Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C4d Hardware Renderda Z-Depth?
#1
Merhabalar Normalde Cinema 4d de z Depth Kanalını almak için Multi Pass Yapıyoruz

Fakat Hardware Render Yapmaya Kalkınca Multi Pass da Kayboluyor.

Eğer Böyle Bir İmkan Yoksa Z-Depth 'i Piksel tabanlı değil de Vektörel Tabanlı alabilirmiyiz Diye Sormak istedim :)
Cevapla
#2
Depth kanalı için birde şunu denermisin;
1-önce sahnendeki tüm objeleri Connect + Delete ile tek bir obje haline getir yada hepsinin materyallerini sil,bir Null obje icine at hazırlayacagımız materyali Null'a giydirecegiz,

2-Yeni bir materyal olustur,Sadece Luminance kanalı aktif olsun ve Luminance / Texture kısmına bir Gradient ekle.Gradient'e tıkla ve Shader / Type kısmından ''2D-U'' seç.

3-Bu materyali 1.maddede olusturdugun Null objeye giydir,Texture Projection : Flat olsun,
Ekranda Siyah-Beyaz gradient'den olusmus bir goruntu olacak,Gradient'in Beyaz kısmı ekranın altında Siyah kısım üstte olacak sekilde ayarla ve Render al.
Beyaz görünen yerler Focus (Netlik) ,Siyah görünen yerler Bulanıklıklıgı (DOF etkisi) temsil edecek.

4-Photoshop'da bu render ile orjinal renderi beraber kullanarak ''Photoshop ust menu / Filter / Lens Blur'' ile ,Z-Depth olusturabiliirsin.

Biraz karmasık gibi gelebilir ama en hızlı yöntemdir. Render sonrası ''Kontrol edilebilen Depth'' alanına sahip olursun,
Focus noktasını Render sonrası kontrol etme imkanın var ;)
Cevapla
#3
Öncelikle Çok Teşekkür Ediyorum Yardımınız İçin Fakat Bir Sorun var Ben Size Şöyle Göstereyim En iyisi :)

Dediklerinizi Yaptım Düz Zeminde Problem Yok ama İş Binalara gelince Texture Kendini Tekrarlıyor.Genişletsem Sığ Alan Derinliği Azalmış Oluyor



Texture u Frontal yapınca Mesafe ile Alakası yok

Bu da Normal Z-depth 9 Saniyede tek kare alıyor Aslında Çok Gİbi Değil Ama 300 Framelik bir animasyonda 45 dk yapıyor :)

Cevapla
#4
Nighthawk, post: 83755, member: 1656 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Depth kanalı için birde şunu denermisin;
1-önce sahnendeki tüm objeleri Connect + Delete ile tek bir obje haline getir yada hepsinin materyallerini sil,bir Null obje icine at hazırlayacagımız materyali Null'a giydirecegiz,

2-Yeni bir materyal olustur,Sadece Luminance kanalı aktif olsun ve Luminance / Texture kısmına bir Gradient ekle.Gradient'e tıkla ve Shader / Type kısmından ''2D-U'' seç.

3-Bu materyali 1.maddede olusturdugun Null objeye giydir,Texture Projection : Flat olsun,
Ekranda Siyah-Beyaz gradient'den olusmus bir goruntu olacak,Gradient'in Beyaz kısmı ekranın altında Siyah kısım üstte olacak sekilde ayarla ve Render al.
Beyaz görünen yerler Focus (Netlik) ,Siyah görünen yerler Bulanıklıklıgı (DOF etkisi) temsil edecek.

4-Photoshop'da bu render ile orjinal renderi beraber kullanarak ''Photoshop ust menu / Filter / Lens Blur'' ile ,Z-Depth olusturabiliirsin.

Biraz karmasık gibi gelebilir ama en hızlı yöntemdir. Render sonrası ''Kontrol edilebilen Depth'' alanına sahip olursun,
Focus noktasını Render sonrası kontrol etme imkanın var ;)

Kusura bakma ama bu yöntemi önermiyorum ben Depth etkisi için yeni bir render setting eklenmeli ve ayarlar şöyle olmalı

Cevapla
#5
Çok Teşekkür Ederim Yine Bir Render Süreci Var tabi Ama Tabiki Çok daha kısa normal rendera göre.Daha Sağlıklı Sanırım :)

Nighthawk hocamın Bu yöntemi Söylemesinin Sebebi Benim sorum doğrultusundadır.Ben Hardware Renderda Alabilirmiyiz diye Sorunca Material İle halletmeye çalıştık :)
Cevapla
#6
Alternatif sunuyorum,hangisi kolayına geliyorsa onu kullan ;)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Pysical renderde de depth of field problemi ORHAN ALKAN 4 374 19-01-2014, Saat: 23:54
Son Yorum: Nighthawk
  Cinema 4d Z-depth? TahaMeşeli 6 652 11-12-2013, Saat: 02:34
Son Yorum: Nighthawk

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.