Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HDRi zemin gölge sorunu
#1
Arkadaşlar, selam. Aşağıdaki resim örneğinde görüldüğü gibi vray light dome ile kullandığım hdri map üzerinde kullandığım cisim için zeminde gölgesi oluşmuyor.



Render yarışması için gönderdiğim resimde hdri'daki orijinal yolun üstüne ben bir plane ile yol yaparak ancak aracın gölgesini oluşturabilmiştim.



Sorum şu: cismin zemin gölgesi için mutlaka cismin altına bir plane, box vb. bir ekleme mi yapmam gerekiyor? Cismin altına gölgesinin yansıyacağı bir şey koymadan direk hdri a gölge oluşturmam mümkün değil mi?
Cevapla
#2
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Gerekli diye biliyorum.

Shutter Speed ve F-number değerleriyle oyna mutlaka gelecektir ayrıca gölge olusması için gerekli olan materyali olusturup planeye attınmı ?
Cevapla
#3
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

"İbrahim Baş" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Gerekli diye biliyorum.

Shutter Speed ve F-number değerleriyle oyna mutlaka gelecektir ayrıca gölge olusması için gerekli olan materyali olusturup planeye attınmı ?

Merhaba. İlk resimde herhangi bir plane yok. İkinci resimde var. Benim amacım şu: Keyshot'da hdri map e bir cismi eklediğinizde otomatik gölgesi nasıl oluşuyorsa (altına bir plane eklemek gerekmiyorsa), bunu 3ds max'de de yapabilmek istiyorum aslında. Ben her hdri map için illa bir zemin ve kaplama mı eklemem gerekecek?
Cevapla
#4
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Şimdi Keyshot ile 3dmax i karıslastırman yanlış olur.

3dmax te kompozit yapımı esnasından gölge yakalamak istersen plane olusturup gerekli ayarları ve materyali olusturman gereklidir.
Cevapla
#5
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Hocam bu dersleri izlemeni tavsiye ederim. Çözüm bulacağını düşünüyorum...  Dodgy

http://www.cgstudyo.com/http://cgstudyo....ic.php?t=9


Kişisel Sayfam
www.hgdizayn.com
Cevapla
#6
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

keyshot ta göremediğiniz ama var olan bir plane var hatta project kısmından objeniz seçiliyken  snapto ground özelliğiyle  objeyi o ground üzerine sabitliyorsunuz.

Tüm 3d programlarında  sahne bir uzay boşluğudur  objenin  yalancı güneş ışığı veya lamba taklidi yapabilmesi için yani gölgenin oluşması için  bir zemine ihtiyacı vardır.

Gerçek hayattada bu durum sözkonusudur  nesnenin gölgeyi oluşturabilmesi için bir zemine ihtiyacı vardır 3d programlarında bu  obje altına konulan plane yardımı ile yapılır.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#7
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Öncelikle hepinize yardımlarınız için çok teşekkürler. Sayenizde bu işin üstesinden geldim diyebilirim. Verdiğiniz linklerde dersleri veren arkadaşlara da teşekkür ederim.

Öncelikle bir Bitmap'i sahneye direkt sürükle bırak yöntemiyle (v-ray dome kullanmadan) gölge uygulaması yapmaya çalıştım. Vraymtlwrapper ve gölge yönünü belirlemek için kullandığım bir ışık kaynağı ile Bitmap'in görüntüsünü bozmadan cismin altına doğal bir gölge oluşturabildim. Sözkonusu render:



Bu aşamayı geçtikten sonra, Vray light Dome ile bir hdri üzerinde aynı etkiyi yakalayabilecek miyim diye denemelere giriştim. İlk başta cismin altındaki plane'e bitmap üzerindeki denemede kullandığım vraywrapper ayarlarının aynısını uygulamama rağmen plane'i bariz görebiliyordum sahnede, uzun denemelerimden sonra Vray Light Dome "Multiplier" değerini standart gelen "30"'dan "1" e çekerek bu plane'in gözle görülemeyecek duruma gelmesini sağlamış oldum. Ama sahne çok karanlık olmuştu, bunu da vray camera shutter speed, iso ve f-number ayarlarıyla oynayarak çözmüş oldum. Bu hdri map üzerinde ulaştığım sonuç:



My
Cevapla
#8
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Selam, yine hdri konusuyla bağlantısı olduğu için yeni bir konu açmak istemedim. Environment'a direkt bitmap atama veya hdri map üzerinde olsun; cisme atadığım vray materyale reflection etkisi verdiğimde aşağıdaki resimdeki gibi bir sonuç çıkıyor. Yani refraction etkisi varmış gibi, cismin arkası gözüküyor. Bir önceki iletimde göreceğiniz üzere materyaller mat olduğu için sıkıntı olmamıştı. Reflection etkisinin refractiona dönüşmesini engelleyecek yol nedir?

Cevapla
#9
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

Kardeşim bu sorun bendede hep var. Bu konuyu ben daha önce soru olarak açmıştım. Başlık burada http://www.cgstudyo.com/http://cgstudyo....ic.php?t=2

Modelim ne olursa olsun şeffaf görünüyor. Bir cevap bulamadım. İnşallah burada bilen bir hocamız bize bilgi verir. Blush
Kişisel Sayfam
www.hgdizayn.com
Cevapla
#10
Ynt: HDRi zemin gölge sorunu

"falchion" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Kardeşim bu sorun bendede hep var. Bu konuyu ben daha önce soru olarak açmıştım. Başlık burada http://www.cgstudyo.com/http://cgstudyo....ic.php?t=2

Modelim ne olursa olsun şeffaf görünüyor. Bir cevap bulamadım. İnşallah burada bilen bir hocamız bize bilgi verir. Blush

Biraz internette araştırma yaptım, çok detaylı bir şey bulamadım ama şöyle bir ifadeye rastladım. Bitmap resim 2 boyutlu olduğu için materyaldeki reflection değişikliği, her taraftan aynı resim görüleceği için, sanki refraction etkisine sebep oluyor. Bu açıklamadan yola çıkarak, bunu önlemenin yolunu birçok denemeden sonra buldum diyebilirim. Bununla ilgili kısa bir video hazırladım.

Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Smooth sorunu rine 2 12 18 dakika önce
Son Yorum: rine
  vray 2016 ışık ve kamera sorunu SoulHunter_06 9 465 20-11-2016, Saat: 10:54
Son Yorum: ODDOonur
  3ds max Zoom+Açı sorunu rine 7 163 06-11-2016, Saat: 12:55
Son Yorum: rine
  Materyal Sorunu Lütfen yardım darkeagle56 9 241 08-10-2016, Saat: 23:00
Son Yorum: darkeagle56
  X ve Y eksen sorunu !!! f.tann35@gmail.com 1 104 21-09-2016, Saat: 01:15
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.