Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autodesk MAYA 2012 Autodesk 2014 Arasındaki fark nelerdir.
#1
Autodesk MAYA 2012 Autodesk  2014 Arasındaki fark nelerdir. bu konuda yardımcı olurmusunuz 2012 egitim seti var ben 2014 kurdum sorun yaşarmıyım
Cevapla
#2
Ynt: Autodesk MAYA 2012 Autodesk 2014 Arasındaki fark nelerdir.

Temelini pek çok çağdaş üretim iletişim kanalının merkezine inşa eden Autodesk® Maya® 2014 yazılımı, içerik yaratıcılarının rakiplerinin önüne geçmesi için yeni nesil görüntüleme teknolojisi, hızlandırılmış modelleme iş akışları, karmaşık verilerin işlenmesi için güçlü yeni sistemler ve esin verici yeni yaratıcı araç setleri sunar.

Modelleme veriminin arttırılmasına yardımcı olan genişletilmiş, entegre modelleme özellik seti, animasyonların dondurulması ve işaretlenmesi için kullanımı kolay yeni Mum Kalemi (Grease Pencil) ve yenilikçi Boyama Efektlerinin yüzey ve hacim özellikleriyle Maya 2014 üretkenliğin arttırılmasına yardımcı olurken, yaratıcılığı yeniden sanatçıların parmak uçlarına getirir. Üstelik Viewport 2.0'daki geliştirmelerle birlikte Maya® DX11Shader, sanatçıların final ürünle daha yakından eşleşen yüksek kalitede gerçek zamanlı ortamda çalışmalarına olanak tanır. Ayrıca, büyük ve karmaşık içeriklerin yapım ve yönetimini kolaylaştıran Sahne Birleştirme (Scene Assembly) araçları, Dosya Dizin Yolu Düzenleyici (File Path Editor) ve URI desteğiyle Maya 2014, bugünün karmaşık izleyicilerinin beklentilerini aşmak için gereksinim duydukları çarpıcı içeriği yaratmalarında sanatçılara, Teknik İş Direktörlerine ve geliştiricilere yardımcı olur.

Autodesk Maya 2014 Özellikleri

Yeni Nesil Viewport Görüntüleme ve Gölgeleme

Sanatçılar artık yeni Maya DX11Shader ile yüksek kalitedeki varlıkları ve görselleri daha kısa sürede yaratmalarına ve düzenlemelerine yardımcı olan Microsoft® DirectX® 11 yazılımının gücünden yararlanabilecekler. Yeni nesil çalışma ekranı ve donanım kaplama teknolojisini kullanan DX11Shader, sanatçılara gerçek zamanlı, merkezî ve kontrolü kolay shader efektleri sunar: çatlaksız mozaikleme, vektör yer değiştirme haritaları, yarı saydam, yansılamalar ve gölgeler. DX11Shader, HLSL (High Level Shading Language) yüksek düzey shading dil desteğine sahip Maya'da yerel olarak bulunan DirectX 11'i kullanan yeni bir API ile yapılmıştır. DX11Shader, yalnızca Microsoft® Windows® 64-bit işletim sisteminde mevcuttur.

Hızlandırılmış Modelleme İş Akışı

dRaster'dan iyi tanınan NEX araç setinin teknolojisi üzerine inşa edilen Maya 2014, modelleme için hızlandırılmış iş akışı sunan genişletilmiş, entegre modelleme özelliğini sunar. Yeni bir modelleme araç kiti paneli, verimliliği arttırmak amacıyla sanatçıların yeni seçim, dönüşüm ve mesh düzenleme araçlarına tek bir yerden ulaşabilmesini sağlayan kolaylaştırılmış bir ortam sunar. Modelleme araç kiti, sanatçıların yerleştirilen mesh nesneler üzerinde çalışmasına olanak tanıyan topoloji tabanlı Simetri araçları, yeniden topoloji verme iş akışlarını kolaylaştıran Quad Draw aracı ve Split/Cut Faces ile Insert Edge Loop araçlarını tek bir işlemde bir araya getiren Multi-Cut aracıyla sanatçıların daha hızlı çalışmalarına ve daha yüksek kalitede sonuçlar elde etmelerine olanak tanır. Üstelik iş akışı verimliliği, kesinliği ve hızına yönelik genel iyileştirmeler Maya 2014'te poligon modellemesini gelişmiş bir deneyime dönüştürür. Yeni Modelleme Araç Kiti paneline ek olarak yeni poligon azaltma algoritması, nesnenin temel şeklini etkilemeksizin gereksiz vertex’leri kaldırarak, mesh yüzey karmaşıklığını azaltmaya yönelik daha hızlı ve daha verimli bir yöntem sunar.



Daha Akıllı Veriler için Sahne Birleştirme Araçları

Büyük, karmaşık sahneler yaratmak artık Maya 2014'te daha kolay. Açık Veri (Open Data) platformu, Alembic açık kaynak değişim formatı ve dosya referanslama üzerine inşa edilen Sahne Birleştirme (Scene Assembly) araçları, Maya'daki üretim varlıklarının her biri çoklu sunumlar için tam desteğe sahip bağımsız öğeler olarak temsil edilmesine yönelik bir mekanizma sağlar. Sanatçılar, örneğin ellerindeki işe yönelik gerçekçilikle performans arasındaki en uygun dengeyi seçmelerine olanak tanıyacak şekilde ayrıntı düzeylerini değiştirerek, farklı temsiller arasında kolaylıkla geçiş yapabilirler. Düzenlemeler sahne birleştirme hiyerarşisi içine herhangi bir düzeyde uygulanabilir, canlandırılabilir veya sorgulanabilirken, Birleştirmelerdeki geçersiz kılmalar iyileştirilmiş Düzenlemeler (Edits) sistemiyle izlenebilir. Böylece üretim departmanları arasındaki işbirliğine dönük iş akışlarının kolaylaştırılmasına yardımcı olur. Güçlü bir API, stüdyoların tamamen kendilerine özgü çözümler yaratmak için araç setlerini özelleştirmelerine olanak tanır.



Mum Kalemi (Grease Pencil)

Artık sanatçılar mevcut en doğal araçlardan biri olan Mum Kalemini (Grease Pencil) kullanarak, 3B sahne içinde canlandırmaları doğrudan ve hızlıca işaretleyebilirler. Sanatçılar önemli karelerdeki pozları yakalamak ve ara geçişleri silinerek geçiş olarak görüntülemek amacıyla a doğrudan viewport içinde çizim yapabilirler. Kalem hamleleri otomatik olarak görüntü düzlemi üzerinde saklanır, bu durum sanatçıların bunları 3B animasyon yaratırken referans olarak kullanmalarına olanak tanır. Buna ek olarak yönetmenler ve diğer paydaşlar performansları işaretlemek ve kendi girdilerini animatörlerine yönelik notlar formunda kaydetmek için 3B uygulamayı bilmeleri gerekmeden Mum Kalemi (Grease Pencil) kullanabilirler.



Yeni Boya Efektleri Yüzey ve Hacim Özellikleri

Sanatçılar artık Boya Efektleri hamlelerinin yüzeyler, hacimler veya birbirlerine nasıl tepki vereceklerini kontrol edebilirler. Yüzey yakalama noktaları, örneğin bitkilerin tabanlarında yüzeye en yakın noktadan büyümelerini sağlamaya yardımcı olur. Yüzey Çekimi, bitkilerin bir yüzeyin çevresine sarılmasına veya tutunmasına yol açar. Yüzey Çarpışma (Surface Collide), bitkilerin yüzeylerin içinden geçmesini önlemeye yardımcı olurken Çarpışma Yap (Make Collide), Boya Efektleri hamlelerinin yüzey tarafından itilmiş görünmesini sağlamakta kullanılabilir. Uygulamada, kendi kendine çarpışmalardan kaçınmaya yardımcı olan ve bitkilerin bir yüzey üzerinde veya hacim içinde büyümesini sağlamakta kullanılabilen Boşluk Kolonizasyon algoritması temel alınır. Bu özellikler bir araya geldiklerinde, geleneksel yöntemlerle yapılması çok güç ve zaman alıcı olan çok çeşitli doğal efektleri daha hızlı ve kolay şekilde yaratmakta kullanılabilirler. Örnek olarak: Vasküler ağlar, elektrik kıvılcımları, bir yüzey veya hat üzerinde akan su, tırmanan sarmaşıklar, büyüyen bitki ve çim üzerinde ayak izleri gibi.



İş Akışına Odaklanma

Küçük şeylerin büyük fark yaratabileceği anlayışıyla hareket eden Maya 2014, müşteriler tarafından yüksek öncelikli olarak tanımlanan bazı iş akışı sorunlarını çözüme kavuşturur. Modellemede, kenar döngülerini eklerken veya kaydırırken yüzey eğimine uygun hareket etme desteği, komşu kenarların birleştirilmesini mümkün kılan geliştirilmiş Köprü Aracı ve ÖzellikTablosundaki özellik süzgeci sayılabilir. Kullanıcılar mayafeedback.autodesk.com adresindeki Küçük Sıkıcı Edici Şeyler (Small Annoying Things) forumunu kullanarak kendi iş akışı iyileştirmelerini önerebilir ve geçerli öneriler hakkında oy kullanabilirler.

Viewport 2.0 İyileştirmeleri

Yüksek performanslı Viewport 2.0 artık daha fazla yerel Maya shading düğümünü destekler: 2B Doku düğümleri Şişme(Bulge), Kumaş (Cloth), Dağ (Mountain), Gürültü(Noise) ve Rampa (Rampa); 3B Doku düğümü Kar (Snow) ve Yardımcı Araç düğümleri Çift Lineer Ekle (Add Double Linear), Kıskaç (Clamp), Koşul (Condition), Kontrast (Contrast), Çoklu Çift Lineer (Multi Double Linear), Artı Eksi Ortalama (Plus Minus Average), Örnekleyici Bilgisi (Sampler Info), Mesafe Ayarı (Set Range) ve Vektör Ürünü (Vector Product). Buna ek olarak dokular, yeni geliştirilmiş doku süzgeçleme desteği sayesinde artık ciddi oranda daha yüksek kalitede görüntülenirler. Üstelik, mental ray viewport kullanıcı arayüzü artık Viewport 2.0'da uygulandığından, sanatçılar resim tabanlı aydınlatma ve foton harita görsellemesini görüntüleyebilirler.

Trax içinde Genişletilmiş Klip Eşleştirme

Klip eşleştirme; FK iskeletlerinin yanı sıra, birden çok kayma nesnesi tanımlama becerisiyle, IK ve sınırlamalara sahip karmaşık donatıları desteklemek için Maya 2014'e dâhil edilmiştir. Animatörler artık klip rotasyonunu ve çevrim pivotlarını etkileşimli şekilde değiştirebilirler ve böylece daha iyi klip harmanlaması elde edebilirler. İş akışları da kolaylaştırılmış ve basitleştirilmiştir.

Düğüm Editörü (Node Editor) İyileştirmeleri

Izgara görüntüsü, ızgaraya tutturma, özel ızgara ve arka plan renkleri, daha iyi kısa yollar ve iyileştirilmiş kısayol tuşları gibi Düğüm Editöründe yapılan bir dizi geliştirme, iyileştirilmiş kullanıcı deneyimi ve daha yüksek üretkenlik sağlamak amacıyla bir araya getirilmiştir.



Dosya Dizin Yolu Editörü (File Path Editor)

Maya 2014'teki Yeni Dosya Dizin Yolu Editörü sanatçıların bozuk ve geçersiz dosya dizin yollarını hızla belirlemelerine ve bunları temiz ve kullanımı kolay bir kullanıcı arabiriminde onarmalarına olanak tanır. Editör dış dosyaları kullanan düğümleri listeler: dokular, görüntü düzlemleri, referanslar ve ses dosyaları. Bir dosya dizin yolu bozuk olduğunda, sanatçı dosyayı hızla yeniden bulabilir veya bir dizin yapısı içinde dosyaya yönelik tekrarlanan şekilde arama yapabilir. Dizin yolları, farklı dizin yapısına sahip olabilecek başka bir kullanıcıya gönderilmek üzere hazırlanırken mevcut olmayan dosyalara ayarlanabilir.



URI Desteği

Maya 2014'teki yeni URI desteği Maya'nın standart olmayan dosya dizin yollarındaki dosyalara erişebilmesine olanak tanır: Web URL'leri, veritabanı girdileri, bulut depolama, Küresel Benzersiz Tanımlayıcılar (GUID'ler) veya bazı diğer özel depolama düzenleri. Yeni sahne birleştirme araçlarıyla birlikte kullanıldığında bu, yerel olmayan verilerle çalışmaya yönelik güçlü ve yeni bir yol sunar. URI desteği bir API olarak uygulamaya geçirildiğinden, geliştiriciler Maya'ya gereken herhangi bir URl düzenini öğretebilirler.

Eklem Ortalama ve Simetri

Sanatçılar artık yeni Snap to Projected Center modunu kullanarak bir modeldeki eklemleri otomatik olarak ortalayabilirler. İskelet eklemleri ve eklem zincirleri yaratırken bu özellikle kullanışlıdır ancak herhangi bir nesne türünü yaratır veya manipüle ederken de kullanılabilir. Buna ek olarak, Eklem Aracı ayarlarındaki yeni seçenekler sanatçıların simetrik eklemleri ve eklem zincirlerini otomatik olarak yaratmalarına olanak tanır.



PySide Desteği

PySide Python Qt bağlama desteği, Python™ programlama dilini kullanarak grafik kullanıcı arabirimleri geliştirmeyi dileyen geliştiriciler için başka bir seçenek sunar. PySide, Maya kurulumuna varsayılan olarak dâhildir.

İyileştirilmiş Satır İçi Yardım

Sanatçılar, kullanıcı arayüzünde yeni özellikleri vurgulamalarını sağlayacak yeni bir seçenekle bunları kullanma konusunda çok daha kolay hız kazanabilirler. Buna ek olarak görüntüde yer alan mesajlar bağlam içinde kolayca erişilebilen yardım sağlayabilmek için artık bazı araçlarda, modlarda ve işlemlerde Maya görünüm panelinde görüntülenir.



Görüldüğü üzere temel komut dizinleri değişmeyip sadece iyileştirme olmuştur bütün autodesk programlarında temel komut ve kullanımlar sabittir ve değişen bir şey olmaz .
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.
Cevapla
#3
Ynt: Autodesk MAYA 2012 Autodesk 2014 Arasındaki fark nelerdir.

bilgilendirme için rabbim razı olsun teşekkür ederim
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Maya polygon nesne oluşturma sorunu mekskem42 6 375 10-01-2017, Saat: 11:48
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Maya Video Render Yeusran 1 238 03-10-2016, Saat: 22:37
Son Yorum: İbrahim Baş
  Ubuntu'da Maya berke 12 1,182 10-09-2016, Saat: 01:04
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  uv texture problemi maya(çözüldü) piratejh 5 490 03-08-2016, Saat: 00:27
Son Yorum: dragons00
  Autodesk Maya 2016 Licanse sorunu Yeusran 14 1,499 22-06-2016, Saat: 02:22
Son Yorum: ORHAN ALKAN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.