Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İç mekan çok karanlık, doğal ışık hiç yetmiyor(Sketchup 2015 - Vray 2.0)
#1
Merhaba arkadaşlar,
Derslerim gereği modellemelerde sketchup ve vray kullanıyorum ama aşırı geniş boydan boya cam açıklıklar vs olmadığı sürece modellemem aşırı karanlık oluyor.

Malum ben bunu bastırıp jürilerde sunacağım, o yüzden bakılınca anlaşılması lazım gayet net şekilde.
Dışarısı ışıktan patlıyor hatta görünmez olsa bile içerisi aşırı karanlık.

Gün ışığının geliş açısı vs her şey ile oynuyorum hiç bir şekilde düştüğü yer haricinde bir yer aydınlanmıyor.

Dome light vs de denedim ama sonuç vermedi. Azıcık arttırmak için dark multiplier ve bayağı bir şey ile oynadım ama yapamıyorum.

Bir iki örnek atıyorum, yardım eden olursa şimdiden çok teşekkürler.
[attachment=4116]
Aynı şekilde geliştirmek için fikir verebilecek kişiler olursa da harika olur. :D
Cevapla
#2
Öncelikle merhaba kardeşim. Eleştiri yapmaya gelirsek;
1. Işıklar biraz sıkıntılı gibi
2. Modelleme biraz sade gibi
3. Bu materyallerin bump'ı yok mu?
4. Ölçek problemlerine dikkat et.
5.Camlar merdivenin ordaki belli değil üstüne küpeşte koyda görelim. :)
6. İç mekanda neden tavanda bir şeyler yok. Yani böyle direk inşaatı çekip koymuşssun.
7. Texture'ler birbirlerini devam ediyor. Karıştır onları ya da öyle gözükmemesini sağla.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar ellerine sağlık. Klişe bir laf söyleyeceğim. " Güzel ama gelişmesi lazım." kolay gelsin.
Cevapla
#3
birde tavanda hiç mermer olurmu :)

poligonları ayıramıyorsan bile o tabaka yüksekliğini yarıya düşürüp aynı tabakadan iki tane çiz birini üst katın zemini diğerini alt katın tavanı yap ;)
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#4
Sıra sıra soruları yanıtlayayım:D:
1)Zaten ışığa çözüm bulamıyorum, ona cevap arıyorum. :(
2)Mekan boş gibi çünkü henüz konsept jürisi, iç mekan konusunda sadece mekanlar nasıl bölünüyor onu görmeye çalışıyoruz.
3)Materyallerin bumpı var ve aslında bayağı da yüksek, belki çözünürlük içindir.
4)Ölçek konusunu hiç düşünmemiştim o benim de canımı sıktı sen diyince. :D
5)Merdivenin orada cam yok hocam. :D
6)Az önce dediğim gibi, konsept jüri henüz, maksat nasıl bir tarz kullanmaya gittiğimiz vs. üzerine dayanıyor.
7)Haklısın onu hiç düşünmedim.

Tavanda mermer olur ama belki ebatlarını değiştirebilirim, neo-classic bir çözüm mermer.

Fikirleriniz için sağol hocam da ışığı çözmek için bir şey diyebilirseniz harika olur. Her şeyden çok onlar canımı sıkıyor. :)
Cevapla
#5
Giray KARA, post: 117368, member: 27717 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sıra sıra soruları yanıtlayayım:D:
1)Zaten ışığa çözüm bulamıyorum, ona cevap arıyorum. :(
2)Mekan boş gibi çünkü henüz konsept jürisi, iç mekan konusunda sadece mekanlar nasıl bölünüyor onu görmeye çalışıyoruz.
3)Materyallerin bumpı var ve aslında bayağı da yüksek, belki çözünürlük içindir.
4)Ölçek konusunu hiç düşünmemiştim o benim de canımı sıktı sen diyince. :D
5)Merdivenin orada cam yok hocam. :D
6)Az önce dediğim gibi, konsept jüri henüz, maksat nasıl bir tarz kullanmaya gittiğimiz vs. üzerine dayanıyor.
7)Haklısın onu hiç düşünmedim.

Tavanda mermer olur ama belki ebatlarını değiştirebilirim, neo-classic bir çözüm mermer.

Fikirleriniz için sağol hocam da ışığı çözmek için bir şey diyebilirseniz harika olur. Her şeyden çok onlar canımı sıkıyor. :)

öncelikle materyallerine vs laf ettirmem der gibi bir cevap olmuş ama muhaha

şahsi fikrim düz tavanda mermer olmaz muhaha


sonrasında ahsap olsun diğer materyallerin olsun seamless özeliği olan materyaller kullanmalısın ve uvmap atarken real size özelliğini kapatarak gözüne realist gelen ölçüye kadar küçültmelisin.

bi texture seamless olmayabilir photshopla açar 500x500 olan bi görüntüyü 2000x2000 bi çalışmaya bi yukarı yönde çevirir sonrada 2sini bir simetriğini kopyalarsan yani 4 bir yönde o texture yine seamless olur iyi veya kötü en azından göze daha hoş gelir.

Ama bunları sormadım ben siz ışığa cevap verin yeter diosan. Genelde güneş ışığı o ruhu vermek için kullanılır. Dediğin gibi düştüğü yer dışında tamamen aydınlatmaz. Pencere önlerine plane light atıp invisible yapman gerekir. gerekiyorsa iç mekanında tavan önlerine de atman bir nevi kendi içinde o ruhu yakalayana kadar oraya buraya sana güzel gelen görüntüyü çıkarana kadar atabilirsin.

Bu ders kurallar dışına çıkamam gibi bir durum varmı bilmiyorum ama böyle bence ;)
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#6
ayrıca fbx yada 3ds olarak export ederek paylaşabilirsen uygulamalı olarak bişiler deneyip paylaşabilirim
Amd Fx 8300 + Asus M5A78M-LX3 + 16 GB Team Dark Series 1866 Mhz DDR3 + MSI GTX960 Gaming 4GB + 1TB WD Blue Cavier + XIGMATEK X-CALIBRE 600W
Cevapla
#7
Yok estağfurullah birileri laf edecek ki geliştireyim kendimi. :D
Ahşabı düzelttim rotation sadece yanlışmış, 90 derece çevirmek yetti. seamless yapabilmek için photoshopa gerek kalmadı çok şükür.
Doğal ışık ile yetinmek zorunda kalıyorum. Plane light vs. eklendiği zaman müthiş zor render alıyor. Malum öğrenci bütçesi, bilgisayarıma çok güvenemiyorum. :/ Bump vs. eyvallah da konu ışık olunca gerçekten çok ciddi sıkıntı.
Ama bir defa deneyip çok kasmazsa bakayım. Çok sağol hocam yardımcı oldun. :)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  KeyShot Işık Hatası bayaremre 0 73 11-09-2016, Saat: 15:38
Son Yorum: bayaremre
  Sketchup vray render kilitlenme ve donma sorunu JuMaN 0 140 05-09-2016, Saat: 12:43
Son Yorum: JuMaN
  Sketchup-Vray 2.0 Renderlarım yeterince gerçekçi görünmüyor. Ne yapabilirim? Giray KARA 0 166 12-04-2016, Saat: 22:11
Son Yorum: Giray KARA
  Lumion ve Vray YoL_GezeR 1 327 14-08-2015, Saat: 10:03
Son Yorum: Hüseyin
  Blender için Vray Tutorial var mı? Halid Harun 21 1,185 20-10-2014, Saat: 16:18
Son Yorum: Halid Harun

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.