Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Birden fazla Bump oluşturma
#1
Merhaba Arkadaşlar.Şöyle bir sorunum var 4 bölmeli yekpare bir kapı modelledim ve kaplamasını yaptım ancak antik bir kapı ve her bölmesinde farklı bir oyulmuş ornamentler var ben bunları hazırladım ama her bölmeye farklı bump atamayı başaramadım bilen varsa yardımcı olursa çok sevinirim. Birde bunların boyutlarını kaplama ile oynamadan değiştirebilme şansım var mı ? şimdiden teşekkür ederim
Cevapla
#2
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

arkadaşım aynı kaplamadan 4 slot  oluşturup her bir slotun bump değerini farklı verirsen  sorununu çözmüş  olursun . eğer kabartma çalışıyorsan ve  donanımın sağlam ise  displacement ve smoth  uygulaman bumptan daha iyi bir sonuç verecektir  . kolay gelsin
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#3
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

Kapı örneğinin bir resmi olursa daha iyi olur ona göre yapman gerekeni önerebiliriz.
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#4
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

kapı bu arkadaşlar . Bende aynı kaplamadan farklı slotlara kopyalayarak farklı bump değerlerini verdim ancak bir sonraki bump değerini uygularken ne yazık ki modelin tamamına bump atıyor ben mi yanlış yapıyorum anlamadım gitti  Undecided Undecided
Cevapla
#5
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

şimdi şöyle olacak arkadaşım

1 - ) önce kapıya editablepoly ekleyeceksin
2 - ) sonra farklı bump vermek istediğin yüzeyi polygon seceneği ile  sececeksin
3 - ) aynı kaplama slotundan  bir tane daha açıp bump değerini ayarlıcaksın
4 - ) sectiğin yüzeye  bump değeri ayarlanmış  kaplamanı atacaksın .
5 - ) diğer  yerler  içinde sürekli yeni slot açıp bump değerlerini değiştireceksin

bu yöntem ile biraz zamanın uzar ama istediğin etkiyi yakalayabilirsin buna benzer bir çalışmamda bizzat kendim  kullandım . kolay gelsin  Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#6
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

Unwrap olayı kafanı karıştıracak ama o işini kolaylaştırır istediğin yerine istediğin deseni atabilirsin ha dersen ki tokmak olan kısma 100değerinde bump kenar kısma 20 değerinde bump atacağım o zaman Kahramanın dediği gibi editpoly yap sonra multisubobject ile kaç çeşit bump istiyorsan oluştur ve id ata kenarlara 1 ortaya 2 gibi ne  kadar bilgin var bilmiyorum maxte her kaplamayı ayrı kontrol etmek için uw idi de ataman gerek.
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#7
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

"Kahraman  COŞKUN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:şimdi şöyle olacak arkadaşım

1 - ) önce kapıya editablepoly ekleyeceksin
2 - ) sonra farklı bump vermek istediğin yüzeyi polygon seceneği ile  sececeksin
3 - ) aynı kaplama slotundan  bir tane daha açıp bump değerini ayarlıcaksın
4 - ) sectiğin yüzeye  bump değeri ayarlanmış  kaplamanı atacaksın .
5 - ) diğer  yerler  içinde sürekli yeni slot açıp bump değerlerini değiştireceksin

bu yöntem ile biraz zamanın uzar ama istediğin etkiyi yakalayabilirsin buna benzer bir çalışmamda bizzat kendim  kullandım . kolay gelsin  Dodgy
hocam emin olun bende aynısını yapıyorum edittablepoly ile istediğim poligonu seçip kaplamayı atayıp yeniden editablepoly yapıp farklı bir slottan  yeniden bump yapıyorum ama bump bütün modele geçiyor. Demek ki bende bir sorun var dünden beri uğraşıyorum. Yinede çok teşekkürler Dodgy Dodgy
Cevapla
#8
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

bende  hiç öyle bir sey  olmamıstı . editablepoly  olduğundan eminmisin . editmesh  olmasın ?
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#9
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

buldummm  .  Elkaldırma Elkaldırma bak sen kendi elinle  yazmıssın yeniden edtablepoly yapmayacaksın . ozaman sectiğin yer  ile butun parcayı birleştirmiş olursun .  her yüzeyi polygon  ile secip tum kaplamalarını atacaksın sonrada test renderi alıp bump değperini  düzelteceksin az mı cok mu diye
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#10
Ynt: Birden fazla Bump oluşturma

"Kahraman  COŞKUN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bende  hiç öyle bir sey  olmamıstı . editablepoly  olduğundan eminmisin . editmesh  olmasın ?
yok hocam editable poly ile yapıyorum da ben yeniden bir uğraşayım diğer arkadaşın dediği gibi unwrap ile deneyeceğim şimdi
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Vraydisplacement vs Substance bump Aydın ZENGİNOL 8 195 29-02-2016, Saat: 13:48
Son Yorum: chenmy1
  vray texture returned an invalid bump normal hatası ? Selim Büyükpolat 2 633 05-08-2015, Saat: 02:53
Son Yorum: Selim Büyükpolat
  Gerçekçi Gölge Oluşturma Polichinelle 7 295 25-05-2015, Saat: 11:00
Son Yorum: İbrahim Baş
  Normal bump map (tangent space) problemi Mehti Öztürk 6 399 26-03-2015, Saat: 19:37
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Birden Fazla Kaplamayı Tek Dosyada Birleştirmek ImAzazel 0 180 18-12-2014, Saat: 03:54
Son Yorum: ImAzazel

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.