Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fermuar yapımı hakkında soru
#1


İyiakşamlar Studyo ailesi.Bir sırtçantası modelliyorum.Modelin basemesh'ini zbrusha attıktan sonra kırışıklıkları ekledim, düzenledim, detaylandırdım sonra farkettim fermuar eklemeyi unutmuşum.Şuan model simetrik değil.Kırmızı ile gösterdiğim şeritlerin üzerinden fermuar geçmesi gerekiyor.Spline ile geçeyim dedim ama çok uzun ve net değil.Unwrap'a atınca makina kitlenme noktasına geliyor.Elimde fermuarın bump mapi var ama nasıl uygulayacağımı bilemedim.Zbrushdan çevirdiğim için editable polydeki hali yaklaşık 100k polygon.Yani polygonları seçerek yapmak da çok zor.Zbrush'da brushın alpha kanalına atıp yapmayı denedim bozuldu.Kısaca ben nasıl fermuar yapabilirim?(Max'de veya zbrushda)

Ayrıca ön kısımda bir "Puma" amblemi olması gerekiyor ama polygon sayısı fazla olduğundan seçerek ya da unwrap mapde kaplayamıyorum.Bunu nasıl yapabilirim?Bu iki dediğimi yapmak için Zbrush body painting tekniğini öğrenmem mi gerek?Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Cevapla
#2
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

Keşke zbrush a atmadan max deki push and pull araçı ile halletseydin.Bu hale çözüm söyleyemeyeceğim ama çantanın deformasyonsuz zbrush öncesi max modeli mevcutsa düz modelde edge boyunca fermuar dişlerini model olarak yerleştir.space tool ya da copy and replace ile.Düz modele fermuarı ve logoyu koyduktan sonra bunlarla birlikte noise yada ffd modifier ve editpoly push and pull modülü ile çantayı deforme et derim.Teorik olarak aklımdan yazıyorum belki yardımı olur.
Cevapla
#3
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

Teşekkürler hocam öneriniz için.Push/Pull aklıma gelmişti ama Zbrush'da yüksek polygonda daha rahat çalışıldığı için atmıştım.(Bazı yerlere de smooth gerekiyordu)Atmadan önceki halini bulabilirsem dediğinizi yapıcam.Olmadı bunun üstünden deforme edicem herhalde.
Cevapla
#4
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

Modellemeler ve eklentiler bittikten sonra kenarlarda aşırı form kaybetmeyecek çizgilerle meshsmooth,turbosmooth sonrası yüzey sayısını arttırdıktan sonra vertex ve genel noise uygular ya da direkt editpoly e çevirip yüksek yüzey ile push/pulll yapabilirsin.Dediğin gibi noise ya da  push/pull düşük yüzeyde kaba bir etki verir.
Cevapla
#5
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

MAdem ki z-brushta çalışıyorsun.. şöyle bir çözüm yürütebiliriz..



Bu tip bir resmi texture kanalına ve bunun siyah beyaz halini max teki bump kanalı için hazırladığın halini alpha kanalına atadıktan sonra brush un standar brush tipinde Drag olacak şekilde uygun boyutta ve uygulama gücünde fermuar olacak yerlere uygulama yapabilrsin.. Divide'i 6 civarında tutman uygun olur..
Cevapla
#6
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

fermuarın tutulan kısmını da spline ile modelleyip daha sonra ekleyebilirsin demeyi unutmuşum kusura bakma.. 
Cevapla
#7
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

Hocam dediğiniz yöntemi freehand ile denemiştim şimdi dract ile denedim ama üst kısımlara çıktıkça bozulmalar oluşuyor.Acaba yanlış yaptığım birşey mi var?
Cevapla
#8
Ynt: Fermuar yapımı hakkında soru

yanlış değil aslında doğru yapıyorsun fakat alpha kanalına o kadar diş koymak yerine detaylı iki sıra detaylı koysan dikişssiz olacak şekilde sorunun çözülecektir.. brush yaparken muhtemeleren dişleri düz çizgi gibi algılıyor ve onları segmentlere gore yükseltiyor..
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  SİGERSHADERS KURULUMU NASIL YAPABİLİRİZ, KULLANIMI HAKKINDA BİLGİSİ OLAN VARMI? cizeradamt 0 169 20-08-2016, Saat: 15:42
Son Yorum: cizeradamt
  şeker yapımı FancyyPotato 0 240 28-06-2016, Saat: 18:11
Son Yorum: FancyyPotato
  background resmi (sinan hocamın lathe dersinden bir soru) kenan82 5 205 16-03-2016, Saat: 06:39
Son Yorum: kenan82
  3ds max futbol topu modelleme ile ilgili soru? mehmetfatih 4 308 01-12-2015, Saat: 04:58
Son Yorum: mehmetfatih
  3DSMax Vray led ışık yapımı nasıl olmalı ? dennis88 19 5,403 23-11-2015, Saat: 17:45
Son Yorum: ibocumo

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.