Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cinema4d veya Modo
#1
Arkadaşlar artık max'te belirli bir yere geldim ve dayandım.Tabikide max'in sonu yok,uçu açık,ama bazı modellleme sorunları,ufak tefek hatalar ve modellemedeki eksikleri yüzünden farklı bir yazılıma geçmeyi planlıyorum.Modo kullanırsam,foundry yazılımlarıylada uyumlu olacak gibi,cinema4d hakkında çok fazla bilgim yok sizce hangisine geçmeliyim?
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#2
valla benim fikrim belli modo :), cinema 4d de iyi modelleme teknikleri falan birbirine benziyor çok büyük farkları yok. foundry var arkasında o yeter.
modonun action center ve falloff sekmelerindeki seçenekleri etkin kullandığınızda yapabildiklerine inanamazsınız. (az abartımı oldu ne)
not: modoya başlayıpta vaz geçen bir Orhan ALKAN hocayı gördüm.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#3
MELKOR, post: 88442, member: 43 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:valla benim fikrim belli modo :), cinema 4d de iyi modelleme teknikleri falan birbirine benziyor çok büyük farkları yok. foundry var arkasında o yeter.
modonun action center ve falloff sekmelerindeki seçenekleri etkin kullandığınızda yapabildiklerine inanamazsınız. (az abartımı oldu ne)
not: modoya başlayıpta vaz geçen bir Orhan ALKAN hocayı gördüm.
Animasyon konusunda nasıl modo?O konulardada başarılımı?
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#4
Aslında ilgilenmen gereken ağırlıkla ne çeşit modelleme yapıcağın
Mesela nurbs bazlı mekanik modelleme için moi 3d iş görür mudo solit cinema gider
organik modelleme yapacaksan mudbox zbrush cinema4d sculpting

cinema 4d ve modo demişsin bence ikisinide kullan :D
birinde modeller diğrerinde kaplarsın malum cinema4d'nin içinde bodypaint var ;)
çok şahsi görüşüme gelince tamam ben cinema4d'yi severek kullanıyorum ama modelleme toollarına hasta olduğum bir xsi var onada bak istersen

bide aslında aklıma bi soru geliyo arkadaş sen neyi modelleyemedin :D
Cevapla
#5
mehmetkalaman, post: 88446, member: 13161 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Aslında ilgilenmen gereken ağırlıkla ne çeşit modelleme yapıcağın
Mesela nurbs bazlı mekanik modelleme için moi 3d iş görür mudo solit cinema gider
organik modelleme yapacaksan mudbox zbrush cinema4d sculpting

cinema 4d ve modo demişsin bence ikisinide kullan :D
birinde modeller diğrerinde kaplarsın malum cinema4d'nin içinde bodypaint var ;)
çok şahsi görüşüme gelince tamam ben cinema4d'yi severek kullanıyorum ama modelleme toollarına hasta olduğum bir xsi var onada bak istersen

bide aslında aklıma bi soru geliyo arkadaş sen neyi modelleyemedin :D

valla bu dediklerinizin hepsi + topology ve çok kolay bir unwarp uv sistemi de var mododa.
animasyon konusunda da youtube ve google+ ta Peter Stammbach arattırılıp tutoriallerine bakılabilir.
Ankara'da ikamet eden ve modo denemek isteyenler bana ulaşsınlar bir kaç güzellik yaparım onlara. (tutorial+ plugins vs.)
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#6
MELKOR, post: 88448, member: 43 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:valla bu dediklerinizin hepsi + topology ve çok kolay bir unwarp uv sistemi de var mododa.
animasyon konusunda da youtube ve google+ ta Peter Stammbach arattırılıp tutoriallerine bakılabilir.
Ankara'da ikamet eden ve modo denemek isteyenler bana ulaşsınlar bir kaç güzellik yaparım onlara. (tutorial+ plugins vs.)
Modo'ya listeye aldım,şu an için cinema4d'ye yöneleceğim.Animasyon araçları gayet güzel gözüktü gözüme.Modelleme içinde'De modo ve mari iyi bir çözüm olacak.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#7
Erkan hocam samimiyetle söylüyorum ben hiçbir öğrendiğim programı yarıda bırakmam hocam sadece bir süre ara veriyorum denemediklerimi deniyorum açıkçası .

Katı modelleme yapacağım zaman eğer bu ürün milimetrik sisteme göre cnc makinelerine %50 oranında hazır hale getirilecekse adresim solidworks oluyor.

Basit dış mekan çalışması yapıp ona hızlıca render alacaksam 3ds max ve mentalray kullanıyorum.

Hobi amaçlı arge olarak cinema 4d modo ve mayayı genelde kullanıyorum modoyun şu an için bilgisayarımda son çıkan versiyonu MODO 801 mevcuttur render materyal olayında takıldım animasyon ise hak getire evet modellemeyi çözdüm gibi ama yeterli konuma getiremedim.

Tunahan kardeşim şu sıralar biliyorsun ben blender öğrenimine girdim gerek modelleme,gerek partical ve gerekse riğleme baya bir gerekse telafuz ettim şu an son versiyonu 2.71 sculp videosuda izledim.

Eğer konu program ismi değilse Orhan musellim kardeşimin bir sözü var milletimiz çikolata demez tadelle der diye hoşuma gitmişti o söz .

Eğer kardeşim 42 mb lık kurulum dosyası c program files açılım olarak 230 küsürat mb ile ben hayalime gelen herşeyi yaparım dersen sana blenderi tavsiye ederim .

Yav ben blenderi sadece mutfakta tanırım demiyorsan bu program ile neler yapılacağının bir önerisi olarak bu sayfayı incelemeni yavsiye ederim.

http://blenderartists.org/forum/forumdis...um-Gallery

Ama ben popüler programlar ile devam etmek istiyorum dersen en başta cinema 4d sonra modo derim ingilizcen iyidir senin bende lisan faktörü yüzünden tıkandım

Ama son olarak diyeceğim blender cycles render eğer tam öğrenilirse çok çok iyi blender de hayat var karar senin........
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Orhan abi yorumun için teşekkür ederim.Benim amacım popüler bir yazılımı öğrenmek değil.Lightwave'den houdiniye kadar hepsini araştırdım.Blender ile yapılan animasyonları biliyorum ve çok başarılı bir yazılım.Üstüne üstlük açık kaynak,bedava olmasıda ilgimi çekmiştir hep.Blender'ı öğremek için interneti bol bol kurcalamak ve ders izlemek lazım.Tatil'de cinema4d'ye öncelik verceğim.Eğer istediğim sonuçları elde edemezsem,blender'a geçeceğim.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#9
Kardeşim o zaman dediğin gibi cinema 4d yi bir araştır sonuçta kullanıcıyıda ,bilgisayarıda üzmeyen 3 yazılım var piyasada sıralaması blender,cinema 4d ,modo bu 3 program hem performanslı hemde aranan herşeyi karşılayan program .
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
aslına bakarsanız modonun meteryal sistemi çok basittir, ancak nedense max kullanıcılarına garip gelir ana mantık kaplama olarak kullanacağınız resmi oluşturduğunuz metaryale ekleyip tipini difuse bump vs seçip gerekli uv ayarlarını yapmaktır.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3DS MAX veya Autocad gerekli olan meslek hakkında bilgi? ratormen02 4 387 15-05-2015, Saat: 01:01
Son Yorum: yacht design
  Eski cinema4d cilerden kim kaldı ? mehmetkalaman 2 255 14-01-2014, Saat: 14:33
Son Yorum: Mert.Uğur
  LOW POLY SEYİRCİ , 3DS VEYA OBJ LAZIM ARKADAŞLAR eskisehir3d 11 687 22-08-2013, Saat: 17:42
Son Yorum: kobra_1001
  VRAY SPOT VEYA PARALEL LIGHT YARDIM eskisehir3d 1 462 14-05-2013, Saat: 15:32
Son Yorum: HSGUL
  modo 701 deneme sürümü indirmeye açıldı MELKOR 0 310 03-05-2013, Saat: 13:48
Son Yorum: MELKOR

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.