Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C4d Ambient Bake ve Physcal Render?
#1
Modellediğim karakterin kısa bir animasyon renderını alacağım 450-500 frame kadar Fakat Bu Ambient ve physcal render işi uzatıyor biraz .

Sorum Sabit objeleri bake yapsam karakterle sahnenin birleştirmesini nasıl yapabiliriz.

Ve aynı şekilde sadece karakteri physical alsam green screen gibi birşey yapsam olur mu ? Bu iki renderların birleşimi nasıl yapılabilir ?
Ayrıca DOF u da physcal de verip daha da uzatmak istemiyorumç

Cevapla
#2
su sekilde yapabilirsin, sadece karakterin renderini .mov formatinda alpha channel acik halde transparan olarak alabilirsin. After Effect ve Premiere pro direkt olarak trasnparan algiliyor import ederken. bunu yaparken karakterin cevredeki obelerden etkilenmesi icin compositing tagini kullanarak diger istemedigin her objenin compositing ayarindan "seen by camera" secenegini kaldir. boylece diger objeler renderde kameraya gorunmeyecek ama ana karakterin diger objelerin isiklarindan ve yansimalarindan etkilenecek. Ayni mantikla karaktere compositing tag verip kamera gorunmesini engelle fakat "cast shadow" secenegi aktif kalsin, boylece karakterin renderde gorunemeycek fakat golgesi sanki karakter ordaymis gibi cikacak. bu iki ayri render daha sonra After Effect veya Prmiere Pro dan birlestrebilirsin, Copor Correctionlarni daha dinamik olarak yapabilirsin. Objelerin kesismesi olayinda ise object buffer secenegini kullanabilirsin, hangi obje digerinin onunce gececekse orada bir bosluk olusturur trasnparan renderda.

Not: Quickitme codecleri yuklu olmas gerek. Alternatif olarak PNG image sequence de alabilirsin alpha channel acik oalrak.

Physical Rnder icin motion blur kanali aciksa render suresi uzar. ambient occlusion degerlerini dusurerek de render suresini azaltman mumkun.
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#3
Deiklerinizi en kısa zamanda uygulayıp gelişmeyi paylaşacağım çok teşekkür ederim :)
Cevapla
#4
Animasyonları GI ile render alırken maalesef bazen görüntüde titremeler olabiliyor...Render süren biraz uzun olacak o yüzden ana renderi almadan önce mutlaka , bir bölümün renderini alarak küçük bir test yap..eger sonuç seni tatmin ediyorsa ana rendere geçersin.Bunun yanında IR - QMC ikilisini kullanırsan renderin biraz daha uzun sürer ama render bitince istenmeyen titreme ve parazitleri ortadan kaldırmıs olursun ;)
Küçük bir not daha; küçük bir hesap yap, FPS degerini 30 yerine 25 kullanırsan render süresini biraz daha azaltırsın ;)

Render teknikleri ile ilgili bu linki incele derim;
http://mvpny.com/R11GITutorial/R11GITutorial_Part1.html

Ayrıca bu testleri bir incele derim,hangi codec ve dosya formatı render süresini ve kalitesini nasıl etkiliyor sana fikir verecektir;











Cevapla
#5
İlk olarak Shaban hocam dediklerinizi uyguladım Apha kanalı ikinci bir dosya olarak geldi herşey tamam güzel ama sadece Compositing Kullanınca Object Buffer etkisiz kalıyor.

Nighthawk hocam GI da söydediğiniz titremeleri farklı bir sahnede farkettim fakat Render süresini daha fazla uzatma gibi bir lüksüm yok artık Göz ardı etmek zorundayım :)
Bilgilendirme için çok teşekkürler Çıkış Formatını Mov almayı düşünüyorum ayrıca animasyonu 30 dan düşük yapmak Allahın emri zaten :D Bir ara 20 yapmayı bile düşündüm :D Muhtemelen 24 yaparım :)

Şuan Tek sorun Object Buffer Ve render süresi Bazen GI ı da mı bake yapsam diye düşünüyorum açıkçası :)
Cevapla
#6
rain45, post: 88550, member: 8725 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:İlk olarak Shaban hocam dediklerinizi uyguladım Apha kanalı ikinci bir dosya olarak geldi herşey tamam güzel ama sadece Compositing Kullanınca Object Buffer etkisiz kalıyor.

Nighthawk hocam GI da söydediğiniz titremeleri farklı bir sahnede farkettim fakat Render süresini daha fazla uzatma gibi bir lüksüm yok artık Göz ardı etmek zorundayım :)
Bilgilendirme için çok teşekkürler Çıkış Formatını Mov almayı düşünüyorum ayrıca animasyonu 30 dan düşük yapmak Allahın emri zaten :D Bir ara 20 yapmayı bile düşündüm :D Muhtemelen 24 yaparım :)

Şuan Tek sorun Object Buffer Ve render süresi Bazen GI ı da mı bake yapsam diye düşünüyorum açıkçası :)
hocam alpha ayarindan "straight alpha" secili olacak, "seperate alpha" secenegini kaldir. ozaman direkt alphali cikacak tek dosyada. object buffer icin bir tutorial ekleyecegim daha sonraç
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#7
Bence direk mov olarak değilde resim olarak çıktı almak daha mantıklı renderi durdurup sonra kaldığı frameden devam ettirebilirsin ben hep bu şekilde yaparım depth Map olayına gelince Physicalda dof kapat sonra standart Renderde herşeyi kapat ve multipassda sadece dept Of field olsun ayarlara gelince Optionsdan herşeyi kapat ve raydepth leri 2 yap sn başına 3-4 depth Map alırsın compositing de istediğin gibi Focus yaparsın

Telefondan yazdım cok fena oldu bu kelime kayması sücmesi varsa affola
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cinema4d Team render TahaMeşeli 2 127 03-10-2016, Saat: 15:12
Son Yorum: TahaMeşeli
  Işık ve Render Konusunda Nasıl Gelişilir ? MuhammedKatırcı 5 194 06-09-2016, Saat: 01:43
Son Yorum: gürkan
  Cinema 4D Render - Video Boyutu wildwood 6 247 03-07-2016, Saat: 15:00
Son Yorum: TahaMeşeli
Exclamation Render alırken ssd boş yerlerin dolması C4D Reastry 0 138 16-06-2016, Saat: 20:38
Son Yorum: Reastry
  Başka Bilgisayar/Serverda Render Almak? (Cinema 4D) remeus 6 393 16-06-2016, Saat: 20:12
Son Yorum: mehmetkalaman

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.