Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çok uzun render süresi sorunu
#1
Arkadaşlar selamlar. Bir proje üzerinde çalışıyorum hemen hemen birbirinin aynı sayılır iki makineden birinde çizim hazırlarken diğerinde vakit kazanmak için renderları yapıyorum. Projenin iki altrnatifini yaptım. İlki ile aynı mekan aynı kamera açısı, malzemelerde tamamen aynı,sadec biraz modellemelerde farklılık var.İilk versiyonda ortalarda bir yerde danşma bankosu vardı ve zemin mermer alanı daha az görünüyordu. (yinede hesap yapacağı alan büyük sayılır.)

Fakat sorun şu aynı Vray ayarlarını kullanmama rağmen, bu sefer nerdeyse 15 saat render süresi veriyor. İLkinde 3.5 ve 4 saatlik sürelerle sonuç almıştım. Mermer kaplama ile ilgili sorunum var ama ne derece etkili bilmiyorum. MErmer kaplamada her zamanki gibi kullanırsam ve ansıma verirsem, çok az bir yansıma vermem yeterli geliyor ama mekanın ışığı kaplamanın rengini çok açıyor, nerdeyse kplama görünmüyor (daha koyu renkli kaplamalrda denediğimde atıyorum bordo mermer sütlü kahve gibi oluyor bir anda). Bu seferde ışığın etkisini azaltmak için Fresnel reflection kullanıyorum, malzeme nispeten orjinal rengini alıyor ama farkedilir derecede mekanın yansımaları yok oluyor. Yansımanın olması için atıyorum normalde %5-10 kullanıyorsam fresnel reflection seçili ise %50-70 arası veriyorum ama sizinde söyleyeceğiniz gibi görselde etkisinin olup olmadığı şüpheli olsa bile hesap yapma işini arttırıyor.

Aşağıda final render alırken kullandığım ayarlar var. Eski model P4 makine kullandığım için 1200X900 alıyorum. Bu çalışmada yansıma alanı çok fazla olduğu için böyle, ev içi olursa 1800X1200 gibi alıyorum. Son zamanlarda okuduklarımla değiştirdiğim ayar;
adaptive subdivision--->image sampler type adaptive DMC
area--->antialiasing catmull-rom
Vray light cache 400--->800 yada 1000 şeklinde.

Yansıma alanı fazla olan bir çalışmada süreyi uzatmamak için hangisini "yapmamalıyım?"









düzenleme;
berbat cümle düşüklükleri yapmışım daha anlamlı hale getirdim.
Cevapla
#2
Ayarlarda pek bi gariplik sezmedim uykulu halde gözden kacan olabilir..Kaplama ve spot ışıklar uzatıyor o halde süreyi..
Cevapla
#3
Mermer'de fresnel reflection'u kaldırdım, yansımayı olabildiğince azalttım. Paslanmaz duvardaki bayrakların ayaklarında vardı, iyice azalttım. Catmull-rom yerine area kullandım. 5.5 saatte bitirdi. Sizin makinelerde, daha iyi ayarlarla, daha büyük resim olarak muhtemelen 45dakika-1 saat civarında bitecek bir sahne :)

bitmişi 1200X900 orjinali, sayfayı açrken sorun olmasın diye 900'e küçülttüm
Cevapla
#4
Işıkların subdivs degerlerine dikkat edin asırı yükseltmeyin daha da düşebilir süre.
Cevapla
#5
hmmm, şerit ışıklar vraylight material'dna sadece ışık tonui kaplama yok, multplier 3.0
spotlar açıkçası ayarını ben yapmadım daha önce başka biryerden bulduğum ışıklardı, photometric ama IES verilmemiş. Cd değeri çok yüksekti bana göre ben yarısına kadar düşürdüm ama subdivs'e bakmak aklıma gelmedi.
direct light 5.0 şiddetinde subdivs'i default ne geliyorsa 2 olması lazım.
REsimde görünmeyen yerlerde vray var arkada kapı girişinde onların subdivslerini 18-22 arasında veriyorum default yerine. Biraz düşük tutabilirim bir dahaki sefere.
Ha birde siz yazınca aklıma geldi, Vray içinde genel bir ışık ayarı subdivs'i varsa-ki sanırım bu light cache içindeki subdivs değer olamsı lazım, normali 400'dü ben önce 1000 sonra 800 ile denedim.yukarıdaki 800 hali.

Sanırım dediğiniz gibi ince ayarları çalışmanın cinsine göre değerlendirmek lazım
Cevapla
#6
hs.ph subdıvıdın de bana yuksek gıbı geldı 90 yapmıssın 50 -60 arası değer yeterlidir bence gerci aynı ayarlarla render almıssın ama bunu dediğim sayıya çekmek bir nebede olsa düşürücektir ibrahim beyin de dediği gibi kaplama ve ışık subdıvs ayarlarına bir göz at
Cevapla
#7
Birkaç sene önce Vray ile ilgili bir yazı okurken oradaki ayaları not etmiştim. Yabancı bir siteydi şimdi bir türlü bulamıyorum nerey nasıl kaydettiysem! orada ayar 60'dı. Bir forumda da hsph subdivs ile interpolation samplers arasında 2 misline yakın bir fark olmalı gibi birşey okumuştum.Bende deneme renderları için 50/20, final render için 90/50 kullanmaya başladım. bir sonraki seride 70/35~40 yada 60/40'ı deneyeceğim.
Cevapla
#8
kaplama reflect ve refract suvdivs ayarlarını 8 e çek.
Vray irradience map ayarlarındaki Current Preset ayarını Medium yap.
Ayrıca HspSubdivsi 90 dan 50 ye çek.
ınterpolation subdivs ayarınıda 35 civarı yap.
Bilgisayarın 8 çekirdekli ise Vray:Lİght cache altındaki NUmber of Passes ayarını 8 yap.
Ayrıca Noise tresholdu 0,01 yaparasan belli bir düşüş görürsün.
Ayrıca renderlarda süre uzatan ana etkenler:
Materyallardeki suvdivs oranları,
Işık miktarının fazlalığı(yani ne kadar ışık kaynağı koyarsan o kadar artacaktır)
Ve birçok render setup ayarı:(şimdi bunlara tek te girersem bu cevabın sonu gelmez :) )
Cevapla
#9
tamamdır, çok teşekkürler, tek tek not aldım. Yeni bir şablon oluşturacağım bu şekilde. Bilgisayar 8 çekirdekli olur yanına 2 tane daha getirip ağ'a bağlarsam eğer :))) Materyaller'deki subdivs ayarları 8 olarak geliyor. Son zamanlara kadar değiştirmiyordum ama değiştirmeyincede malzeme net çıkmıyordu bende 18-24 arasında bir değer veriyorum son zamanlarda. İyi bir çıkış için 4-5 saate razıyım (kendi açımdan iyi, sizinkiler gibi değil).
Işıklarda maalesef makine performansım düşük olmasına rağmen koymak zorundayım. Aktüel efekti yakalamam yada göstermem gerekiyor. Kendm için yaptıklarımda azaltıyorum, daha özgün kullanıyorum ama iş için olunca mecbur kaçarı yok. Yada daha iyi çözüm bulana kadar şimdilik katlanacağım.

Tekrar teşekkür ederim.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3ds max Render Sorunu rine 2 38 Dün, Saat: 03:05
Son Yorum: rine
  Smooth sorunu rine 2 49 05-12-2016, Saat: 01:58
Son Yorum: rine
Lightbulb Render sürem çok uzun sürüyor yardım ali.kose 1 58 02-12-2016, Saat: 19:12
Son Yorum: Ramin
  vray 2016 ışık ve kamera sorunu SoulHunter_06 9 479 20-11-2016, Saat: 10:54
Son Yorum: ODDOonur
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 92 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.