Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi
#1
Render ayarlarında gamma 2.2 ayarlandığında daha gercekci çıktılar olacağına dair  bir kaç makale ve dersle karşılaştım .  fakat render çıktıları kaplamalar değişti işık arttı ..
    bu ayarlar kullanılmalımı standart 1.1 mi kalmalı .  bilemedim konu anlatan ders yada yazı varmıdır
teşekkürler
Cevapla
#2
Ynt: Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi

gamayı değiştirince diğer ayarlarıda degiştirmek gerekli sanırım bende merak ediyorum denemek lazım Blush Blush
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#3
Ynt: Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi

Ben genelde render ayarlarımda gammayı 2.2 olarak ayarlayıp renderi kaydederken gammayı 1 yapıyorum. Vray kullanıyorum bu arada.. Bence doygun renk tonları elde ediyorum..  Dodgy
Kişisel Site: www.orhanmusellim.com
Cevapla
#4
Ynt: Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi

ben gamaya hiç dokunmuyorum :D
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#5
Ynt: Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi

Efe Yüzak
Jack of all trades, master of none, Though often times better than master of one

Monday, 5 November 2012
3ds Max ve V-ray de gamma ayarları
gamma 2.2 konusu gerçekçi renderlar almak istediğinizde çok önemli. V-ray ve 3ds max default olarak 1.0 gamma alanında çalışıyorlar ve sizin de 1.0 alanında çalışan bir monitor ile renderı gördüğünüzü varsayıyorlar, tabii hiç bir monitör de 1.0 olmadığı için ki neredeyse 2.0 ile 2.5 arasında bir değerde olduğu için gerçekten fiziksel olarak doğru bir sahnemiz olduğunda ortaya çıkan renderımız çok fazla karanlık çıkacaktır, Gamma 1.0 da kaldığı sürece ışığın falloff u yanlış olacak ve yukarıda saydığımız ve belkide çok daha fazla numara yada fake ile bu problemin üstesinden gelmeye çalışacaksınız.



Gamma 2.2 ayarları ilk ortaya çıktığı zaman birçok kullanıcı, ki ben de dahilim buna, önemsiz göründüğünü düşündük. Çünkü neticede ortaya çıkan sonuç önemli idi ve sahnenin içerisindeki ışıkların yerlerini ayarlarını değiştirerek, gerekiyorsa gizli ışıklar ekleyerek, en son photoshop da düzeltmeler vs ile bir çok numara ile son renderı “satacak” hale getiriyorduk..

Gamma 1.0 de çalıştığımız zaman, örnek olarak iç mekan renderları, bir kere ışık yeteri kadar ilerleyemiyor sahnede, bunu düzeltmek için dışarıdan gelen gün ışığı yada hdri ışıkların düzeyini arttırmak gerekiyor, bu da camlara yakın kısımlarda patlamaya yol açacak. veya odanın karanlık kısımlarını da aydınlatabilmek için bazı noktalara görünmez ışıklar yerleştiriyoruz, yada “exponential color mapping” kullanarak patlayan yerlerden kurtuluyorduk, ki aslında ECM sırf bunun için icat edildi diyebiliriz, aynı zamanda “renk bulaşması” yada orjinal adı daha güzel “color bleed” her zaman büyük bir problem. odanın ortasına örnek olarak, yeşil bir sehpa koyduysanız, odanın içerisindeki ışık hafif yeşile kayar, dışarıdan gelen beyaz ışık yeşil sehpadan seker ve çarptığı diğer objelere bu yeşili bulaştırır. gamma değerleriniz 1.0 iken bu bulaşma olayı çok çok daha fazla seviyede. bunu düzeltmek için bütün materiallerı beyaz yapıp irradiance map hesaplaması yaptırıp bunu save leyip final renderda buradan GI ı kullanmak gerekiyor. tabi bunların hepsi render sürelerine ekleniyor, ayrıca çok ciddi zaman kaybına sebep oluyor ayarları tamamen yapana kadar..



3ds max de Gamma 2.2 yi aktif ederek bir çok sorunu bir kerede çözüyoruz aslında, bir kere ışık çok daha fazla seyahat ediyor, yani enerji kaybı gerçeğe daha yakın oluyor. gölgeler daha doğal görünüyor. gölgeli alanlardaki görüntü kalitesi render süresine etki etmeden artış gösteriyor. yansımalar da daha doğal hale geliyor.

Benim standart Gamma 2.2 ayarlarım:

1- max de üst menüden, render>gamma/lut correction ı açıp gamma yı 1.0 dan 2.2 ye alın.

2- affect color selectors ve affect material editor yazan yerleri de işaretleyin, ki materyallerimizin de gamma ayarları doğru hale gelsin.

3- input gamma yazan yeri 2.2, output gamma yazan yeri de 1.0 olarak ayarlayın, input gamma sahnemizde kullandığımız textureların gammasını ayarlamaya yarıyor, textureları genelde photoshopda ayarladığımız için, yada çektiğimiz direk bir fotografı da kullansak, sRGB alanında, yani zaten 2.2 ye göre ayarlı, ama eğer max bu texturelara gamması 1.0 muamesi yaparsa bu sefer texturelarımız çok daha açık renk görünecek,

4- v-ray color mapping menüsünde type kısmı linear multiply de kalsın, gamma yazan yeri de 2.2 ye getirelim, (bunun yerine V-ray Frame bufferda en altta bulunan sRGB butonuna da tıklayabiliriz bitmiş olan renderda) ama sRGB butonuna basıp gammayı 2.2 ye çekmek ile, color mapping den değiştirmenin arasındaki fark;color mapping den değişiklik yaptığımız zaman daha renderı alırken, ortamı 2.2 ye getirmek, böylece karanlık yerlerde v-ray sampler çok daha az vakit harcayacak. daha az noise olacak, yada öteki türlü kullanacağımız sampling seviyesinin biraz daha altına inebileceğiz.

5- max in render ekranı yerine de v-ray frame buffer kullanalım,

tabi bunların hepsi yeni bir sahne de çalıştığınızı varsayıyorum, eski bir sahneyi alıp sadece gammayı 2.2 ye getirerek yada yukarıdaki 5 maddeyi uygulayarak rendera bastığınız zaman çok daha açık renkte ve “yanlış” bir render alacaksınız, çünkü eski sahnenizin ışık ayarlarını siz yaparken eski gammaya göre yaptınız. bütün ışıklarınızı da buna uygun hale getirmeniz gerekecek.

Tabi bütün bunlar benim bu ayarları nasıl yaptığım, internet üzerinde bu Gamma ayarları ile ilgili bir tartışma sürüyor sonuçta, ve herkes bir şekilde kendi ayarlarını kullanıyor, ama dediğim gibi çok daha gerçeğe yakın renderlar için sahnenizi ayarlarken, modellemeden sonra, hatta mümkünse maxi açar açmaz bu ayarlara getirin, ışığınızı öyle ayarlayın, çok daha güzel sonuçlar alacaksınız.





bu yazı biraz faydalı oldu , ama pratikte kullananlar fikrini yazsın ...  sanırım  render larda gercekciliği  buyuk ölcude etkileyen bir ayar..
Cevapla
#6
Ynt: Gamma ayarları 2.2 mi 1.1 mi

valla denemk lazım evde  pc gelsin tamirden denicem ama işyerine yeni adet getirip ayarlar  ile kafamı yormak istemiyorum ticari sonucta :D 

paylaşım için çok teşekkürler  Hi Clap Clap
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#7
gamma ayarlarını aktif edemiyorum resimler render sonucu cıktıgı gıbı kaydedilmiyor yardımcı olabilecek varmı
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3dsmax vray ayarları yardım cerkestorunu 2 168 28-09-2016, Saat: 12:12
Son Yorum: boraevgar
  Vray ayarları render kalitesi aşkın damla keskin 2 435 18-03-2016, Saat: 13:22
Son Yorum: İbrahim Baş
  Subdivs ayarları ile ilgili sorun,karıncalanma şeklinde lekelenmeler CKR90 8 1,522 19-02-2016, Saat: 02:04
Son Yorum: ddyyssff
  Sahne Işık Ayarları Acil Yardım olvlal2 22 577 05-01-2016, Saat: 16:48
Son Yorum: bbbalkisch
  Genel Vray Ayarları Bluedesigner 8 377 16-08-2015, Saat: 16:51
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.