Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler
#1
Boolean uygulanan objelerde bazen 3 genler 5 genler veya bir edge ye bağlı olmayan vertex ler oluşuyor çoğunlukla 3 gen 5 gen ve bu sahipsiz vertex leri ortadan kaldıramıyorum bu 3 gen 5 gen olayını ben mi abartıyorum yoksa 3 gen ve 5 genlerden mutlaka kurtulmam mı gerek birde 5 gen mi daha sağlıklı olur 5 gen mi .

soru saçma olduysa kusura bakmayın acemiyim :D Kopyacı
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#2
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

Boolen işlemi yaparken proboolen işlemi uygularsanız bir nebze daha iyi sonuç verecektir.3 gen 5 gen olmak zorunda eğer poly moduna çevirirseniz.Ama bu çizgileri değiştirebilirsiniz.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#3
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

"Awsalli" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Boolen işlemi yaparken proboolen işlemi uygularsanız bir nebze daha iyi sonuç verecektir.3 gen 5 gen olmak zorunda eğer poly moduna çevirirseniz.Ama bu çizgileri değiştirebilirsiniz.

sağolun hocam ben proboolean sadece coklu işlemlerde kullanılıyor sanıyordum hemen deniyorum.
birde polliye çevirdikten sonra düzeltebildiğim kadarını düzelteyim ve kalanları kafaya takmayayım mı.
yani asıl kafama takılan bir modelde 3 gen ve 5 genin olması sonraki aşamalarda başımı ağrıtırmı.
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#4
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

ben genelde aralardaki vertexleri siliyorum program otomatikman boşluğu en yakındaki vertexe birleştiriyor
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#5
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

"Kahraman  COŞKUN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:ben genelde aralardaki vertexleri siliyorum program otomatikman boşluğu en yakındaki vertexe birleştiriyor

Remove komutuyla mı siliyorsun yoksa Delete tuşuyla mı ?
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#6
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

delete tuşu ile siliyorum . mesela bir kat silmesi atacaktım  projemdeki çatıya  oval bir düzlem vardı katsilmesini oraya attım ama arada çok ufak bir yer kaldı wertexini sildim  en yakın vertexe birleştirdi sorunum  çözüldü.  boş bir kutu çiz ve segmentlerini  abart .50 50 50 yap sonra  editpoly ekleyip vertexine git  istemediğin vertexi sil  göreceksin Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#7
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

söylemeyi unuttum bu  olay sadece line  ile  çizip extrude ile kaldırdığınız nesnelerde olusuyor.  az önce box çizerek denedim olmuyor. hatamı düzeltmek isterim. yanlış bilgi içinde özürdilerim Blush Blush
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#8
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

"Kahraman  COŞKUN" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:söylemeyi unuttum bu  olay sadece line  ile  çizip extrude ile kaldırdığınız nesnelerde olusuyor.  az önce box çizerek denedim olmuyor. hatamı düzeltmek isterim. yanlış bilgi içinde özürdilerim Blush Blush

olsun zamanı gelir oda bir işe yarar teşekkürler. Dodgy
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla
#9
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

Çizgileri remove tuşu ile silin delete yüzeyide siler.Yüzeyin temiz bir beşgen yapmaya çalışmak için 2 vertexi seçip connect yapın.Diğer çizgiyi remove ile silersiniz.Burada beşgen veya 6 genden kurtulma şansınız yok.Hatta bazen tek çizgi atar.Onu yok etmek için ekstra çizgiler oluşturmalısınız.

Ben Yaparken alttaki sistemi uyguluyorum.Aşırı ihtiyaçım varsa

-İlk önce silindirin segment sayısını belirliyorum.Diyelimki 36,küreninkinide 36 yapıp oluşturuyorum.

-Boolen ve proboolen aşamalarından birini yapıyorum.Genelde proboolen hatasız yaptığı için onu seçiyorum.

-Poly moduna çeviriyorum.Bazen çizgi atıyor bazen atmıyor.Herneyse üst yüzeyi siliyorum.

-Köşelerdeki çizgileri seçiyorum.

-Bridge komutu uyguluyorum.Hatalı olursa ortadaki küreyi biraz çeviriyorum.Tekrar bridge ediyorum.Burada yüzeylerin birbirine binmemesi gerek.

-Dış kısımdaki noktaları seçip,döndürerek düzgün bir yüzey oluşturmaya çalışıyorum.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#10
Ynt: Boolean uygulanan objelerde oluşan 3 gen ve 5 genler

hocam çok teşekkür ederim asıl kafama takılan olay buydu  Eline sağlık  a.r.o
[img width=100 height=80]http://files.myopera.com/sabric/albums/13863912/thumbs/pesetmekyok.jpg_thumb.jpg[/img]
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  boolean'in gereksiz poligon yaratması meroş 27 582 23-12-2015, Saat: 18:46
Son Yorum: Aydın ZENGİNOL
  fixed windows otomatik boolean problemi jaqu_36 3 221 22-07-2014, Saat: 10:05
Son Yorum: jaqu_36
  Boolean dan sonra Edge'lerde sorun yaşıyorum.. Hakan Çetinkaya 6 492 26-03-2014, Saat: 19:26
Son Yorum: Hakan Çetinkaya
  Boolean Sorunu hadrian 6 881 25-11-2013, Saat: 11:10
Son Yorum: SADIK ALÇIK
  Enviroment'e yükelenen resim diğer objelerde nedne yansır ? ahmt_1988 6 558 22-07-2013, Saat: 11:18
Son Yorum: HeLLsinG__

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.