Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Daha İyi Bir sanatçı Olmak İçin 7 Basit İpucu
#1
Andrew Price adlı kişinin 3d sanatçıları için yazdığı bir yazıyı Türkiyeden bir kardeşimiz Türkçeye çevirmiş. Böyle güzel bir bilgiyi Alıntı yaparak sitemizde paylaşmak istedim.

Bana göre yeni başlayan ve bu işle ilgilenen kişilerin sonuna kadar okuması gereklidir.


1. Her hafta tamamlanmış bir render alın
Eğer zaman makinesine binip 14 yaşıma geri dönebilseydim kendime sadece şu tavsiyeyi vermek isterdim. Her hafta sonu tamamlanmış bir render al.
Neden? Çünkü blender`ın karşısına oturup "acelem yok, istediğim zaman dururum" diye oyalanmaya başlarsanız kendinizi ayağınızdan vuruyorsunuz demektir. Şöyle düşünün. Eğer öğretmeniniz size ödevle ilgili "şart değil" deseydi. O ödevle ilgili gerçekten düşünür müydünüz? Call Of Duty hemen elinizin altındayken neden bir işi tamamlamanın sıkıcılığına katlanasınız ki. Unutmayın eğer bitirme tarihiniz (deadline) yoksa tembelleşirsiniz.
Bitirme tarihleri insanları birşeyleri bitirmeye iten şeydir.
Biliyorum, çoğunuz için blender geceleri uğraşılan bir hobiden ibaret. Ama en azından kendinize bir hedef koymak ilginç olabilir. Benim tavsiyem kendinize amaç olarak her hafta bir proje bitirmeyi seçin. Bu düşünce ve bitirme zamanı kavramı sizi sürekli odaklanmış halde ve facebook gibi zaman öldürücülerden uzakta tutar.
Kural şu ki 7. gün geldiğinde proje üzerinde nasıl göründüğüne bakmaksızın çalışmayı bırakıp onu bi foruma yüklemeli ve başka bir projeye başlamalısınız. Bu süreci sürekli tekrarladığınızda nasıl bir artist olarak kendinizi geliştirmeye başaldığınıza şahit olacaksınız.

2. Fotoğrafları yeniden oluşturun
3D sanatçılarının kendisine sorduğu en önemli sorulardan biri şudur "neden benim sahnem çok sahte görünüyor". Ancak gerçek bir fotoğrafı baz alıp bir sahne oluşturduğunuzda bu sorun ortadan kalkıyor. Çünkü gerçek resimle kendi sahnenizi karşılaştırabilirsiniz.
Bir fotoğraftan bir sahne üretmeye başladığınız zaman o fotorğrafta daha önce hiç dikkat etmediğiniz şeylere dikkat etmeye başlarsınız. Işık yansımaları, parlamalar, alan derinliği (depth of field), gizli yansımalar ve tüm bunların birleşimi sahnenizin "inanılır" olabilmesi için olmazsa olmazlar. Ama bunların hiçbirini bir fotoğraf üzerinde dikkatle incelemeden farkedemzsiniz.
Şimdi ne düşündüğünüzü biliyorum. "Fotoğrafı yeniden oluşturmak sıkıcı birşey, ben bir sanatçıyım, yaratıcı olmalıyım!" Evet bu doğru, ben de size sonsuza kadar fotoğrafları yeniden oluşturmanızı tavsiye etmiyorum. Ama bazı şeylere henüz başladıysanız daha karmaşık şeylere geçmeden önce işin temelini iyi kavramalısınız. Bana güvenin. ilerde manyak bilim kurgu sahneler yapmak için çok fazla zamanınız olacak. Ama şimdilik gerçek dünyaya ait bir sahne üretmenin temel mantığını kavramak daha önemli.

3. Dürüst eleştiriler isteyin
Online sanat topluluklarında sinir bozucu bir trend farkettim ki o da kullanıcılar eleştirilere değil övgülere bakıyorlar. Neden böyle olduğunu biliyorum ama bu onun aptalca birşey olduğu gerçeğini değiştirmez. İnsanlar hassas duygularını uzun dönem başarılarının önüne koyuyorlar.
Delikanlı olun ve çalışmanızı şu cümleyle birlikte internete koyun; "Bir sanatçı olarak seviyemi ilerletmek istiyorum ve dürüstçe görüşlerinizi bekliyorum! Üzülürüm-kırılırım diye kafaya takmayın".
Bu teşvikle insanlar size aslında size ne düşündüklerini söylemeye başlayacaklar. İyi tarafı şu ki; "bravo, mükemmel görünüyor" cevapları yerine gerçek geri dönüşler alacaksınız ve kendinizi bir dahaki sefere daha da geliştireceksiniz. Bu gerçekten bir sanatçı olmak istiyorsanız pahabiçilmez birşey.

4. Sizden daha iyi sanatçılarla takılın
Eski bir atasözü şöyle der: "Kartallarla uçmak istiyorsan hindilerle koşma"
Çevremizdekilerin hayatımıza olan etkisi neredeyse korkutucu boyutta. Çalışmalar gösteriyor ki; eğer 5 yakın arkadaşımızın ortalama gelirini baz alırsak kendi ortalama gelirimize yakın bir sonuç çıkıyor. Aynı sonuç ağırlığınız, harcama alışkanlıklarınız ve evet sanatsal yetenekleriniz için de geçerli.
Burda hafta sonu beraber takıldığınız arkadaşlarınızdan bahsetmiyorum. Burda şahsi olarak varolduğunuz online sanat topluluklarından bahsediyorum.
Örnek olarak, çalışmanızı blenderartists.org`a gönderirseniz CGsociety.org`dan daha fazla olumlu yorum alırsınız. Neden? Çünkü Cgsociety endüstri profesyonellerinin bulunduğu bir topluluk. Orda beklenti ve standartlar çok daha yüksek. Blenderartists.org ise genelde tecrübesizlerin veya yeni başlayanların bulunduğu bir topluluk (biliyorsunuz bu doğru).
Blenderartists.org`u aşağılamaya çalışmıyorum. Onlar blender topluluğu için olağanüstü bir hizmet sunuyorlar. Ama sizden daha yetenekli insanların arasında bulunmanın ne kadar önemli olduğunun altını çizmek istiyorum. Eğer sürekli vasatla idare eden bir çevrede takılıp kalırsanız kendinizi tamamlanmış hisseder ve işi gevşetirsiniz. Eğer muhteşem sanatın içinde bulunursanız kendi eksiklerinizin farkına daha iyi varırsınız.

5. Dersleri (tutorials) gerçekten yapın, sadece seyretmeyin
Eğer sadece dersleri seyrederseniz muhtemelen bittiğinde yaklaşık yarısı aklınızda kalacak. Ama nerdeyse garanti veriyorum ertesi gün çoğunu hatırlamayacaksınız bile. Eğer gerçekten dersleri yaparsanız sadece bilgiyi almakla kalmayacak yeni püf noktaları da keşefedeceksiniz ve bazı şeylerin kafanızda düşündüğünüz gibi olmadığının farkına varacaksınız.
Dersleri sadece seyretmenin sizin sanatsal yeteneğinizi geliştireceği düşüncesine kendinizi alıştırmayın. Bu sadece öğrenemey yeni başlama aşamasında yapılır.

6. Çalışma alanınızı düzenleyin
Pixar`da, Google`da ve Facebook`ta olan birşey var ki o da çalışanlarına çalışma alanlarını istedikleri gibi düzenlemelerine izin vermeleri. Neden? Nedini basit. Çalışmalar gösteriyor ki düzenlenmiş bir çalışma alanı yaratıcılığı yükseltiyor ve daha geniş düşünmeye teşvik ediyor.
Gerçekten mantıklı. Eğer birini boş beyaz bir odaya başka birini de renki dekore edilmiş bir odaya koyarsanız ikinci kişinin yaratıcı fikirler üretmek için daha fazla şansı olacak. Çıktılar, dergi sayfaları, posterler, size ilham verebilecek herşey! Gidin ve bunları duvarınıza yapıştırın. Bir dahaki sefere bir fikir bulmak için mücadele ederken duvarınız artık boş olmayacak.

7. Bilgi bağımlısı olun
Bir keresinde bir konuşmacı şöyle birşey söylemişti; Eğer belirli bir konuyla ilgili üç kitap okursanız o alanda uzman olursunuz. Neden?. Çünkü başka kimse böyle birşey yaparak kendini sıkıntıya sokmaz.
Sanatla ilgili gereğinden bile fazla kaynak var ve çoğu ücretsiz. Yapmanız gerekn tek şey ona ulaşmak ve onu emmeye başlamak.
Dergiler, röpörtajlar, DVD kritikleri, dersler, yapılış aşamaları, iş analizleri.
Tabii ki zaten bildiğiniz şeylerle de karşılaşabilirsiniz, ama size garanti veriyorum ki her kitap veya röpörtajda en azından bir tane çok değerli bilgi karşınıza çıkacaktır.
Motivasyon konuşmacısı Tony Robbins nerdeyse bir çocuk gibi yüzlerce seminere şu yaklaşımla katıldı; "Eğer bu seminerden sadece tek bir püf noktası bile öğrensem benim bütün bildiklerim bunun yanında hükümsüz demektir". Öğrenmeye olan bu açlığı onu bugün en çok para ödenen seminer konuşmacısı yaptı.
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#2
Harika bir yazı mutlaka okunmalı.Seviyesi ne olursa olsun herkese birşeyler anlatıyor.
Paylaşım için teşekkürler.
Cevapla
#3
Çok güzel ve gayet faydalı bir yazı, Sadık hocam bu yazıyı bizlere ulaştırdığınız için çoook teşekkürler. Çeviren arkadaştan da Allah razı olsun.
Bundan sonra cgstudyo'ya haftada bir proje yüklerim artık :)
Ve bundan sonraki çalışmama kesinlikle;
"Bir sanatçı olarak seviyemi ilerletmek istiyorum ve dürüstçe görüşlerinizi bekliyorum! Üzülürüm-kırılırım diye kafaya takmayın" yazacağım :D
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#4
saciddd, post: 87529, member: 16837 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Çok güzel ve gayet faydalı bir yazı, Sadık hocam bu yazıyı bizlere ulaştırdığınız için çoook teşekkürler. Çeviren arkadaştan da Allah razı olsun.
Bundan sonra cgstudyo'ya haftada bir proje yüklerim artık :)
Ve bundan sonraki çalışmama kesinlikle;
"Bir sanatçı olarak seviyemi ilerletmek istiyorum ve dürüstçe görüşlerinizi bekliyorum! Üzülürüm-kırılırım diye kafaya takmayın" yazacağım :D
sen her hafta bir proje yükle bende her hafta eleştireceğim :) :)
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#5
Vallahi çok harika bir yazı olmuş. Sadık hocam eline sağlık bu güzel yazıyı ulaştırdığın için :)

Bu konuda bende bu siteden keyif aldım. Her çalışmamın olumsuz yönlerini bana burada söylüyorlar. Allah buradaki bu ortamı daim eylesin içerisinde olmaktan çok büyük mutluluk duyduğum bir site burası :)
Cevapla
#6
Ellerine kollarına sağlık karşim 10 numara bir sohbet olmuş Dodgy
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Sadık kardeşim çok güzel bi yazı paylaşmışsın.. Aslında zamanla bu yazılanların çoğunun farkına vardık bizde.. Eminim yeni başlıyan arkadaşlar için çok değerli bilgiler bunlar ;)

Ve bu siteyide türkiyenin en iyisi olarak gördüğüm için burdayım(3dimparatorluğu da yeri bende ayrı) .. CGsociety falan anlamam muhaha
Cevapla
#8
Sadık bey izninizle bu güzel yazıyı daha da kalıcı hale getirmek istedim:
Cevapla
#9
Baran Yağcıoğlu, post: 87875, member: 15017 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sadık bey izninizle bu güzel yazıyı daha da kalıcı hale getirmek istedim:
bu yazı bu şekilde daha fazla kitleye ulaşmış olur ellerinize sağlık
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#10
Faydalı bir yönlendirme olmuş,eyvallah Sadık abi =)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3d baskı için tanıdığı olan MELKOR 6 245 24-12-2015, Saat: 18:23
Son Yorum: MELKOR
  3d max te vray render sketchup taki vray rendera göre daha kolay? bodrum7 4 415 21-05-2015, Saat: 01:04
Son Yorum: İbrahim Baş
  3d için uzaktan eğitim hobbyist 3 221 14-01-2015, Saat: 13:27
Son Yorum: hobbyist
  Portre Fotoğrafçılığı için Makine seçimi.. İbrahim Baş 0 173 20-11-2014, Saat: 00:52
Son Yorum: İbrahim Baş
  MAX için yardım. hashusdin 3 268 10-06-2014, Saat: 14:56
Son Yorum: hell_kyo_

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.