Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hangi 3D Programı iyi bir tercih olur?
#1
Selamunaleyküm dostlar.. Herkese merhaba.
Dünden beri kafamı kurcalayan bir soru var. Öncelikle ifade etmeliyim ki Bugüne kadar Maya, 3Dsmax, Cinema4D programlarını modelleme için ortalama düzeyde kullandım. En hızlı ve en kolay hangi programda modelleyebiliyorsam hep ona yöneldim. Bu 3 programı da birbirine yakın seviyelerde kullanıyorum. Ne yapıyorsun derseniz Otomobil, İç Dış mekan modellemeleri kaplama ve render konularını hepsinde hemen hemen yeterli düzeyde yapıyorum. Üstad diyebileceğim insanların uyarılarına rağmen hiç bir programa bağlı kalmadım sürekli bir yenilik peşinde oldum ve hep bu programların öğrenci sürümlerini kullandım.
Dün forumda bir arkadaşımızın paylaşımıyla Modo dikkatimi çekti adını duymuştum ama hiç incelemeyi düşünmemiştim. Biraz bakınca modelleme konusunda diğer programlardan biraz daha hızlı olduğunu ve daha çok zaman kazandırdığını gördüm ve fiyat bakımından da bu diğer 3 programdan daha uygun bir fiyatı vardı. Mesela Cinema4D R16 Fiyatı 3,695$ = 8150 TL. Modo'nun ise fiyatı 3556 TL. Max ve Maya konusunda bir bilgim yok heralde onların Cinema4D den aşağı kalır yanı yoktur belki daha pahalı da olabilirler.

Malum Türkiye'de bu işlerle uğraşanların önemli bir kısmı programa para vermiyor. Sizden ricam özellikle programların artı ve eksi yönlerinin içine fiyat faktörünü de katarak bir kıyaslamada bulunmanız. Ticari olarak 3D işini yapmaya başlayacak ve programa adapte olma konusunda sıkıntı çekmeyen birisi için sizce en rasyonel tercih ne olurdu.

Teşekkürler.
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#2
forumdaki o bir arkadaş benim öncelikle bunu belirtmekte fayda var.

benim program seçimim belli modo, her konudaki hızı esnekliği kullanım kolaylığı tercih sebebim, ha ilk başta alışmaya zorlanmıyor musun her programda olduğu kadar ama her zamanki iddiamı burada da belirteyim max veya herhangi bir 3d programını orta seviyede kullanıyorum diyen kişi modoyuen fazla 1 ayda kullanmaya başlar.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#3
Arayüzü bence gayet açık. Biraz Cinema4D'yi andırıyor ama değil tabi. Görünürde onun kadar açık ama modelleme de sunduğu kolaylıklar ondan daha ileride. Yani kullanıcıyı çok sıkıcı detaylarla uğraştırmıyor. Spline Modellemeyi çok tercih eden biri için bence güzel program. Fiyatı da uygun. Tek handikapı öğrenci sürümü bile paralı. Sadece 15 günlük bir deneme sürümünü ücretsiz veriyor. O da programı azçok anlamak için yeterli bir süre benim için. Hep bir programı öğren onda ilerle derler ama bu uzun vadede bir kör düğüme dönüşebiliyor. Her programın kendine göre güçlü yanları var. Benim için önemli olan kullanım kolaylığı ve modelleme araçlarının modelleme hızına etkisi. Açıkca söyleyim bu iş için 10 bin tl kadar bir bütçe düşünüyorum. Bilgisayar da dahil çünkü iyi bir bilgisayarım yok bu iş için. 8 bin küsür lira Cinema4D'ye veceğime Modo alırım onda ilerlerim daha iyi diye düşünüyorum.
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#4
halid zaten araştırmanı yapmış, kararını vermişsin daha ne düşünüyor konu açıyorsun ki?
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#5
Henüz modoyu indirip kullanmadım. Ve sizden başka kimseyle de konuşmadım bu konuyla ilgili. Belki bilmediğim farklı bir şey öğrenirim diye başka arkadaşlarla da konuyu tartışmak istedim :)
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#6
Bu bence ya sana fikir verir yada iyice kafanı karıştırır
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_...s_software

Her yazılımın güçlü yanı konusuna gelince
Mesela Cinema 4D'yi ele alalım içinde bodypaint var 3D bir objeyi uv açıp düzenleyip ardından direkt boyayabiliyorsun diğer çoğu yazılımlardada sadece uv açma ve düzenleme var devamı için ya uv si açılmış objenin uvsini düzenleyip 3D düzlemde boyaması için mari gibi ayrı bir yazılım daha almak lazım yada uv'si çıkarılmış objenin uv layerini çıkarıp Photoshop gibi bir yazılımla boyamak gerekiyor
Çizim içinde uv açma işi boyama işi elbet lazım olacak bu işi yaparken Cinema 4D dışı bir program kullanacaksan bir 3D uv yazılımı yada Photoshop almak zorunda kalırsın.
Cinema 4D'de render olayına gelince HDR kullanarak aydınlattığın sahnelerde Kaplamalar'ın specular'ı HDR ışığa tepki vermiyor ve bu durum çook eskiden beri var (Gerçek lisanslı R16 Studio'yu bu gün denedim durum aynı) hal böyle olunca seni uv programlarından kurtaran Cinema 4D bana Render engine al diyor en ucuz render engine'de 300€ civarı olduğunu düşünürsek yinede 999$'lik ps'den ucuza gelecektir

Ha Cinema 4D kadı kızı bile olsa kusurları elbet var ki sanırım spline oluşturup modellemeden sözetmişsin buna Nurbs modelleme deniliyor ve bu güne kadar gördüğüm en iyi nurbs modelleme sisteminede "moi3d" diye bir yazılımda mevcut
yani fiyat performans olaylarına girersek iş karışıyor
Mesela büyük studiolar Örneğin Diğital Domailn modelleme için ağırlıkla "LigtWave", MODO, Cinema 4D, ve 3DS MAX kullanıyor aslında son dönemde yazılımı modelleme sanatcısına bırakmış durumdalar o ayrı

Her yazılımın artılarını eksilerini yazmak isterdim ama bende okadar yüce bir bilgi olsa bile yaz yaz bitmezki
Cevapla
#7
mehmetin c4d için saydığı tüm özellikler 501 sürümünden beri mododa mevcut zaten :) .

ha modonun nurbs modellemesi yok yanış bilgi olmasın. spline modelleme var ama mesh oluşturarak gider.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#8
Modo'da UV olayı nasıl? Mehmetin Dediği gibi Cinema4D'deki BodyPoint'e alternatif ne özellikler sunuyor. Mesela Cinema4D'deki UV Edit modunu ve bodypoint kısmını çok kullanıyorum ha vazgeçilmez mi bu modo da ne olduğuna göre değişir.
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla
#9
uv den kastınız unwarp yapmakmı yoğusam bir resmi modele giydirmek mi ?
z brushdaki resimle boyama şeklinde boyayabilirsin veya bir küpe silindire plane e texture resmini scale ederek (modellemedeki scale ) direk giydirirsin wire hali ile çekiştirerek falan.
unwarp seçenekleri daha dehşettir. açmak istediğin yüzeyi gösterir unwarp toolse tıklarsın lönk diye açar. sonra unwarp sekmesinde boş bir image oluşturur basar f2 tuşuna paint sekmesinde ister resimle istersen kendin boyarsın.

altta ki resim demek istediğimi anlatır galiba
bi şu texture resminin altındaki metaryal kısmına açıklama eklemedim tüm metaryal ayarları oradan yapılır (yansıma, bump, geçirgenlik v.s. v.s.) transform ise uvnin değersel (mm-cm-m artık sen ne seçtiysen) ayarlarını gösterir.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#10
Cinema4D'de UV Edit Böyle birşey. Poligonları tek tek seçip texture üzerinde istediğin yere yerleştirebiliyorsun. Modo da buna benzer bir özellik var mı? Yani bahsettiğiniz özellik böyle birşey mi?
hhgwork.com / hhgemalmaz.cgarena.com / facebook.com/hhgemalmaz
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Microsoft Hololens ile Maya biraraya gelirse ne olur ? Kocc 0 141 18-01-2016, Saat: 00:30
Son Yorum: Kocc
  arkadaşlar en iyi render hangi programdan alabilirim? milenyum12 7 289 10-01-2016, Saat: 16:16
Son Yorum: İbrahim Baş
  Arkadaşlar hangi 3d program sizce en iyisi hangisini öğrenmeliyim? milenyum12 9 775 09-12-2015, Saat: 20:06
Son Yorum: ömeryvz
  bu hangi program? oguzk06 2 229 21-07-2015, Saat: 07:54
Son Yorum: oguzk06
  İşletmeler Genelde Ne Programı Kullanıyor? MuhammedKatırcı 9 482 19-01-2015, Saat: 19:02
Son Yorum: mehmetkalaman

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.