Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
boolean'in gereksiz poligon yaratması
#1
boolean ile boşluk yarattığım modeller üzerinde çok fazla poligon çıkarıyor ve bu da modeli farklı bir 3d programına attığımda sorun yaratıyor. görseldeki gibi bir sorun oluyor. benim bu yüzeyi alttaki gibi formu bozmadan daha basit bir model haline getirmemin yolu nedir?

şimdiden teşekkürler.



Cevapla
#2
Plane modelleme ile modellemeyi öğreniniz..Biraz zaman harcamanız gerek..
Cevapla
#3
panubis3d hocama katılıyorum.. alternatif host programlar da günümüz şartlarında oldukça iş kolaylaştırabiliyor.. zbrush ile 15 saniye sürede :

[attachment=2977]

[attachment=2978]
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#4
Line ve circle, editspline ve extrude kullanabilirsiniz.
Cevapla
#5
Aynı zamanda bu tür hataları tessellate ve quadify modifierlarını doğru kullanarak düzeltebilirsiniz, olumsuz etkilerini azaltabilirsiniz.

http://pierechod.blogspot.com.tr/2013/01...on-to.html

Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#6
formun bu hale gelmesinin nedeni, bütün bir kütleyi, o kütle haline getiren parçaları elde etmek için boolean yöntemi ile parçalanıyor olmasından. yani önce bütün kütlenin formunu çeşitli geometrilerden vs elde ettikten sonra, lazer kesime verebilmek için (waffle yöntemi diye bir yöntem varmış), bütün kütleyi parçalamak zorunda kalıyoruz. elimde sıfırdan bir model olsaydı line, circle gibi adımlar ile elde edebilirdim. fakat bütünden parçaya ulaşmaya çalıştığım için sıkıntı.
boolean bu yüzden ve benzeri sebepler ile çok sık kullandığım bir komut, fakat bu komut da parçayı mahvediyor. render'da sıkıntı yaşamıyorum belki ama farklı bir 3d programa yolladığımda ya da herhangi bir sebep ile poligonlaşmalarda çok ciddi sıkıntılar yaşayabiliyorum.
Cevapla
#7
plane ile vertex artırarak modelleyin veya editable mesh, tessellate ve quadify kullanın. videodaki yöntemi de kendinize uyarlayarak quad yani dortgenlerden oluşan yapı elde edebilirsiniz. boylece hangi programa export ederseniz edin düzgün cıkacaktır.
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#8
line ile yarısını yapıp ici yarım boş kalacak şekilde symmetry uygulayabilirsiniz. yekpare içi dolu bir şekil modellemek zorunda değilsiniz
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#9
spline olarak bir büyük çember, devamında bağımsız 2 adet birbirinin kopyası küçük çember oluşturdum. attach ile bunları birbiri içine alarak tek bir obje haline getirdim. tek obje haline getirdikten sonra Editable Spline içindeki Boolean araçlarını kullanarak spline'ları UNION ile birleştirdim. Birleştirmiş olsam da istenmeyen alanlar vardı bunları Editable Spline içindeki "TRIM" ile temizledim.. Birleşim yerlerinde oluşan vertex'ler tek görünüyor olsa da, değillerdi. Bunları WELD ile tek vertex haline getirerek sadece görünürde değil gerçekte de tek bir obje olmalarını sağladım. Daha sonra yeni bir editable spline ile ortaya yeni bir çember oluşturdum. Bunu da attach ile aynı obje içine dahil ettim. Editable spline içindeki boolean'ı kullanarak bu defa SUBTRACT ile mevcut obje içerisinden, bu alanı çıkarttım. Artık objem tek parça olarak extrude edilmeye hazırdı. Extrude modifier kullanarak biraz yükselti verdim, editable poly olarak birleştirdim (merge ettim). Sonrasında bağımsız bir box çizerek sahneye attım (kesişmeyecekleri şekilde). Asıl objem seçiliyken ProBoolean ile subtract seçeneği kullanarak sahneye attığım box'ı tıkladım. Böylece aslında box objeme hiçbir etkide bulunmadı sadece boolean operasyonu için aracılık etti. Daha sonra Advanced tabına geçerek Quadrilateral Tesselation aktive edip doğru ayarı göz kararı seçtim. Sonuç :

[attachment=2979]

[attachment=2980]
Profil adım SELANT007 olarak değişmiştir.
Bu profile öm göndermeyiniz. Pasiftir.
Cevapla
#10
Boolean işlemi bitince modeli edit.mesh cismine dönüştürseniz istemediğiniz çizgiler kaybolabilir. Boolean sağlıklı bir çizim ve veya modelleme yöntemi değildir. Bunu bilmenizde fayda olduğunu düşünüyorum.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  fixed windows otomatik boolean problemi jaqu_36 3 221 22-07-2014, Saat: 10:05
Son Yorum: jaqu_36
  Boolean dan sonra Edge'lerde sorun yaşıyorum.. Hakan Çetinkaya 6 492 26-03-2014, Saat: 19:26
Son Yorum: Hakan Çetinkaya
  Boolean Sorunu hadrian 6 878 25-11-2013, Saat: 11:10
Son Yorum: SADIK ALÇIK
  Boolean aktif olmuyor yaaplu 2 429 22-04-2013, Saat: 16:46
Son Yorum: Kahraman COŞKUN
  Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler Sabri 9 902 22-03-2013, Saat: 18:05
Son Yorum: Sabri

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.