Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bir Köşe
#1
Selam,
Bitkiler hazır modeldir. 3ds max 2014, Vray, Ps5 kullanılmıştır. Marvelous üzerinde uğraşıyorum bir süredir. Minderleri 1. renderda max ile , 2. renderda marvelous ile yaptım.  Halıda da ilk kez vrayfur kullandım. Çok kaliteli renderlar değil. Amacım kumaş, minder, yastık v.s. öğrenmek. Render süresi 1 saat civarıdır. Olumlu-olumsuz yorumlar için şimdiden teşekkürler.



Cevapla
#2
Eline sağlık. Halı tüylerinin değişik yönlerde ve lineer olmamasına dikkat et. Render kaliteni biraz daha arttırmaya çalış.
Cevapla
#3
SİNANSOYLU, post: 117143, member: 14410 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Eline sağlık. Halı tüylerinin değişik yönlerde ve lineer olmamasına dikkat et. Render kaliteni biraz daha arttırmaya çalış.
Teşekkürler yorum için. Dikkate alacağım. Birde konuyla alakasız ama sormak istediğim bir şey var. İç mekanlarda pencereden görünen binalar yada sokak görüntüleri genelde nasıl yapılıyor? Fotoğraf mı kullanılıyor (ki kullanılıyorsa ben o tarz fotoğraf bulamıyorum nedense) yoksa HDR faln mı? Bunu yapamadığımdan pencereleri hep perdeyle kapatıyorumda :)
Cevapla
#4
herhangi bir plane üzerine herhangi bir bitmap resim atarsın (bu resmi daha sonra bu plane üzerinden kaldırman gerekebilir çünkü vraylightmtl veya coronalightmtl atayacağız sadece görüntüyü ayarlamak için bunu kullanıyoruz), bulunduğun açıdan o plane'i kameranın açısıyla ters düşmeyecek şekilde (örneğin gidip de 5. kattan kuş görünümü şehir görüntüsünü alıp, zemin kat bir sahneye aşağıdan yukarı bakan bir kamera açısıyla koymamak gibi! ;) ) yerleştirirsin. Plane pencerenin dışında durur elbette, sonrasında eğer resimde sünme varsa plane üzerine uvw map atarak sünmeyi ve tekrar etmeyi düzeltirsin.. Kısacası dışarıya bir tablo koyduğumuzu düşün ama içeriden bakan kişi camın önündekinin bir tablo olduğunu bilmiyor, biz bakan kişiyi sanki dışarıyı gösteriyormuş gibi kandıracağız :D Sonrasında materyal olarak VraylightMtl atayarak, bu materyalin diffuse kanalına ayarlamayı yaptığın bitmap resmi atıyorsun. Veya aynı şeyi corona render kullananlar, coronalightmtl kullanarak yapacaklar. Ve ışık değerini sahne karanlığına uygun olarak takriben 1 ile 10 arasında veriyorsun.. Olay bu..

Bak bu sahnede ortada okla gösterilen yer evimiz, yani içeriye kamera koyup render alacağız, dışarısı ise sanki bir dış mekan gibi simüle edilmiş. İnternetten panoramik bir resim bulursan sen de uzun bir plane'i bend yaparak böyle silindirik bir şekilde ev etrafına dolayabilirsin, üstüne de dediğim gibi vraylightmtl veya coronalightmtl atayacaksın.. veya diğer render motorlarında bu light mtl yoksa, normal bitmap olarak atanıp output değerleri RGB değerleri artırılarak da aynı etki yakalanabilir, kısacası resmin aydınlığını açarsanız ışıma değeri doğal olarak yükselir :

[attachment=4059]

[attachment=4061]

Bitmap resimleri yüksek çözünürlükte bulmazsan, yüksek çözünürlükte render aldığında başın ağrır çünkü pikselizasyon başlar.. Google'da bitmap resim ararken ingilizce kelimeler ile daha rahat sonuçlar elde edebilirsin sadece biraz hayalgücü yeterli.. "night forest" - orman gece, "garden flowers" - bahçe çiçekler, "sea view" - deniz manzarası, " city view" şehir görünümü, "lake" göl, vs.. arama yaparken boyut / büyük olarak filtre etmeyi unutma yoksa çok düşük çözünürlük çıkar..

[attachment=4062]
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#5
selant07, post: 117179, member: 31184 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:herhangi bir plane üzerine herhangi bir bitmap resim atarsın (bu resmi daha sonra bu plane üzerinden kaldırman gerekebilir çünkü vraylightmtl veya coronalightmtl atayacağız sadece görüntüyü ayarlamak için bunu kullanıyoruz), bulunduğun açıdan o plane'i kameranın açısıyla ters düşmeyecek şekilde (örneğin gidip de 5. kattan kuş görünümü şehir görüntüsünü alıp, zemin kat bir sahneye aşağıdan yukarı bakan bir kamera açısıyla koymamak gibi! ;) ) yerleştirirsin. Plane pencerenin dışında durur elbette, sonrasında eğer resimde sünme varsa plane üzerine uvw map atarak sünmeyi ve tekrar etmeyi düzeltirsin.. Kısacası dışarıya bir tablo koyduğumuzu düşün ama içeriden bakan kişi camın önündekinin bir tablo olduğunu bilmiyor, biz bakan kişiyi sanki dışarıyı gösteriyormuş gibi kandıracağız :D Sonrasında materyal olarak VraylightMtl atayarak, bu materyalin diffuse kanalına ayarlamayı yaptığın bitmap resmi atıyorsun. Veya aynı şeyi corona render kullananlar, coronalightmtl kullanarak yapacaklar. Ve ışık değerini sahne karanlığına uygun olarak takriben 1 ile 10 arasında veriyorsun.. Olay bu..

Bak bu sahnede ortada okla gösterilen yer evimiz, yani içeriye kamera koyup render alacağız, dışarısı ise sanki bir dış mekan gibi simüle edilmiş. İnternetten panoramik bir resim bulursan sen de uzun bir plane'i bend yaparak böyle silindirik bir şekilde ev etrafına dolayabilirsin, üstüne de dediğim gibi vraylightmtl veya coronalightmtl atayacaksın.. veya diğer render motorlarında bu light mtl yoksa, normal bitmap olarak atanıp output değerleri RGB değerleri artırılarak da aynı etki yakalanabilir, kısacası resmin aydınlığını açarsanız ışıma değeri doğal olarak yükselir :





Bitmap resimleri yüksek çözünürlükte bulmazsan, yüksek çözünürlükte render aldığında başın ağrır çünkü pikselizasyon başlar.. Google'da bitmap resim ararken ingilizce kelimeler ile daha rahat sonuçlar elde edebilirsin sadece biraz hayalgücü yeterli.. "night forest" - orman gece, "garden flowers" - bahçe çiçekler, "sea view" - deniz manzarası, " city view" şehir görünümü, "lake" göl, vs.. arama yaparken boyut / büyük olarak filtre etmeyi unutma yoksa çok düşük çözünürlük çıkar..

Çok teşekkürler açıklamalar için. Zahmet edip uzun uzun açıklamışsınız. Eksik bir şey kalmamış.
Cevapla
#6
önemli olan paylaşmak.. rica ederim.. ;)
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.