Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camii
#1
Maya mental ray.
Modelleme baya ara vererek 5 gün. kaplama toplam 2 saat falan anca sürmüştür. Şu mavi camlar hiç hoşuma gitmedi değiştirmeyi düşünüyorum.













www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#2
Ynt: Camii

Bu arada nedense hdri atarken hata vardı bende arkaya resim olarak attım onu.
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#3
Ynt: Camii

Modellemelerde kavisli alanlarda seğment kırıklıklarına dikkat et seğment azlığı kavisli işlerde tırtıklı gibi gözüyor pencere kavislerinde bu var.

Materyal olarak kaplamalı materyaller kullan difuse yani sadece renk kullanımı hangi program veya render motoru olursa olsun yapay görünüm vermektedir.

Render de kamera kadrajını daha değişik açıdan aldırabilirsin  sphere ye atadığın hdr den duruşu ayarlamak için front görünüşden render edilmiş gibi hisse kapılıyor insan bunun için perpektiften kamera atıp onda almayı dene.

Kaplamalarda kullanmışsan yanlış uvv hatası yapmışsın  pencerelerde bu kaplama sanki difuseye atadığın renk gibi duruyor ama sen ahşap kaplama eklemişsin uvv plane atamasından sonra scale ile küçültürsen daha sağlıklı ahşap materyali uygulamış olursun.

Render çıktısı olarak tif al ve alpha kanallı olsun bunu photoshop programı ile farklı arka planlarla daha sağlıklı sonuçlar alırsın.

Emeklerine sağlık.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#4
Ynt: Camii

Yunus hocam, render ve kaplama üzerinde pek durmamış gibisin..
aslında çok güzel bir model olmuş, modeli bir araziye kompozit yapsan çok güzel olur.  Dodgy
o_O This Is My Life o_O
Cevapla
#5
Ynt: Camii

"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Modellemelerde kavisli alanlarda seğment kırıklıklarına dikkat et seğment azlığı kavisli işlerde tırtıklı gibi gözüyor pencere kavislerinde bu var.

Materyal olarak kaplamalı materyaller kullan difuse yani sadece renk kullanımı hangi program veya render motoru olursa olsun yapay görünüm vermektedir.

Render de kamera kadrajını daha değişik açıdan aldırabilirsin  sphere ye atadığın hdr den duruşu ayarlamak için front görünüşden render edilmiş gibi hisse kapılıyor insan bunun için perpektiften kamera atıp onda almayı dene.

Kaplamalarda kullanmışsan yanlış uvv hatası yapmışsın  pencerelerde bu kaplama sanki difuseye atadığın renk gibi duruyor ama sen ahşap kaplama eklemişsin uvv plane atamasından sonra scale ile küçültürsen daha sağlıklı ahşap materyali uygulamış olursun.

Render çıktısı olarak tif al ve alpha kanallı olsun bunu photoshop programı ile farklı arka planlarla daha sağlıklı sonuçlar alırsın.

Emeklerine sağlık.
Teşekkür ederim hocam. O pencerelerde boelen yaparken 3 ile yumuşatıp yapmıştım smooth yapsaydım olurdu şimdi onu düzeltmenin bir yolu var mı acaba? Cami kaplamasını önerdiğin şekilde direk meterial değilde kaplama olarak atacağım. Hocam kamera olaylarını da hiç bilmiyorum ama tavsiyen üzerine farklı bir sahne de hdri atmayı deneyeceğim.
Valla hocam o pencerelere tek tek map yapıp küçültmeyi gözüm yemedi fazla da belli olmuyordu iyi görmüşsün orayıda place2dtextureden değiştiririm artık. Bu arada tif alpha kanalı falan nedir? Tif resim uzantısı onu biliyorum alpha kanalı hakkında bir bilgim yok. Photoshopta o arka plana koymayı çok araştırdım youtubede falan video bulamadım. Varsa elinizde öyle bir link atarsanız sevinirim. Eleştiriniz için çok teşekkür ederim tavsiyelerinize yapabildiğim kadarıyla uyacağım.
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#6
Ynt: Camii

"xyro" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Yunus hocam, render ve kaplama üzerinde pek durmamış gibisin..
aslında çok güzel bir model olmuş, modeli bir araziye kompozit yapsan çok güzel olur.  Dodgy
TEşekkür ederim modellemeye özendim. Orhan hocam da kompozit demiş ama...
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#7
Ynt: Camii

Yunus tekrar boelanla yaparsın ama dikkat !!!  Bu sefer boelanla kestireceğin objenin seğmentini yüksek tut boelanda dikkat edeceğin husus

ana yer değide kesmek için kullandığın objede seğment yüksek tut özellikle dönüşlerde öyle kes çıkaracağın obje ne kadar pürüssüz olursa kesilen alan o kadar pürüzsüz olur.

Alpha kanalına gelince tifi alpha kanallı olması demek  photoshop kısmına aldınmı

channel kısmına geçip  alpha kanalına ctrl tuşuna basarken o alpha kanalına bir klik ile arka planda bulunan hryi kaldırabilirsin.

bu şekilde layer kısmından ekleyeceğin resimle iki görüntüyü tek görüntü gibi kullanabilirsin.

sen tif olarak kaydet photoshop ile aç ve channel kısmına tıkla alphayı görünce ctrl tuşuna basarken o alpha kanalına bir klik ile tıkla ve deleteye bas sonra layer kısmına geç ve gör ne olduğunu anlayacaksın.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Ynt: Camii

"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Yunus tekrar boelanla yaparsın ama dikkat !!!  Bu sefer boelanla kestireceğin objenin seğmentini yüksek tut boelanda dikkat edeceğin husus

ana yer değide kesmek için kullandığın objede seğment yüksek tut özellikle dönüşlerde öyle kes çıkaracağın obje ne kadar pürüssüz olursa kesilen alan o kadar pürüzsüz olur.

Alpha kanalına gelince tifi alpha kanallı olması demek  photoshop kısmına aldınmı

channel kısmına geçip  alpha kanalına ctrl tuşuna basarken o alpha kanalına bir klik ile arka planda bulunan hryi kaldırabilirsin.

bu şekilde layer kısmından ekleyeceğin resimle iki görüntüyü tek görüntü gibi kullanabilirsin.

sen tif olarak kaydet photoshop ile aç ve channel kısmına tıkla alphayı görünce ctrl tuşuna basarken o alpha kanalına bir klik ile tıkla ve deleteye bas sonra layer kısmına geç ve gör ne olduğunu anlayacaksın.
Hocam şimdi ben eski yaptığım boelanı fill hole ile birleştirerek yeniden boelan yapacağım değil mi? O segment olayını ayarlarım da photoshopu denerim yapabilirsem. Photoshop bilgim sıfır çünkü.
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#9
Ynt: Camii

Genel itibariyle emek vermişsin ama gerek kaplama gerekse render konusunda aceleye gelmiş gibi yinede eline sağlık
Tasarımın gヅlen yüzü… www.muratguler.net
3D Max Çalışmalarım... http://muratguler.cgarena.com/

[img width=300 height=12]http://i1081.photobucket.com/albums/j342/graffixmurat/alt-ksm.jpg[/img]
Cevapla
#10
Ynt: Camii

"apprentice" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Genel itibariyle emek vermişsin ama gerek kaplama gerekse render konusunda aceleye gelmiş gibi yinede eline sağlık
Evet cidden çok aceleye geldi. Neredeyse 2 güne sığdırdım hemen bitmesini istedim. 1 haftadır uğraşyordum ama pek bir şey yapamamıştım ne yaptıysam hafta sonu yaptım işte. Render ve kaplamayı yeniden yapacağım acele etmeden. Teşekkür ederim.
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Şato ve Camii Ömer AFAN 15 1,415 05-02-2013, Saat: 14:51
Son Yorum: Vatanist
  Camii ve inşaat Ömer AFAN 3 565 04-02-2013, Saat: 23:58
Son Yorum: Ömer AFAN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.