Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bi Villa - Bi Garage
#1
Merhaba, Renderda Vray - HDRI kullanmaya çalıştım başarılı olamadım bunun ile ilgili tavsiyeleriniz varsa alabilirmiyim. SKY olarak nasıl daha belirgin yapabilirim neden bu kadar karanlık olmuştur vs gibi yorumlarınızı esirgemeyin benden sağolun şimdiden

[attachment=3011]
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#2
Önce ışık ve render setup ayarlamalarını elden geçirmen gerekli. Yapının tamamını görmeediğim için çok yorum yapamayacağım. Hdr kullanımı için en basit anlatımına buradan ulaşabilirsin.
Cevapla
#3
şuanda işte olduğum için sahnedeki ışık konumlarını ve değerlerini paylaşamıyorum ama sahnede bir güneş. bir de hdri texture atalı garage önüne konumlu vray dome bulunmakta. Güneş konumunu değiştirdiğimde gökyüzünde gözle görülür bir belirginleşme oldu aslında. ama gökyüzü için farklı bir taktik varmıdır. İzlediğim bir videoda sahnenin etrafına küre çiziliodu aslında onu denedim ama materyal olarak tam anlamıyla beceremedim.
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#4
Hdr için vraylight(Dome) ve vray camera ilişkilendirmesi düzgün yapıldığında oldukça başarılı sonuçlar alabilirsin. Sahnedeki ışık kaynakları çoğaldıkça kontrol güçleşir, en minimize şekilde ışık kullanılarak sonuç almak render sürelerinede etki eder. Kolay gelsin.
Cevapla
#5
Kamera ilişkilendirmesi gözden kaçan aslında bu olmalı teşekkürler yorumlarınız için
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#6
Hüseyin, post: 114165, member: 9 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Önce ışık ve render setup ayarlamalarını elden geçirmen gerekli. Yapının tamamını görmeediğim için çok yorum yapamayacağım. Hdr kullanımı için en basit anlatımına buradan ulaşabilirsin.

Bu arada abi teşekkür ederim verdiğin linkteki videoda aradığım cevabı buldum. materyal editörde Processing kısmındaki Render mult. ayarını düşük tutmuşum.
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#7
Güzel gidiyor çalışmalar, eline sağlık. Yansıma değerlerine dikkat çekiyorum. Biliyorsunuz objeler dokuları gereği herşeyi düzlemsel yansıtmazlar, yani IOR değerleri, ve reflection map'leri, glossiness ları, bump'ları, displacementları çok önemli realizmi yakalamak için. Örneğin tuğla, kendi yüzeyinden bağımsız olarak üstüne cila atılmış gibi bir ayna şeklinde yansıtmaz. Tavanda ve birkaç yerde glossiness 1.0 full reflection lar gördüğüm için söylüyorum, size katkısı olması açısından..
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#8
@[USER=31184]selant07[/USER] çok sağol güzel yorumun için. Söylediklerin benimde dikkatimi çekti düzelticem nasipse. Bu render zaten vrayden çıktığı gibi saf bir halde direkt olarak aklıma takılanları sorayım dedim. biraz fazla kurcalayıp sahneyi bozmuş olsamda kameram aynı yerinde dediğin düzeltmeleri yaparak tekrar bi render alıp paylaşıcağım. Birde bazı noktalarda nedenini çözemediğim misal merdivendeki tuğla dediğin gibi jantı ayna gibi yansıtmışki reflection ayarlarını daha bir kurcalasam iyi olacak.
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#9
reflection miktarı ne kadar yansıtacağını belirler. reflection eğer fresnel ise, IOR yansıtma kırılımını belirler. Reflection glossiness da yansımanın netliğini belirler. Bununla birlikte highlight glossiness da var, o da yüzeydeki görünür parlamayı belirler.. vs..
Benim tavsiyem bir sahne kurup, güzel ışık koşullarında tüm bu yansıma ayarlarını gözle görülür biçimde test etmen. BURAYA TIKLAYARAK tablolara göz gezdirmeni de tavsiye ederim.
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#10
selant07, post: 114178, member: 31184 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:reflection miktarı ne kadar yansıtacağını belirler. reflection eğer fresnel ise, IOR yansıtma kırılımını belirler. Reflection glossiness da yansımanın netliğini belirler. Bununla birlikte highlight glossiness da var, o da yüzeydeki görünür parlamayı belirler.. vs..
Benim tavsiyem bir sahne kurup, güzel ışık koşullarında tüm bu yansıma ayarlarını gözle görülür biçimde test etmen. BURAYA TIKLAYARAK tablolara göz gezdirmeni de tavsiye ederim.
Bende bir kaynak vereyim Bu amca oldukça meşhurdur sitedeki dersleri inceleyebilitsin.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  villa SoulHunter_06 11 451 15-04-2016, Saat: 01:18
Son Yorum: SİNANSOYLU
  Villa modellemesi ve render SkyLord 2 308 04-03-2016, Saat: 23:23
Son Yorum: SkyLord
  villa SoulHunter_06 2 228 20-01-2016, Saat: 11:03
Son Yorum: SoulHunter_06
  Villa Modelleme Denemesi Bluedesigner 2 267 29-09-2015, Saat: 17:09
Son Yorum: Bluedesigner
  Yazlık Villa Tasarımı Polichinelle 1 222 10-06-2015, Saat: 05:38
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.