Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C4d Hair grass Işık sorunu
#1
Daha önce c4d de hiç hair ile çim yapmamıştım İlk resimde default light var daha üzerinde oynayacağım ama ,ikincisinde ise hangi ışığı eklersem ekliyim bu berbat görüntü var.Render settigsden light kısmına da ekledim ışıkları include de yaptım fakat durum bu Sahnedeki ışıklarla çok koyu görünüyor Ayrıca Bu hair GI dan etkilenmiyor normalmidir?




Cevapla
#2
R16 altı sürümlerde Hair'i raytrace yaparsan problem olmaz
R16'da Bi Render Engine de bu sorun yok
Cevapla
#3
Cok Tesekkürler firsat buldugum gibi deneyecegim :)
Cevapla
#4
Taha çim materyaline noise kullanarak biraz reflection verip bir hdri map kullanmayı denermisin.
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#5
Ayarlar Pysical & Standart (ALLAHSIZ PAİNT Resim düzeltilicek ;) )

Render(Pysical) Beyaz hair krink Frizz filan eklendi kamera ayarına gelince merkeze odaklı ve Fstop 2,2
Işık İnfinite %100 Light Area shadow
Sky %80 Gray Sky
Pysical settings
Auto Treshold %1

Zaten Pysical render'e geçince hair render menüsü değişiyor zaten pysical render varken diğer engineleri kullanmak saçma geliyor
(Bu ayarlarda R15 için R16'da durum azcık farklı )
Cevapla
#6
Halid Harun, post: 95472, member: 5622 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Taha çim materyaline noise kullanarak biraz reflection verip bir hdri map kullanmayı denermisin.
Hocam hair ın materialinde reflection gibisinden birşey göremedim texture yerine graident ile verdim renkleri alttaki renderda hdrı+ışık kullandım raytrace açarak

mehmetkalaman, post: 95475, member: 13161 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:.
AA kapalı oyüzden görüntü kötü ama Hem ışıktan hem hdrı dan etkileniyor Asıl sahne üzerinde oynadığımda çok daha iyi olacaktır inşallah . Teşekkürler ;)
Cevapla
#7
1- Sahnene Hair Objesi indirdikten sonra Generate Sekmesinde ayarları aşağıdaki gibi yapıyorsun. Render Hair sekmesini kaldırman saç etkisinin render edilmesini engeller. Tip olarak da Flat'i seçmen çimenlerin poligonal bir yapıda oluşturulmasını sağlar. Bu şekilde ışık etkisini specular etkisini reflection etkisini ayarlayabilirsin.



2- Generate sekmesinin alignment yani yerleştirme bölümünden yerleştirmeyi Random seçmelisin bu çimenlerin rasgele olarak farklı yönlere bakmasını sağlar.



3- Materyal Editörde çıkan hair materyali açıp Length özelliğini işaretleyip çimenlerin herbirinin farklı uzunluklarda olmasını sağlayabilirsin bu güzel bir varyasyon katar ve daha gerçekçi görünmesini sağlar. Ayarlamaları aşağıdaki gibi yapabillir ya da kendin de deneyebilirsin.



4- Frizz(dalgalanma) özelliğini açarak çiimenleri kafana göre ya da aşağıdaki ayarlara göre çeşitli varyasyonlarla yatırabilirsin.


5- Kinik özelliğini açarak çimenler üzerinde hafif kırılmalar oluşturursan daha bir çime benzer :) Ben genelde aşağıdaki ayarları kullanırım.


Son olarak ise materyal editörde bir normal bir materyal oluşturup diffuse yada işte color özelliğine aşağıkda eklediğim çim materyallerinden birini atabilirsin. Aynı materyali filtreleyerek specular bump ve reflection kanallarında da kullanıp daha gerçekçi sonuçlar elde edebilirsin. Materyali oluşturduktan sonra Object Browserda Hair Object üzerine bırakman lazım. Sonra deneme renderı alabilirsin. Bu yöntem biraz sahneyi kasabilir bu yüzden Guides sekmesinden segment sayısını düşürebilirsin. Belki bunun hızın artmasında biraz faydası olabilir. Ya da Render ayarlarından hair bölümünü biraz karıştırmanı tavsiye ederim. Ben bu yolla aşağıdaki gibi bir sonuç elde ediyorum eğer seni tatmin ederse kullanırsın :) Bu yöntemle kullandığın hdrnin ya da ışıkların etkilerini yakalaman mümkün. Kolay gelsin.



Materyaller: https://yadi.sk/d/FeyFL1wVbcmV9
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#8
Hocam resmen ders hazırlamışsınız Çok teşekkürler Özellikle generate sekmesini hiç karıştırmamıştım :)
Cevapla
#9
Halid Harun, post: 95493, member: 5622 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:.
Bu aralar pek vakit ayıramıyorum biraz geç oldu kusura bakmayın .
Hocam dediklerinizi yaptım Dediğiniz gibi şuan count 500bin de ve 300binden itibaren kasmaya başladı bile :) Asıl sahnenin yüzeyine 1mil.200 bin count boşluğu ancak kapatıyor benim halim ne olur bilmem :D Sonuç şu şekilde


Reflect kapalı
Doğal olarak reflect render süresini etkiliyor tabi :)
Cevapla
#10
iyi görünüyor işte. Ben genelde çimi ayrı render alıp photoshopda sonradan ekliyorum. Çünkü pc baya eski sahneyi kaldırmıyor. Sende ayrı render alıp PP sırasında ekleyebilirsin.
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Işık ve Render Konusunda Nasıl Gelişilir ? MuhammedKatırcı 5 200 06-09-2016, Saat: 01:43
Son Yorum: gürkan
  Cinema 4d grow grass sorunu dont_cry_aLone_20 2 106 10-08-2016, Saat: 19:02
Son Yorum: dont_cry_aLone_20
  Cinema 4D çim sorunu glaw 4 533 25-07-2016, Saat: 17:29
Son Yorum: dont_cry_aLone_20
  Cinema 4d Align to Spline hız sorunu TahaMeşeli 4 306 11-02-2016, Saat: 12:44
Son Yorum: TahaMeşeli
  cinema 4d vray sorunu ezgi_kl 4 426 21-09-2015, Saat: 17:38
Son Yorum: ezgi_kl

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.