Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
corona 1.4 testleri
#1
Corona henüz 1.4 versiyonu yayınlamadı (1.3 geçerli), geçerli bir lisansa sahip veya demo sürümü süre kısıtına takılmayan kişiler (45 gün) daily-built (yani günlük güncellenen) dosyalara erişim sahibi oluyor. Bunlar stabil sürüm yayınlanmadan önce, bir çeşit beta gibi düşünülebilir, çünkü forumlarda kritiği yapılıyor..

Ben bir şekilde 1.4 ü sistemime yükleme şansı elde ettim, şu an testlerini yapıyorum.. Yeni özellikleriyle ağzımı açık bırakmaya devam ediyor. 35 saniye render, denoising öncesi ve sonrası (versiyon 1.4 öncesinde 8 saatte aldığım bir render'ı 20 dakikada aldım) :

[attachment=4214] [attachment=4215]
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#2
Denoise hoşuma gitti sonuç gerçekten iyi gözüküyor.
Ara
Cevapla
#3
İyice ısınmaya başladım şu coronaya :) jpg üzerinden mi filtreleme yapıyor yani iki render arasında keskinlik farkı ya da farkedilir bir eksiklik varmı Yani ammound değerini abartınca sonuç ne oluyor
Cevapla
#4
TahaMeşeli, post: 117559, member: 8725 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:İyice ısınmaya başladım şu coronaya :) jpg üzerinden mi filtreleme yapıyor yani iki render arasında keskinlik farkı ya da farkedilir bir eksiklik varmı Yani ammound değerini abartınca sonuç ne oluyor

üstadım ben de henüz denemelerini yapıyorum ve resmî forumdan takip ediyorum, iki çeşit denoise işlemi mevcut : bir tanesi tüm kumlanmayı sahneden bertaraf ediyor, birisi de sadece parlak pikselleri yok ediyor : örneğin; metal kaplamaya düşük glossiness verip yeteri kadar subdivision vermediğimizde bir noktalanma kümesi oluşur ya obje üzerinde, onu yok etmeye yönelik.. iki teknikte de başarılı görünüyor; elbette denoise ile sahneden fedakarlık edilen bir keskinlik kalitesi oluyordur aksi hali mümkün değil, ama gördüğüm kadarıyla denoise ayarlarındaki parametreler üzerine uzmanlaşılırsa kayıp anlaşılamayacak kadar az olur. Eğer keskin kenarlarda çok blur etkisi yaptıysa, blur miktarı azaltılarak denoise de yapılabiliyor.. 45 günlük deneme sürümünü pc ye kurup daily-built (günlük güncelleme) yüklerseniz özelliklere erişebiliyorsunuz.
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#5
Noise reductions mantığıyla aynı sanırım.Keskinliğe etkisi ne durumda acaba?
Cevapla
#6
İbrahim Baş, post: 117562, member: 870 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Noise reductions mantığıyla aynı sanırım.Keskinliğe etkisi ne durumda acaba?

Evet bir ölçüde benziyor ama şöyle bir fark var, mesela bende ps'de denoise eklentisi olarak "neat image" isminde eklenti var, oldukça başarılıdır. Hele ki fotoğraf makinesine uygun profil dosyasına sahipseniz (örneğin bende nikon d70s var, bunun profil dosyası yüklü, herhangi bir fotoğrafı yüklediğimde neredeyse sıfır noise'e indirgiyor düşük ışıkla çekilmiş olsa bile), veya 3d render'da sahnede düz renkli bir alan varsa oradan örnek bir alan alarak noise incelemesi yapıyor, ve neredeyse tamamına yakın noise gideriyor, ama sahnede homojen düz renk bir alan yoksa bunu yapamıyor ve/veya 128x128 piksel düz bir alana ihtiyacım var uyarısı veriyor. Corona dahili noise reduction'da ise böyle bir zorunluluk yok. Yani raw dosyayı kendi render geçmişini inceleyerek de-noise işlemine tabi tutuyor, bu sebeple ps'de yapılabilecek noise reduction ile bunun arasında teknik ve olumlu yönde bir fark var. Çünkü o esnada hangi tip ışığın hangi yüzeylerde ne tip noise oluşturabileceğini analiz ediyor, ama ps'de noise giderme mantığı daha sığ. Keskinliğe etkisi var ama bunu da ayarlardan blur miktarını ve noise miktarını dengeleyerek optimum seviyeye getirebiliyorsunuz. Ben kendi denemelerimde 8 saatlik render'ı 20 dakikaya indirdiğinde "iyi ama çok bulanık olmuş" dedirtecek bir durum ortaya çıkmadı. Gerçekten başarılı görünüyor.

Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#7
Bende öyle düşünmüştüm kendi render mantığı üzerinde denoise uyguluyordur diye. Sonuçta frame buffer onun tüm istedikleri elinde bir image üzerinde değil sanki bir layer mantığı ile çalışıyordur zaten noiseların nerde oluştuğunu kendi bildiği için güzel bir eklenti olmuş.
Ara
Cevapla
#8
@[USER=33531]SELANT007[/USER] ayrıntılı bilgilendirme için teşekkürler.
Cevapla
#9
rica ederim.. Dodgy
Her şey, küçük bir adımla başlar..
----------------------------------------------
https://www.youtube.com/MrSelant
Cevapla
#10
Teşekkürler paşam.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Düş Vurgunu - Polarize 3D stereoscopic testleri tamamladı. uncfilm 0 365 13-03-2013, Saat: 19:18
Son Yorum: uncfilm

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.