormuştum ve cevabı bir adet 3d iş alarak buldum.Ben 3d işini hobi olarak seviyorum ama ticari iş girince hiçbir zevki ve numarası kalmıyor sadece canımı sıkıyordu.Halbuki çok keyif alıyordum...
Sırf bu sebepten ötürü 3d sektörüne girmek yerine nispeten daha iyi olduğunu düşündüğüm grafik tasarım alanına yöneldim şuanda Çanakkale OnSekiz Mart Ünv. 2 sınıfta okuyorum.Son karar sendedir elbet ama iyi karar ver.Bana sorarsan kesinlikle mühendislik derim.3D de hobi olarak ilgilenmeye devam et derim.İyisin ilerde öyle bi yere gelirsin ki türkiyede 3d deyince akla gelen isimlerden birisi olursun kim bilir...
Cevapla
#4
Tabiki mühendislik.
Cevapla
#5
Arkadaşlar, bu işi hobi olarak sürdürmem mümkün değil. Yani olur da hiç bir şekilde ilerleyemem. İkisine aynı anda zaman yetmiyor yetirmeye çalışmakta artık beni çok yordu. Sizin dediğinizin aynısı 10 katıla mühendislikte de var. İşin mühendislik kısmı sadece ar-ge departmanlarında yapılabiliyor o da türkiyede ne durumda herkes biliyor. Bir kaç şirket bunu hakkıyla yapabiliyor maalesef onlarda da akrabacılık ön planda. 50-100 liraya iş yapanlar var biliyorum. Ama şunu da unutmayın mühendislikte o kadar çok kontenjan açıldı ki asgari ücrete yakın maaşla çalışmayı kabul edecek o kadar çok niteliksiz mühendis var ki nitelikli olanların değeri bilinmiyor. Patronlar en ufak şey de kapıya koyarım edasında çünkü binlerce mühendis var. Bu sektör öyle değil. Yeni yeni gelişiyor ve insanlar değerini yeni yeni anlıyor. Gün geçtikçe de hayatta daha çok yer kaplamaya başlayacak. Bu arada bu sektöre girersem çoğunluğun aksine mimari görselleştirmeyle ilgili herhangi bir işin ucundan bile yapmak istemiyorum onu da belirteyim.
Cevapla
#6
Bu sektörün çok büyük kısmı mimari (veya iç mekan) görselleştirmesi ile ilgili. Endüstriyel tasarım için görselleştirme, zaten o alandaki çalışmaların sınırlı ve kendi bünyelerinde çözmeleri yüzünden daha kısır. En azından Türkiye için böylesi söz konusu. Tasarımın kalbi olan ülkelerde endüstriyel ürün tasarımı modellemesi , görselleştirmesi mühendislik becerisi ile daha çok değer bulabilir.

Hangi firmanın iş teklif ettiğini aşağı yukaır tahmin ediyorum. Mühendislik altın bilezik nihayetinde fakat 3D işinde, işin içine "ticaret" girince, o durum biraz sakat. Hizmet vermeyi taahhüt ettiğiniz kişinin beklentisini karşılamak ayrı bir yük zira adam size güvenip zamanını programlıyor, öte yandan yapılan işin karşılığı bedelin kime ve neye göre belirlendiği belli olmayan devamlı olarak piyasanın aşağıya çekilmesi rekabet ortamı olan bir piyasa. Yine ticari gereklilikler, zaman kısıtlamaları, kalite standartları işi zevk için yapmaktan çıkarıyor. Zevk alan vardır o ayrı, onu bilemem. İşini hobi , hobisini iş olarak yapan kişiler olabilir, bu şekilde daha çok verim alıyor keyif alıyor para kazanıyor olabilirler.

Hedeflerinizi şimdiden çok iyi koyun ve hedefinizden sapmadan ilerleyin derim. Elinizdeki yetenek ve çalışma sahası "nitelikli personel" arayan yerli ve yabancı şirketler için iyi bir nimet. Çok iyi araştırma yapın.
Cevapla
#7
H737, post: 109055, member: 26544 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bu sektörün çok büyük kısmı mimari (veya iç mekan) görselleştirmesi ile ilgili. Endüstriyel tasarım için görselleştirme, zaten o alandaki çalışmaların sınırlı ve kendi bünyelerinde çözmeleri yüzünden daha kısır. En azından Türkiye için böylesi söz konusu. Tasarımın kalbi olan ülkelerde endüstriyel ürün tasarımı modellemesi , görselleştirmesi mühendislik becerisi ile daha çok değer bulabilir.

Hangi firmanın iş teklif ettiğini aşağı yukaır tahmin ediyorum. Mühendislik altın bilezik nihayetinde fakat 3D işinde, işin içine "ticaret" girince, o durum biraz sakat. Hizmet vermeyi taahhüt ettiğiniz kişinin beklentisini karşılamak ayrı bir yük zira adam size güvenip zamanını programlıyor, öte yandan yapılan işin karşılığı bedelin kime ve neye göre belirlendiği belli olmayan devamlı olarak piyasanın aşağıya çekilmesi rekabet ortamı olan bir piyasa. Yine ticari gereklilikler, zaman kısıtlamaları, kalite standartları işi zevk için yapmaktan çıkarıyor. Zevk alan vardır o ayrı, onu bilemem. İşini hobi , hobisini iş olarak yapan kişiler olabilir, bu şekilde daha çok verim alıyor keyif alıyor para kazanıyor olabilirler.

Hedeflerinizi şimdiden çok iyi koyun ve hedefinizden sapmadan ilerleyin derim. Elinizdeki yetenek ve çalışma sahası "nitelikli personel" arayan yerli ve yabancı şirketler için iyi bir nimet. Çok iyi araştırma yapın.

Ben de işin hobi şeklinde yapılmasının o işi daha verimli yapabileceğine inanıyorum. Okulum devam ettiği için teklifi yapan şirket zaten yarı zamanlı çalışan olarak beni istiyor. Yani bütün sorumluluk benim üstümde olmayacak ve işi iyice öğrenip kendimi geliştirmek için de yaklaşık 1 yılım olacak.

Sektörde mimariye karşı aşırı bir ilgi var. Paranın bu sektörde oluşu en önemlisi de insanların bu sektörde tapılan işlerin kolay olarak düşünmesi buna yol açıyor sanırım. Bu işi kolay olarak düşünme ve inşaat şirketlerinin para kaygısı ise bu ucuz ve kalitesiz işleri ortaya çıkartıyor. Bu yüzden midir yoksa her yerde mimariye yönelik işler gördüğümden midir bilmiyorum bana bu sektör çok itici geliyor. Bu yüzden ben, sanal gerçeklik ile ilgili bir işte modelleme uzmanı ya da animasyonlar için karakter tasarlanmak istiyorum. Sondan bir önceki cümlenizde bunu anlatmaya çalıştınız sanırım?
Cevapla
#8
Aynen öyle, hayatınıza bir yön vermek üzeresiniz ne kadar isabetli ve hedef odaklı karar verirseniz o kadar iyi. 3-5 sene sonra yeninden bir kariyer planı çizmek yeni hedefler koymak düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir (tecrübe ile yaşanmıştır!) Genç olmanızı avantajını şimdiden yapacağınız çok titiz ve detaylı araştırmalar ile 40lı yaşlarınızda zirvesine ulaşacağınız kariyeriniz için en doğru adımları atmak için kullanın derim.

Okulunuzun bitmesine daha var dediniz, yurtdışı olanaklarını, yurtdış burs olanaklarını değerlendirin. Çalışmalarınızı çok düzenli bir portfolyo halinde belli bir sunum ve anlatım formatında (grafik sayfa düzenlemesi vs) saklayın (gerek digital ortamlarda gerekse basılı bir albüm olarak A4 bile olur). Gerektiğinde sunumunuzu yapmak veya gönderme için hazır olsun. Kısa sunum dosyasını gerek media üzerinde gereksebasılı olarka özellikle karakter ve animasyon konusunda kendinizi geliştirmek istediğiniz için yabancı yapım şirketlerine şimdiden yollayın. Bu yola hakikaten başkoymaya niyetliyseniz mühendislikten ziyade şimdiden sosyal hayatı unutup para biriktirip yurtdışında bunun eğitimi veren yerlere veya workshoplara katılmanın planlarını yapın.

Yok eğer işin mühendislik tarafında yeteğinizini hem mesleki hemde görselleştirme üzerine kullanmak istiyorsanız yine üzerinde çalışmak istediğiniz özel bir alan yoksa yerli ve yabancı şirketleri araştırıp şimdiden CVnizi çalışmalarınızı , staj talebinizi vs gönderin.

Ne kadar çok CVnizin altını doldurursanız (seminer, ortak program, destek,proje ekibi üyeliği vsvsvs) -ki zaten ekip üyeliği ve birincilik ile zaten çıtanız çok yüksek başlamış en baştan(iyi birşey)-bunlaırn hepsi size 2-3 sene sonra göreceksiniz tercih edilme sebebi olarak dönecek.
Cevapla
#9
H737, post: 109059, member: 26544 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Aynen öyle, hayatınıza bir yön vermek üzeresiniz ne kadar isabetli ve hedef odaklı karar verirseniz o kadar iyi. 3-5 sene sonra yeninden bir kariyer planı çizmek yeni hedefler koymak düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir (tecrübe ile yaşanmıştır!) Genç olmanızı avantajını şimdiden yapacağınız çok titiz ve detaylı araştırmalar ile 40lı yaşlarınızda zirvesine ulaşacağınız kariyeriniz için en doğru adımları atmak için kullanın derim.

Okulunuzun bitmesine daha var dediniz, yurtdışı olanaklarını, yurtdış burs olanaklarını değerlendirin. Çalışmalarınızı çok düzenli bir portfolyo halinde belli bir sunum ve anlatım formatında (grafik sayfa düzenlemesi vs) saklayın (gerek digital ortamlarda gerekse basılı bir albüm olarak A4 bile olur). Gerektiğinde sunumunuzu yapmak veya gönderme için hazır olsun. Kısa sunum dosyasını gerek media üzerinde gereksebasılı olarka özellikle karakter ve animasyon konusunda kendinizi geliştirmek istediğiniz için yabancı yapım şirketlerine şimdiden yollayın. Bu yola hakikaten başkoymaya niyetliyseniz mühendislikten ziyade şimdiden sosyal hayatı unutup para biriktirip yurtdışında bunun eğitimi veren yerlere veya workshoplara katılmanın planlarını yapın.

Yok eğer işin mühendislik tarafında yeteğinizini hem mesleki hemde görselleştirme üzerine kullanmak istiyorsanız yine üzerinde çalışmak istediğiniz özel bir alan yoksa yerli ve yabancı şirketleri araştırıp şimdiden CVnizi çalışmalarınızı , staj talebinizi vs gönderin.

Ne kadar çok CVnizin altını doldurursanız (seminer, ortak program, destek,proje ekibi üyeliği vsvsvs) -ki zaten ekip üyeliği ve birincilik ile zaten çıtanız çok yüksek başlamış en baştan(iyi birşey)-bunlaırn hepsi size 2-3 sene sonra göreceksiniz tercih edilme sebebi olarak dönecek.

Şu an portfolyom için çalışmalar hazırlıyorum zaten. Sizin de öneriniz üzerine basılı olarak da elimde tuturaım o aklıma gelmemişti. Çalışmalar belirli bir sayıya ulaştığında da bir blog açmayı planlıyorum. Onun dışında yurt dışı eğitimi benim için çok zor maalesef öyle bir imkanım yok ama bir şekilde yapılan workshoplara ulaşabiliyorum. Daha çok kendimi geliştirmek için bu tarz tutorialları izliyorum. Hatta sürekli izliyorum diyebilirim. Şuan ki mesleğimle birlikte yapabileceğim bir alan değil sanırım. En azından ben daha böyle bir kullanım görmedim. Kendimi biraz daha geliştirip cgi üzerine olan sitelerin uluslararası yarışmalarına katılmayı düşünüoyrum ama bunun için kendimi çok geliştirmem lazım. Önerileriniz ve ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Gerçekten benim için faydalı olabilecek şeyler söylediniz. İyi çalışmalar dilerim.
Cevapla
#10
Devlet üniversitesinde okuduğunuzu varsayarak, YÖK'ün yurtdışı burslarını araştırdınız mı? bölüm başkanlığı ile aranızın çok iyi olması lazım.

Endüstriyel ürün tasarımı konusunda devam etmek istiyorsanız aklınız agelebilecek her türlü büyük üretici firmaların peşine düşün -yerli yabancı- (ilgilendiğiniz özel bir konu varsa, ona yönelik olmasını şahsen tavsiye ederim)

Medya alanında çalışıp bir CGI üstadı, artisti olmak istiyorsanız bu konuda lider firmaların yarışmalarını, yada onların sponsor olduğu seçici kurulu oldukları yarışmaları sergileri özellikle takip edin.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  ATILGAN CyLaR 7 399 21-02-2015, Saat: 01:32
Son Yorum: SİNANSOYLU
  İşkence Aracı Melik Ay 4 642 18-12-2012, Saat: 21:47
Son Yorum: Melik Ay
  FORMULA 1 ARACI (VRAY) eskisehir3d 22 1,474 12-11-2012, Saat: 16:55
Son Yorum: eskisehir3d
  Zırhlı Muharebe Aracı TC-M1(Kendi Tasarımım) monza749 9 811 22-09-2012, Saat: 13:37
Son Yorum: SentinelPrime

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.