Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cam Nesnelerde Transparent Render Alma
#1
Arkadaşlar merhaba,
Aşağıdaki linkteki gibi cam, bardak, şişe gibi şeffaf malzemeleri, arkaplanı transparan olarak nasıl render alabiliriz acaba. Fikir verebilirseniz çok sevinirim.

http://graphicriver.net/item/fully-trans...b/10336305
Cevapla
#2
render çıktını Tif ve alphalı alırsan photoshopta alpha kanalı ile arka planı silip şeffaf yapabilirsiniz.
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.
Cevapla
#3
Teşekkür ederim Orhan Bey ilginiz için. Dediğiniz yöntemi denedim ama pek sağlıklı sonuç vermiyor. Cam materyalinin arkasında kalan bölüm alpha kanalı ile çıkarılamıyor maalesef. Yukarıda verdiğim linkte ampulün arkasına nasıl bir materyal koymuşlar ki ampul çevrede bulunan ışık kaynaklarının yansımasını almasına rağmen arkası tamamen şeffaf oluyor anlamadım. Yani ampul camı çok temiz bir şekilde render edilmiş.
Cevapla
#4
.png yapınca olmuyor mu?
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#5
Hocam bunu ben yanlışlıkla yapıyorum çoğu zaman :) yaptığım mimari modellerde balkon camların da vs sık sık karşılaşıyorum bu durumla ama nasıl oluyor,neden oluyor diye dikkat etmemiştim hiç :) sanırım material editörden bi ayarla oluyordu bulabilirsem yazarım buraya
Cevapla
#6
Evet Png yaptım sizin öneriniz üzerine Sacit Bey. Biraz daha iyi oldu ama hala yukarıda verdiğim linkteki gibi temiz ve keskin bir cam hissi vermiyor. Yani soluk bir şey oluyor. Transparan render değilde normal render aldığımda çok güzel bir cam elde ederken arkası transparan olacak şekilde render elde ettiğimde çalışma bozuluyor ya da soluklaşıyor.

Aşağıdaki sahnem oda içinde 3 adet küre camdan oluşuyor. Bu kürelerin odanın içindeki yansımaları almasını ama arkaplanın şeffaf olmasını istiyorum. Object ayarlarından odanın duvarının özelliğini "visible camera" yapsam bile camın arkaplanında bu materyal hala görünüyor. Eğer arkaplandaki kaplamaları hepten kaldırıp render alırsam bu seferde cam üzerindeki yansımalarda gittiği için cam izlenimini veren yansımalar da ortadan kalkıyor.
Cevapla
#7
Dosya formatıyla bunu çözemezsiniz physical bir render engine kullanın
C4D physical veya maxwel fry render gibi bu motorlar transparanlık kanalında opcty kullanabiliyorlar
Pek görünmesede benim multipass render videoma bakabilirsin
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Vray render da sıkıntı yasıyorum çağatay 4 116 06-09-2017, Saat: 21:56
Son Yorum: redblack
  vray render error veriyor misipisi 5 1,337 19-07-2017, Saat: 17:24
Son Yorum: dogus cdrlı
  Final render karıncalanma sorunu sedatcakmak 5 512 28-06-2017, Saat: 05:06
Son Yorum: unxpect
  Render Görüntü problemi azzman 8 315 21-06-2017, Saat: 10:18
Son Yorum: Kahraman COŞKUN
  Bu şekilde bir render nasıl alınır? gokhanba 2 265 23-04-2017, Saat: 16:35
Son Yorum: gokhanba

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.