Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.
#1
3ds max hiç bilmeyen NORMAL bir insan 1 sene içinde nasıl bir seviyeye gelmeli,neler yapabilmeli sizce ?
Cevapla
#2
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Cevabını kendin vermişsin arkadaşım.

Kimi insan vardır.1 senede alır gider çizemediği şey kalmaz.Kimisi vardır plane çizip extrude vermeyi akıl edemez.
Cevapla
#3
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Normal ucu açık bir cümle. Ne kadar normal sonuçta hiç birşey bilmeyen biri önce bilgisayar kullanmayı öğrenmeli. Face ve twitter bilgisayarını demiyorum her yönden iyi bir PC kullanıcısı olmalı.
Tasarımın gヅlen yüzü… www.muratguler.net
3D Max Çalışmalarım... http://muratguler.cgarena.com/

[img width=300 height=12]http://i1081.photobucket.com/albums/j342/graffixmurat/alt-ksm.jpg[/img]
Cevapla
#4
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Sadece bir program öğrenme olarak değil hayatı öğrenmek için insanın bir hedefi,disiplini ve en önemlisi çok güçlü bir azmi olmalı.

Önüne çıkan sorunlarla boğuşmak yerine sorunun kökeninden yok etmek için nasıl yok ederim güdüsünü ön plana çıkarmalı.

Evet 3ds max çok zor ,dikkat edilmesi gereken ve aynı zamanda devamlı tekrar ve pratik yapılması gereken bir program nedeni ise komut sayısının ve işlevlerinin detaylı olması.

Murat hocanın dediği gibi öncelikle bilgisayar bilgimize hakim ve vakıf olmalıyız.

Programın arayüzüne hakim olmalıyız daha sonra tabiki hızlanmamız açısından klavye kısayollarını pratik edinmemiz lazım.

Programa başlayınca bir iki modellememizde render ve materyallerle oynamamalıyız editaple menüsünün içindeki komutları en sevdiğimiz yemeğin içindeki malzemeleri nasıl biliyorsak onuda o sevecenlikle sevmeli ve öğrenmeliyiz yılmamalıyız asla vazgeçmemeliyiz.

10 kere modellemeden  anlamadıysan 11 ciyi üşenmeden ,zorsunmadan devamlı devamlı modellemeliyiz .

Hani bazıları vardır adam habire bir şeyler modelleme yapar ama artık çok profesyonel modelleme yapar neyin nerde ne şekilde oduğunu  komutu aklına getirmeden yapmaya çalışır ya

ve çevreden  MUHTEŞEMMMMM modelleme iltifatlerı geldiği vakit işte materyal derslerine yavaş yavaş geldiğinin sinyalini almalıdır uygulamacı.

Bu kadar şeyden sonra artık kullanıcının idrak seviyesine göre zamanı belirlenir.

İlkokula başlayan çocuklarda öyledir kimi 1 haftada söker okumayı ,kimi aylar sonra yüce mevlanın bizlere yaratılırken verdiği idrak seviyesine göre bu süre değişir kesin tarih verilemez.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#5
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Kendini  1 yıl sonra nerede görüyorsan  o kadar ilerlersin. 3D max konusunda Orhan hocamın dediklerine katılıyorum . Ancak eklemek istediğim  bir şey var . azim hırs falan  filan hikaye hepsi . her şeyden önce bu programın başına geçtiğinde  mutluysan o zaman 1 yıl yada  5 ay fark etmiyor kesinlikle sonuca ulaşırsın  Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#6
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Azim hırs konusunu diğerleri yazmış.Bende hızlı başlama taktikleri vereyim.

Hızlı başlamak için uyulması gereken kurallar;

1.Adım giriş seviyesi

-Max yazılımına başlamadan önce,Giriş seviyesi dersler edinin.(mesela 3ds max 2013 introduction dersi işinizi görecektir.)Sitemizdeki giriş dersinden sonra ,dediğim ingilizce derslere yönelin.En az 4-5 farklı firmanın üretmiş olduğu dersleri takip edin.Cgstudyo,digital tutors,cgacademy,lynda,eat3d gibi
-Giriş seviyesindeki dersler farklı versiyonlar için yapılmış olabilir.Mesela 2010 yada 2012 gibi bunları önemsemeyin.Hem izleyin hem uygulayın.
-Giriş seviyesi dersleri geçtikten sonra max'in menülerine ve ana hatlarına hakim olmaya başlayacaksınız.Tahmini 1 ay gibi bir sürede dersleri bitirirsiniz.(derslerin ingilizce olması gözünüzü  korkutmasın.Zaten sitemizdeki dersle birçok şeyi öğrenmiş olacaksınız.Amaç farklı teknikler,farlı şeyler öğrenmek)

2.Adım Modelleme

-Modellemeye çok önem vermelisiniz.Modellemeden önce modelleyeceğiniz objeyi nasıl yapacağınızı düşünün.Hangi araçları ve hangi teknikleri kullanacağınızı düşünün ve o teknikler üzerinden modellemeye çalışın.
-Modelleme'de ilk iç mekan modellemelerinden başlayabilirsiniz.
-Modellemede ilerledikçe,objelerin ölçülerine dikkat edin.Oran orantı çok önemlidir.
-Modellemeyle ile ilgili bir çok ders sitemizde mevcut.Onları izleyip varyasyonlarını üretebilirsiniz.Youtube benzeri sitelerden dersler izleyebilirsiniz.
-Modelleme yaparken modellerin hepsini düzgün isimlendirin ve bilgisayarınıza kayıt edin.
-Modellemede belirli bir seviyeye geldiğinizde,büyük bir sahneyi birebir modellemeye çalışabilirsiniz.
-Unutmayın modelleme'de birçok objeyi modelleyecek seviyeye gelmeden kesinlikle 3.adıma geçmeyin.Modelleme işin temelidir.

3.Adım Kaplama ve render

-Kaplama ve render ile ilgili bir sürü ders mevcut.Onları izleyin.Render motorunuzu belirleyin.
-Bol miktarda kaplama resimleri edinin.
-Değişik türevlerde iç mekanlar modelleyin(içerde obje çok az olabilir) ve bunları render edin.(internetten hazır sahneler inidirip denemeler yapabilirsiniz.Işık bilgisi,kaplama,render ayarları gibi birçok şeyi denemeler yaparak çok iyi öğrenirsiniz.)
-Modellediğiniz objelerden sahneler oluşturup onları render edebilirsiniz.
-Render'ın açıkcası sonu yoktur her geçen gün yeni birşey öğrenirsiniz ve zamanla belirli teknikleriniz olur.

Çok uzun yazdım kusura bakmayın.Yukarda yazdığım adımları düzgün bir şekilde takip ederseniz.6-7 ay gibi bir sürede bol çalışma ile belirli bir yere gelebilirsiniz.3 adımı ayni anda yapmaya çalışanlar genelde,çok geç öğrenmekteler ve çok iyi öğrenememekteler.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#7
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Arkadaşların tüm söylediklerine katılıyorum.

Ek olarak benim cevabım.

-1 sene sonra ;

-Orta seviye ve biraz üstü modelleri modelleyebilecek düzeye gelmiş olmalısınız

-Vray ile dış mekan renderında gerçekçi güneş ışığı etkisini yakalayabiliyor olmalısınız

-Kaplamaları objelere orantılı ve doğru bir şekilde uygulamayı biliyor olmalısınız

-Render sonrası Photoshop kullanımını kesinlikle öğrenmiş olmalısınız.
Cevapla
#8
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

"İnan Arslan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Arkadaşların tüm söylediklerine katılıyorum.

Ek olarak benim cevabım.

-1 sene sonra ;

-Orta seviye ve biraz üstü modelleri modelleyebilecek düzeye gelmiş olmalısınız

-Vray ile dış mekan renderında gerçekçi güneş ışığı etkisini yakalayabiliyor olmalısınız

-Kaplamaları objelere orantılı ve doğru bir şekilde uygulamayı biliyor olmalısınız

-Render sonrası Photoshop kullanımını kesinlikle öğrenmiş olmalısınız.

ben bi tek  photoshop olayını  çözemedim oda olcak yakında  işallah  İbrahim kardeşimin derslerine başladım
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#9
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

Sana acemi biri olarak bir cevapta ben vereyim, 3D Maxi çok seviyorum, Cgstudyodaki arkadaşları daha çok seviyorum, bu site sayesinde 2-3 ayda modelleme ve render ayarlarında ilerleme kaydettim. Fakat son 2 aydır vakit bulup pc başına geçemiyorum o nedenle 1 adım daha ileriye gidemedim.

İşin kısacası programı seveceksin, paylaşmayı seveceksin, eleştirilere açık olacaksın ve eleştirileri dikkate alacaksın. Başaladığın bir çalışmayı basit bile olsa sonuna kadar bitireceksin, en iyi öğrenme öğretmekle olur azda olsa öğrendiğini senden bir düşüğe öğreteceksin. Saygılarımla
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#10
Ynt: biliyorum bu sorunun cevabı kişinin kendisine göre değişecektir.

"ORHAN ALKAN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sadece bir program öğrenme olarak değil hayatı öğrenmek için insanın bir hedefi,disiplini ve en önemlisi çok güçlü bir azmi olmalı.

Önüne çıkan sorunlarla boğuşmak yerine sorunun kökeninden yok etmek için nasıl yok ederim güdüsünü ön plana çıkarmalı.

Evet 3ds max çok zor ,dikkat edilmesi gereken ve aynı zamanda devamlı tekrar ve pratik yapılması gereken bir program nedeni ise komut sayısının ve işlevlerinin detaylı olması.

Murat hocanın dediği gibi öncelikle bilgisayar bilgimize hakim ve vakıf olmalıyız.

Programın arayüzüne hakim olmalıyız daha sonra tabiki hızlanmamız açısından klavye kısayollarını pratik edinmemiz lazım.

Programa başlayınca bir iki modellememizde render ve materyallerle oynamamalıyız editaple menüsünün içindeki komutları en sevdiğimiz yemeğin içindeki malzemeleri nasıl biliyorsak onuda o sevecenlikle sevmeli ve öğrenmeliyiz yılmamalıyız asla vazgeçmemeliyiz.

10 kere modellemeden  anlamadıysan 11 ciyi üşenmeden ,zorsunmadan devamlı devamlı modellemeliyiz .

Hani bazıları vardır adam habire bir şeyler modelleme yapar ama artık çok profesyonel modelleme yapar neyin nerde ne şekilde oduğunu  komutu aklına getirmeden yapmaya çalışır ya

ve çevreden  MUHTEŞEMMMMM modelleme iltifatlerı geldiği vakit işte materyal derslerine yavaş yavaş geldiğinin sinyalini almalıdır uygulamacı.

Bu kadar şeyden sonra artık kullanıcının idrak seviyesine göre zamanı belirlenir.

İlkokula başlayan çocuklarda öyledir kimi 1 haftada söker okumayı ,kimi aylar sonra yüce mevlanın bizlere yaratılırken verdiği idrak seviyesine göre bu süre değişir kesin tarih verilemez.


çok teşekkürler Orhan hocam gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışsınız
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3d max'te kot farkına göre eğimli yol yapmak? ysf.21011992 3 411 03-01-2016, Saat: 16:07
Son Yorum: gürkan
  Noise sorunun nedeni? Mustafa AKA 2 270 16-03-2015, Saat: 12:04
Son Yorum: Mustafa AKA

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.