Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aynı yöntem ama farklı sonuç
#1



Yukarıdaki resmi izlediğim bir dersten çektim. Gördüğünüz gibi bir poligon var, 2 segmente ayrılmış ve HyperNurbs özelliği ile yumuşatılmış. Aşağıdaki resimde de points moduna geçilip silinmiş şekli var.




Fakat ben de aynı yöntemle yapmama rağmen benim sildiğim noktadan sonra poligon şekli aşağıdaki resim de görüldüğü gibi daha farklı oluyor.
Ben neyi eksik yaptım acaba. Aynı yöntemi izledim fakat farklı bir sonuç çıktı. Nereden kaynaklandığı konusunda yardım bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Cevapla
#2
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. Derste ilerleyemiyorum çünkü. Bu sitede C4D kullanan epey kişi var. Yardım ederseniz sevinirim.
Cevapla
#3
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

arkadaşım kolay gelsin ben senin bu sorununla ilgili bir video hazırladım. burada yapılması gereken köşe noktanın silinmesi değil o köşedeki üç noktayı seçtikten sonra faremizin sağ tuşuna tıklayarak stitch and sew seçeneğini seçip seçtiğimiz noktalardan (köşedeki nokta hariç) faremizin sol tuşuna basmak suretiyle birleştirmek  umarım video anlaşılır olmuştur. Kolay gelsin

LİNK: http://www.mediafire.com/download.php?748tr7f42ao29qb
Cevapla
#4
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

Teşekkür ederim.
Fakat benim izlediğim derste adam sizin yaptığınızı yapmadı hiç. Noktayı sildi ve hemen oldu.
Böyle bir şeye gerek yok aslında. Modo'da noktayı silince direkt bu istenilen şekil oluşuyor. Ekstra tuşlara basmaya gerek kalmıyor. Valla Modo'nun gözünü seveyim ya :)
Cevapla
#5
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

"a_iverson" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Modo'da noktayı silince direkt bu istenilen şekil oluşuyor. Ekstra tuşlara basmaya gerek kalmıyor. Valla Modo'nun gözünü seveyim ya :)
Modonun modelleme sırasında 2 ci obje ilk objeye kaynıyormu aynı zbrushtaki gibi modellerken katman katmanmı çalışıyor bende 601 kurulu yapısını incelemek için kurmuştum ama az menüsü olduğuna rağmen çok karışık geldi bana mantığı nedir çalışma olarak.

mesela alttaki resimde



2 obje var ama bir tane okla işaretli mesh gözüküyor ortada boyama materyal atarkende birine atarken 2 si alıyor

diyelim sahnede tek o kutu var sildinmi

bir daha çizim yapamıyorsun soldaki kutu vs. objeleri alamıyorsun no mesh yazıyor  bir 3d programında bir obje silindimi müdehale yapılamayan tek program geldi bana.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

resimle anlatmak istedim yazımı değiştirdim  a_iverson.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

Orhan bey;
Ben 3d'de yeni sayılırım ama hemen hemen her programı denedim. Benim şimdiye kadar kullandığım en kolay ve en anlaşılır program: Modo. Render'ı en hızlı program ayrıca.
Sorunuza gelince dediğim gibi yeni sayılırım ve bazen terimleri tam kavrayamıyorum. Katman ne anlama geliyor tam bilmiyorum. Fakat anladığım kadarıyla Cinema 4D'de mesela sahneye eklenen her nesne yeni bir katman olarak atanıyor. Sanırım buna benzer bir şey soruyorsunuz. Modo'da böyle bir şey yok. Eğer siz yeni bir katman açarsanız ve objeleri bu katmana eklerseniz katmanlı olur. Yok katman eklemezseniz sahnedeki her obje tek bir katman içinde çalışır. Ben bir türlü katmanlı çalışmaya alışamadım mesela. Katmanlı çalışmayı tavsiye ediyorlar genelde. Boolean aracı katmanlı çalışıyor mesela bildiğim kadarıyla.
Bence en kısa zamanda ders izleyin Modo ile ilgili. Bundan eminim; kullandığınız tüm programları bir kenara bırakıp Modo ile devam edeceksinizdir.
Cevapla
#8
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

'' N '' tuşuna basarsanız yeni mesh açar. Ya da okla gösterdiğiniz alanın üstünde '' Add Item '' menüsü var. Ona tıklayın ve mesh yazan yeri tekrar tıklayın. Yeni bir mesh açılmış olur. Eğer bir mesh'ten diğer mesh'e obje taşımak istiyorsanız; Objeyi seçip '' Ctrl X '' ile keserek diğer mesh'e '' Ctrl V '' ile yapıştırabilirsiniz.
Dediğim gibi ben yeni sayılırım. Ders izlemeniz de fayda var, belki tam olarak ne demek istediğinizi anlamamış olabilirim.
Cevapla
#9
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

Öncelikle zaman ayırıp yanıtladığınız için çok teşekkür ederim.

Benim öncelikli vakıf olduğum program 3ds max hocam  yakın zamanda maya dersleri öğrenmeye başladım ara ara fatih hocanın derslerini izlerim cinema 4d ile alakalı

Modo kurulu ama kapasitem zorlayamaz onu öğrenmeye sadece yapısını incelemek için kurmuştum dikkatimi  bu özelliği çekmişti hazır siz modo dan bahsederken bir danışayım dedim.

Birde dediğiniz gibi render olayı hoş geliyor insana ama onun real renderi şimdi maya ve ,3ds max vray da da eklendi o özellik ki mayada

hatta vievport 2.0 özelliği anlık kasmadan render edilinceki görüntüyü alıyorsun.

Ülkemizde 3ds max gibi ragbet görmesi için yeterli düzeyde türkçe derslerinin olması lazım.

Tekrardan çok teşekkürler.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
Ynt: Aynı yöntem ama farklı sonuç

Ben teşekkür ederim Orhan bey, ne demek. Siz herkesin yardımına koşuyorsunuz biz de koşmasak ayıp olurdu sizin çabalarınıza. Yardım edebildiğimi sanmıyorum ama elimden bu kadarı geliyor.
Modo için bence kapasite zorlamaya gerek yok. Hele ki Maya ve 3ds max kullanabilenler için.
Dediğiniz doğru. Malesef Türkçe ders eksikliği var. Bu da Modo'nun kullanımını ve bilinirliğini sınırlıyor. Ama yakın zamanda adından çokça bahsedecektir. Çünkü Foundry ile birleştiler. Mari ve Nuke da eklendi mi Modo'ya tadından yenmez sanırım :)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.