Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çok Acil Yardım.... Poligon hatası
#1
Bir süredir üzerinde çalıştığım modelimde şu an bütün facelerden üst üste 2 tane var. Muhtemelen denemek için bütün faceleri seçip extrude yaptıktan sonra undo ya bir kere eksik bastım. Görünürde bişey yok ancak yumuşattığım zaman hatalar ortaya çıkıyor. Bu durumu nasıl düzeltebilirim? Mühendislikle ilgili bir yarışma için yetiştirmem gerekiyor yardımcı olabilirseniz minnettar kalırım. Bütün vertexleri seçip merge yapmayı denedim ve oldu ama bu seferde modelin yüzeyi alacalı oluyor ve smooth yaptığımda yine tırtıklı bir görünüş çıkıyor ortaya. Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Acil çözüm önerilerinizi bekliyorum.
Cevapla
#2
Resim gönderirseniz daha rahat çözüm bulabilirsiniz.

Eğer karmaşık bir model değilse istediğiniz yüzeyleri seçip detach ile ayırın.Kalan modeli silin gitsin.

Autobackup ile belki modelinizi kurtarma şansınız da olabilir değişiklik yapmadan önceki hali ile.
Cevapla
#3
Specular, post: 98330, member: 17 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Resim gönderirseniz daha rahat çözüm bulabilirsiniz.

Eğer karmaşık bir model değilse istediğiniz yüzeyleri seçip detach ile ayırın.Kalan modeli silin gitsin.

Autobackup ile belki modelinizi kurtarma şansınız da olabilir değişiklik yapmadan önceki hali ile.

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Sorunu çözdüm ama adım adım save as yaptığım için önceki çalışmalarımdan kurtardım. Resim göndersem bile bir anlamı olmayacağı için göndermemiştim çünkü ekranda hiç bir farklılık gözükmüyor smooth yapana kadar. smooth yapınca da birbirine giriyor. Bir anlık bir hata sonucu böyle bir duruma geldi model neyse ki kurtarabildim ama yedekli çalışmasaydım nasıl kurtarılabilirdi bilmiyorum. Bu yüzden konuyu kapatmayacağım belki bilen ya da başına gelen biri çıkar. Böylelikle yedeğimiz olmadığı zaman böyle bir sorunu nasıl çözeceğimizi biz de öğrenmiş oluruz. model karmaşık değildi ancak zero thickness extrude yapılmış gibi olduğu için normalde sıfır değerinde olan yükseklik yüzeyleri de modelde kalıyordu. Nereden biliyorsunuz derseniz yüzeyleri tek tek seçip sildiğimde edgeler kalıyordu ama yine yüzeydeyken edgelerin üzerine yüzey varmış gibi seçtiğimde silebiliyordum. Buradan anladım değeri sıfır olan yüksekliklerinde modelde kaldığını. Bu yüzden tek tek seçip silme işlemini yapamadım. Biraz karışık oldu ama umarım anlatabilmişimdir.
Cevapla
#4


Üstte tam 7 tane kopya var üstüste binmiş burayı tıklarsınız dediğim yerde aynı üstüste binen 2 isim olacak sizde birini seçip silin hepsi bu kadar yazdığınızı anladığım kadarıyla böyle heralde.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  mayada hazırladıgım dosyaları kayıt edemiyorum ascii codec hatası alıyorum crymexl 2 247 23-08-2015, Saat: 17:27
Son Yorum: İbrahim Baş
  poligon modelleme yardım CyLaR 7 475 07-09-2014, Saat: 21:27
Son Yorum: mehmetkalaman
  vray indirebileceğim link konusunda yardım kaan burakoğlu 2 259 11-06-2014, Saat: 03:41
Son Yorum: dokoo
  survace to poligon mahirsword 2 603 07-12-2013, Saat: 10:13
Son Yorum: reco

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.