Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
blender ile ilgili ufak bir soru
#1
merhaba arkadaslar, BARAN hocanin blender derslerini izliyorum cicek bahcesi dersinde plane-yi kuculttukten sonra ctrl+a ya basip rotscale-yi apply ediyor neden bunu yapiyorki animasyon icinmi bunu yapmazsak bir problemmi olur?
Cevapla
#2
Üzerindeki kaplamalar ve rotate, ölçü göster dediğinde seni yanıltabilir. Onu uygulayınca bire bir doğru ölçü olur.
Cevapla
#3
Apply komutu gerçekten en zorlayan komutlardan birisidir. Ben de uzun zaman kavrayamamıştım. Sonra neden böyle bir komut uygulama gereği duydular diye düşününce açıklığa kavuştu. Bilgisayar ile ilgili yöntemlerin durup dururken oluşturulmadığını daima karşılaşılan bir engeli aşmak için meydana getirildiğini aklımızdan çıkarmamalıyız. Mesela bu "apply" komutu için durum şöyledir: Blender'da ve diğer 3D programlarında yaptığımız modellemeleri oluşturan vertex(nokta), edge(kenar), face(yüzey), texture vs.. yüzlerce bilgi her biri için ayrı ayrı data olarak bellekte tutuluyor. Siz ekranda bir scale veya rotate işlemi yaptığınızda bu dataların herbirinin tek tek güncellenmesi gerekiyor. Rastgele yaptığınız her değişikliğin anında kaydedilmesine gerek olmadığı ve bilgisayara çok yük getireceğinden dolayı size ekranda işlem yapılmış gibi gösteriliyor, kalıcı hale getirmek size bırakılıyor. Bazen kalıcı hale getirmek şart olmuyor. Mesela bir küp objesini scale ile büyütüp render alıdığınızda problem olmuyor ama bazen scale işlemi yaptıktan sonra başka bazı birtakım işlemler (her işlem değil) yapmanız gerektiğinde son yaptığınız işlem verilerinizin orjinal haline bakıyor ve aldanıyor. Zaten birşeylerin ters gittiğini hemen anlıyor ve bir adım geri gidip ctrl+A ile uygulayıp ikinci işlemi tekrar uyguluyorsunuz.
Cevapla
#4
hashusdin, post: 89410, member: 11084 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Üzerindeki kaplamalar ve rotate, ölçü göster dediğinde seni yanıltabilir. Onu uygulayınca bire bir doğru ölçü olur.
tesekkur ederim bilginiz icin
Cevapla
#5
Baran Yağcıoğlu, post: 89411, member: 15017 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Apply komutu gerçekten en zorlayan komutlardan birisidir. Ben de uzun zaman kavrayamamıştım. Sonra neden böyle bir komut uygulama gereği duydular diye düşününce açıklığa kavuştu. Bilgisayar ile ilgili yöntemlerin durup dururken oluşturulmadığını daima karşılaşılan bir engeli aşmak için meydana getirildiğini aklımızdan çıkarmamalıyız. Mesela bu "apply" komutu için durum şöyledir: Blender'da ve diğer 3D programlarında yaptığımız modellemeleri oluşturan vertex(nokta), edge(kenar), face(yüzey), texture vs.. yüzlerce bilgi her biri için ayrı ayrı data olarak bellekte tutuluyor. Siz ekranda bir scale veya rotate işlemi yaptığınızda bu dataların herbirinin tek tek güncellenmesi gerekiyor. Rastgele yaptığınız her değişikliğin anında kaydedilmesine gerek olmadığı ve bilgisayara çok yük getireceğinden dolayı size ekranda işlem yapılmış gibi gösteriliyor, kalıcı hale getirmek size bırakılıyor. Bazen kalıcı hale getirmek şart olmuyor. Mesela bir küp objesini scale ile büyütüp render alıdığınızda problem olmuyor ama bazen scale işlemi yaptıktan sonra başka bazı birtakım işlemler (her işlem değil) yapmanız gerektiğinde son yaptığınız işlem verilerinizin orjinal haline bakıyor ve aldanıyor. Zaten birşeylerin ters gittiğini hemen anlıyor ve bir adım geri gidip ctrl+A ile uygulayıp ikinci işlemi tekrar uyguluyorsunuz.
degerli bilgilerinizden dolayi cok tesekkur ederim hocam yalniz hangi takim islemlerde apply etmemiz gerekiyor? o islemlerden de biraz bahs ederseniz sevinirim sevinirim
Cevapla
#6
3danimation, post: 89462, member: 18157 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:degerli bilgilerinizden dolayi cok tesekkur ederim hocam yalniz hangi takim islemlerde apply etmemiz gerekiyor? o islemlerden de biraz bahs ederseniz sevinirim sevinirim
Bu konuyu işleyen bir video hazırlamayı düşünüyorum. Buradan da haber verebilirim ama en kolay facebook blender türkiye grubundan takip edebilirsiniz.
Cevapla
#7
obje modunda iken klavyeden ctrl +A ya basman yeterki edit modda iken yapmadığın ilemleri seçebilirsin mesela location,scale ve rotare yapmışsan 3 nü eğer sadece scale yapmışsan ctrl+a ya bastıktan sonra scale yi seçmen yeterli

Aslında durağan bir nesne olacaksa yapmana gerek yok ama mesela edit moddan önce obje modunda iken scale yaptın rotate yaptın sonra belli bir zaman 2 objeyi talımaya çalıştınmı veya döndermeye çalıştınmı biri ankaraya biri adanaya doğru yol alır anlamsız hareketler oluşmaya başlar işte bu hali aldığı an obje moda geçip bu apply denilen ctrl + a işlemiyle düzenlersen sorun çıkmadan hareketleri tekrar uygulayabilirsin.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
ORHAN ALKAN, post: 89475, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:obje modunda iken klavyeden ctrl +A ya basman yeterki edit modda iken yapmadığın ilemleri seçebilirsin mesela location,scale ve rotare yapmışsan 3 nü eğer sadece scale yapmışsan ctrl+a ya bastıktan sonra scale yi seçmen yeterli

Aslında durağan bir nesne olacaksa yapmana gerek yok ama mesela edit moddan önce obje modunda iken scale yaptın rotate yaptın sonra belli bir zaman 2 objeyi talımaya çalıştınmı veya döndermeye çalıştınmı biri ankaraya biri adanaya doğru yol alır anlamsız hareketler oluşmaya başlar işte bu hali aldığı an obje moda geçip bu apply denilen ctrl + a işlemiyle düzenlersen sorun çıkmadan hareketleri tekrar uygulayabilirsin.
cok aciklayici cevap iste almak istedigim cevap buydu cok tesekkur ederim hocam
Cevapla
#9
Rica ederim birde baran hocam ders hazırladı izlemenizi tavsiye ederim .

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
ORHAN ALKAN, post: 89493, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Rica ederim birde baran hocam ders hazırladı izlemenizi tavsiye ederim .

tesekkur ederim BARAN hocanin dersini mutlaka izlicem
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Blender Fire Simulation A.Salih 0 91 08-09-2016, Saat: 12:34
Son Yorum: A.Salih
  Octane Render ile İlgili roysptrmlo 2 196 08-07-2016, Saat: 13:16
Son Yorum: roysptrmlo
  Blender Alpha Render Alma A.Salih 2 223 29-05-2016, Saat: 21:19
Son Yorum: A.Salih
  Substance painter ile ilgili bir soru ORHAN ALKAN 7 361 10-03-2016, Saat: 13:32
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Animasyon eğitimi ile ilgili önerebileceğiniz site, link var mı? yesilcakir 5 306 17-02-2016, Saat: 03:07
Son Yorum: ORHAN ALKAN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.