Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HeadBot (3D Animation)
#1
Merhaba arkadaslar, kendi uzerimde yaptigim ufak calismalarimda birini paylasmak istiyorum :) herzamanki gibi kisa bir video :) ama bir video klip rojesi icin kullanmayi planladigim bir teknik iceriyor. Dokulandirma bumpmap, deffusion map, specular map, sss map ve dirt map icermektedir.

Proje Ozellikleri:

*Program: Cinema 4D R16
*Render Motoru: Physical Render
*Render sureleri: Tekkare Normal; 30sn, SBS Normal; 1dk., Video Normal: 15dk.
*Model: Kendi yuzumun modelidir...
*Yapim suresi: 4 saat.
*Teknik: Face Tracking, Projectionman, Digital Matte Painting, Compositing, Sub Surface Scattering.

Final Render:


3D Stereo Render:


Video Animation:


Wireframes:
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#2
Yüz modelleme ve kaplamasını hazırlarken kullandığınız tekniklerden bahseder misiniz rica etsem?
Cevapla
#3
HamzaCan, post: 100064, member: 23114 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Yüz modelleme ve kaplamasını hazırlarken kullandığınız tekniklerden bahseder misiniz rica etsem?
Merhaba, Yuz modellemek icin 3D Stereotrack teknigini kullaniorum. PFTrack 2012 isimli 3D Tracking programini kullanarak onceden 2 kamera ile cekmis oldugum yuz goruntusunu programa aktariyorum. kameralarin birisi yuze tam dik olarak yerlestirildi, diger ise perspektif olarak hafif sag yan koseye yerlestirildi. boylece iki kameradan ayni zamanli iki farkli goruntu elde ediyorum. bu iki goruntuyu programa input ederek yuzdeki track pointleri belirliyorum (user track). dik aci ile cekilen goruntude yuzde hareket eden noktalari belirliyor, diger kameradan da bu belirledigim noktalari kalibre ediyorum. boylece program iki goruntuyu de kullanarak daha gercege yakin tracking yapabiliyor. butun track pointler olusturuldugunda, motion solving yaparak yzude belirledigim nokta hareketlerini 3D olarak kaydeymis oluyorum. sonra yine program icinde polygonal modelling teknigi ile belirledigim noktalari birlestiriyorum. yuzun sekli kaba taslak olustugunda ise smooth secenegi ile modeli daha stabil ve kaliteli hale getriyorum. yine bu hareketli noktalar baz alinarak deformation solve teknigi ile noktalarin model uzerinde olusturdugu katlanmalari (deformasyonlar) FBX formatinda export aliyorum, boylece yuzdeki tum deformasyonlar cinema 4d ye point morph olarak animasyonlu bir sekilde aktarilmis oluyor.

Kaplamalar konusuna deginirsek; cinema 4D'de Projectionman olarak bilinen ve bir diger adi da camera mapping olan teknigi kullaniyorum. dik aci ile cekilen goruntu ile yuzun on kisimlarini, perpektif ile cekilen goruntuyule de symmetry projection ile yuzun yan kisimlarini dokulandiriyorum. daha sonra ayni goruntuleri kullanarak Crazy Bump isimli programla bump map, specular map, diffusion map ve dirt map olusturuyorum. en son olarak da SSS (Sub Suerface Scattering) uyguluyorum ve sonuc :)
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#4
Film ne zaman sinemalarda ?
Kişisel Site: www.orhanmusellim.com
Cevapla
#5
Çok teşekkür ederim detaylı paylaşımınız için. En kısa zamanda denemek istiyorum bahsettiğiniz tekniği.
Cevapla
#6
Orhan Musellim, post: 100083, member: 1 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Film ne zaman sinemalarda ?
Hangi film dostum :) cgstudyonun reklami 1 haftadir oynuyor zaten :D bu hafta kaldirmak zorundayim :D
HamzaCan, post: 100095, member: 23114 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Çok teşekkür ederim detaylı paylaşımınız için. En kısa zamanda denemek istiyorum bahsettiğiniz tekniği.
Ricaederim, takildigin yerde pmden ulasabilirsin. yardimci olurum.
Shaban Interactive Pro.

http://shaban_interactive.cgarena.com/
Cevapla
#7
çok güzel çalışma olmuş yine shaban hocam eskiden maske diye çizgi film vardı onda böyle ayakları örümcek ayağı gibi senin yapdığın gibi sadece kafa ve ayakları vardı onu anımsattı
Cevapla
#8
Aaa R16 yazıyo burda
Sonunda bee :)
Birde zahmet olmazsa bana kafayı bi gönder bişi deniyecem
Haudin'deki bişeye karşı kıyaslama yapıcamda :)
Cevapla
#9
yine kendini şekilden şekile sokmuşsun :) :) süper ötesi ellerine sağlık
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Mercedes Roadster 1930 Animation Okan Şimşek 4 305 05-05-2015, Saat: 09:32
Son Yorum: SADIK ALÇIK
  Shaban Interactive (Logo Animation) Shaban Interactive 6 369 15-12-2014, Saat: 12:10
Son Yorum: Shaban Interactive
  Logo Animation (Digital Matte Painting) Shaban Interactive 11 538 29-10-2014, Saat: 17:31
Son Yorum: Shaban Interactive
  KIBRISonline Logo Animation Shaban Interactive 7 316 19-10-2014, Saat: 18:09
Son Yorum: İbrahim Baş
  C.A.B.B. Animation Cinema Movie Test uncfilm 12 857 28-04-2014, Saat: 06:40
Son Yorum: uncfilm

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.