Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blender 3d cycles render hakkında
#1
Selam arkadaşlar blender kullanan arkadaşlara bir danışayım dedim aklıma bir soru takıldı

aşağıdaki resimdede mevcut node editörde kaplama ekledim texture modda hertarafta gözüken kaplama renderde sadece üstte çıkıyor bunun nedeni nedir acaba ?

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#2
Node editorde iken texture (image texture veya procedural texture) kullandığın zaman onu yalnız bırakma, sol tarafına "shift+A"'ya bastığın zaman çıkan "Add" menüsündeki "input" kısmından "texture coordinate" penceresini ekle. Bu pencerenin çıkışlarında şimdilik sadece "Generated" ve "UV" çıkışlarını sırayla texture penceresinin "vector" girişine bağla. "Generated" bağlı iken "texture" pencerendeki "color" yazan combobox'ın altındaki combobox'da 2 seçeneğin var. "Flat" ve "Box". "Box" seçeneğini seç. Bunun manası, bir image dosyasını box şeklinde bir objeye ve bütün yüzeylerine yerleştir demektir. Generated tamam. "texture coordinate" penceresinin "Generated" çıkışını "texture" penceresinin "vector" girişinden kopar. Yerine yine "texture coordinate" penceresinin bu sefer "UV" çıkışını "texture" penceresinin "vector" girişine bağla. Henüz objende bir şey göremezsin. Çünkü henüz bir "UV map" tanımlamadın. Mouse objenin üzerindeyken "edit" moda geç. Bütün vertexlerin seçili durumdayken klavyeden "u" tuşuna bas. Çıkan "UV mapping" menüsünden "unwrap" veya "cube projection" dan birini seç. UVMap'in hazır. Ve bu durumda render modda resmini artık görebilirsin. Bunun manası ise resmi objenin üzerine "UV map"in gösterdiği şekilde yerleştir demektir. Buraya kadar problem yoksa son olarak bir de "texture coordinate" penceresi ile "texture" penceresi arasına "shift+A"'ya bastığın zaman çıkan "Add" menüsünden "Vector" kısmından "Mapping" penceresini ekle. Yani "texture coordinate" penceresinin "Generated" veya "UV" çıkışını "Mapping" penceresinin "vector" girişine, yine "Mapping" penceresinin "vector" çıkışını "texture" penceresinin "vector" girişine bağla. Bu sana objenin üzerine giydirdiğin resmi daha küçük veya daha büyük görebilmeni ya da döndürebilmeni ya da kaydırabilmeni sağlayan bir "haritalama" penceresidir. İyi Çalışmalar.
Cevapla
#3
Hocam çok teşekkür ederim sizin cycles render ile ilgili 22 adet dersiniz var onları izliyorum 4 cüye gelebildim yazdıklarınızı uygulamaya çalıştım oldu gibi generated ve box olayı ile hem sahnede hemde renderde gözüktü

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#4
Birde sevgili Baran hocam rica etsem bir kutuda olsa bu dediklerinizi node editörde gösteren bir ekran alıntısı atabilirmisiniz şimdiden çok teşekkür ederim.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#5
aşağıdaki resimlerden her ikisi de UVMap seçeneği ile oluşturulmuştur. "image texture" için %99 UVMap kullanırız. Resmin diğerinde tek değişiklik mapping penceresinde scale değerlerindeki değişikliktir. Bu arada UVMap'i siz oluşturmalısınız.Blender otomatik oluşturmaz.(Sağ tarafta yuvarlak içine aldığım yerde UVMaps kısmındaki listede 1 adet UVMap görmelisiniz.)

Cevapla
#6
Baran hocam hemen denemeler yapıyorum Çok teşekkür ederim sağolasınız.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Hocam sağolasınız uyguladım harika oldu Dodgy

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Cycles oldukça iyi bir render engine. Ayrıca sürekli geliştiriliyor. (hem performans hem de yeni özellikler bakımından). İyi çalışmalar.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Blender Fire Simulation A.Salih 0 94 08-09-2016, Saat: 12:34
Son Yorum: A.Salih
  Sketchup vray render kilitlenme ve donma sorunu JuMaN 0 149 05-09-2016, Saat: 12:43
Son Yorum: JuMaN
Sad render yardım minyon 11 318 12-08-2016, Saat: 12:17
Son Yorum: minyon
  Octane Render ile İlgili roysptrmlo 2 200 08-07-2016, Saat: 13:16
Son Yorum: roysptrmlo
  Blender Alpha Render Alma A.Salih 2 227 29-05-2016, Saat: 21:19
Son Yorum: A.Salih

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.