Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karakter Modelleme
#1
Herkese selamlar;
Eğer altından kalkabilirsem süperman modellemeye başladım.
Ana hatları cinema 4d de çıkarıyorum.Zbrushta detaylandırmayı planlıyorum.
Ama tavsiyelere de açığım nasıl bir yol izlemeliyim sizce ?




Not : Fikrimi değiştirmem sebebi ile başlığı değiştirdim.
Cevapla
#2
Hayırlısı olsun bekliyoruz..
Cevapla
#3
beklemedeyiz.Karakterci arkadaşları alalım sahneye ..
Cevapla
#4
Zbrush için başka programlara pek ihtiyaç kalmadı artık. Özellikle mesh vs. hazırlamak için. Zbrush bilgini bilmiyorum ama yinede ufak bir öneride bulunabilirim.

zbrush da veya organikte yeniysen en iyisi oradaki hazır mankenleri kullanmak olabilir
Nasıl kullanacağını bilmiyorsan Zbrush içerisinden : LightBox a tıklayıp > Project > Mannequin > 8HeadMan_Ryan_Kingslien e çift tıkla. Bu manken ile yeni bir sahne açar veya sağdaki tool listesinde görünür. Oradan seçip, sahnene ekleyebilirsin.

Sonrası > istediğin gibi pozla (simetri kullanacaksan simetri ile pozla ) > Tool menüsünden "Adaptive Skin" bölümüne gelip, preview yapıp kontrol et ve bir sorun yoksa altdaki "Make Adaptive Skin" e tıkla. Tool menüsüne mesh olarak eklenmiş olacak.

Daha sonra simetriyi açıp > istediğin çözünürlükte DYNAMESH i aktif etmek... Yeniysen bir hataya yol açmamak için dynamesh i uyguladıktan sonra kapatmak iyi olabilir. Sonrası modelini istediğin gibi yapıp Extract vs. ile elbiseyi yapmak olabilir.

not: dediğim gibi bilgini bilmediğim için biraz uzun açıkladım. Ayrıca yazdığım şeylerde bilmediklerin varsa youtube da o kelimeleri aratarak ufak rehberlere ulaşabilirsin (Dynamesh ve Extract.. bu ikisini bilmiyorsan youtube daki ufak rehberlere göz atabilirsin)
Ayrıca istersen zbrush içerisindeki hazır modellerle de başlayabilirsin. Fakat kendi modelini yapmak istiyor olabilme ihtimaline karşın diğer alternatiflerdeki en hızlı yolu yazdım.

ek: bahsettiğmi yolda modelin el ve ayak parmakları olmaz. Bunu dert etme. Hatta yeniysen es geç.. Kar eldiveni varmış gibi modellemek iyi bir yoldur. İstersen parmakları daha sonra ekleyebilirsin bile.. (istediğin şeyi ekle çıkart yapabilirsin. Yukarıda dediğim gibi dynamesh i izlediğinde göreceksin)

kolay gelsin.
Cevapla
#5
Çok teşekkür ederim. İlk iş söylediklerinizi inceleyeceğim. Anladoğım kadarı ile yalnızca ZBrush ile bu işi halledebilirim ekstra cinema 4d de modellemeye gerek yok.
Cevapla
#6
Devam ediyor...
Tavsiyeleri bekliyorum.

Cevapla
#7
El ve ayak kısımlarını cinema 4d de yapmıştım . Şu anda vücuda uyum sağlamıyorlar. Onları silip yeniden nasıl yapabilirim ?
Cevapla
#8
El ve Ayaklarda problem çıkacak gibi ya hadi hayırlısı :)

Cevapla
#9
(28-04-2016, Saat: 23:47)enversen Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Zbrush için başka programlara pek ihtiyaç kalmadı artık. Özellikle mesh vs. hazırlamak için. Zbrush bilgini bilmiyorum ama yinede ufak bir öneride bulunabilirim.

zbrush da veya organikte yeniysen en iyisi oradaki hazır mankenleri kullanmak olabilir  
Nasıl kullanacağını bilmiyorsan Zbrush içerisinden : LightBox a tıklayıp >  Project > Mannequin > 8HeadMan_Ryan_Kingslien e çift tıkla. Bu manken ile yeni bir sahne açar veya sağdaki tool listesinde görünür. Oradan seçip, sahnene ekleyebilirsin.

Sonrası > istediğin gibi pozla  (simetri kullanacaksan simetri ile pozla ) > Tool menüsünden "Adaptive Skin" bölümüne gelip, preview yapıp kontrol et ve bir sorun yoksa altdaki "Make Adaptive Skin" e tıkla. Tool menüsüne mesh olarak eklenmiş olacak.

Daha sonra simetriyi açıp > istediğin çözünürlükte DYNAMESH i aktif etmek... Yeniysen bir hataya yol açmamak için dynamesh i uyguladıktan sonra kapatmak iyi olabilir. Sonrası modelini istediğin gibi yapıp Extract vs. ile elbiseyi yapmak olabilir.

not: dediğim gibi bilgini bilmediğim için biraz uzun açıkladım. Ayrıca yazdığım şeylerde bilmediklerin varsa youtube da o kelimeleri aratarak ufak rehberlere ulaşabilirsin (Dynamesh ve Extract.. bu ikisini bilmiyorsan youtube daki ufak rehberlere göz atabilirsin)
Ayrıca istersen zbrush içerisindeki hazır modellerle de başlayabilirsin. Fakat kendi modelini yapmak istiyor olabilme ihtimaline karşın diğer alternatiflerdeki en hızlı yolu yazdım.

ek: bahsettiğmi yolda modelin el ve ayak parmakları olmaz. Bunu dert etme. Hatta yeniysen es geç.. Kar eldiveni varmış gibi modellemek iyi bir yoldur. İstersen parmakları daha sonra ekleyebilirsin bile.. (istediğin şeyi ekle çıkart yapabilirsin. Yukarıda dediğim gibi dynamesh i izlediğinde göreceksin)

kolay gelsin.

Bu nasıl güzel bir izahat helal olsun ben bile program kurup yapasım geldi elinize sağlık.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
(29-04-2016, Saat: 18:22)Osman İBİŞ Adlı Kullanıcıdan Alıntı: El ve Ayaklarda problem çıkacak gibi ya hadi hayırlısı :)


Başarılar her nekadarda bu tip çalışmalara girmesemde bana göre güzel oluyor aynen devam.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İlk Organik Modelleme - Face Modelling A.Salih 5 193 02-09-2016, Saat: 14:08
Son Yorum: FancyyPotato
Photo ANITKABİR 3D Modelleme ve animasyon 01 eskisehir3d 7 259 06-08-2016, Saat: 21:33
Son Yorum: eskisehir3d
  karakter tasarımım hulk dragons00 2 226 30-05-2016, Saat: 01:52
Son Yorum: dragons00
  Animasyona uygun karakter denemesi (Çıplaklık içerir) enversen 6 304 16-05-2016, Saat: 13:11
Son Yorum: TahaMeşeli
  F-16 Modelleme İbrahim Baş 29 776 16-05-2016, Saat: 06:00
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.