Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)
#1
arkadaşlar ben evimizdeki bir koltuğu modelliyorum.. henüz yeni olduğumdan kolay bir model seçtim fakat sormak istediğim şu ben koltuğun oturma yerine kullanılmışlık hissi vermek için ne yapmalıyım? paint deform ile kabartma yapmak istedim fakat bu seferde poligon sayısını artırmak gerekir sanırım.. ilk olarak tesellate ile koltuğun sadece oturma kısmındaki poligon sayısını artırdım ve paint deform ile kabartma yaptım fakat istediğim şekilde kabartma olmadı.. ayrıca tesellate uyguladığımda koltuğun kenarındaki chamfer'dan(değeri 15) dolayı kenarlarda çok fazla yüzey oluştu bu yüzeylerde birbirine çok yakın olduğundan smooth seçeneği özelliğini kaybetti... ne yapmam lazım bana bi akıl verin lütfen henüz yolun başındayım ve şevkim kırıldı..  Embarrassed
Cevapla
#2
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

Turbo Smooth uygula oturulan yere.Değeri 3 e getir.Ardından edit poly e çevir ve polygon moduna geç. Oturmuşluk hissi vereceğin yüzeyleri seçerek move komutuyla çok hafif aşağı yada yukarı hareketler verebilirsin. Yüzeyler seçiliyken rotate komutu ile verdiğin hareketlere gerçekçilik kazandırabilirsin.
Evrende bir toz zerreciği kadar değeri olmadığının farkında olmakla birlikte Dünyada bir iz bırakmak için gayret etmektedir.

3ds Max 2012 64-Bit  // V-ray 2.0 2.30.01

Asus G51jx 3D Series User//

https://www.facebook.com/AydnUysal7

https://twitter.com/AydnUysal7
Cevapla
#3
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

poligon sayısı düşük olsun istiyorsan o hissi kaplama ile vermelisin. bump, normal map, displacement konularını araştır.
Cevapla
#4
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

Bence Önce Koltugu Modelle Daha Sonra Bozmak İstedigin Kısımlara FFD Box Uygula
I must have faith in who I am...
Cevapla
#5
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

hocalarım hepinize çok teşekkür ederim sırayla hepsini deniycem inşAllah maksat öğrenmek :)  My

Edit:turbo smooth ve FFD box kullanarak yapınca bu şekilde oldu şuan istediğim gibi :) benim gibi sorun yaşayabilecek arkadaşlar sonucu merak ederler diye birde resmi upload ettim tekrardan çok teşekkürler..önce modelleme kısmını halletmek istediğimden materyal atama işlemine henüz başlamadım tekrardan teşekkürler :)


Uploaded with ImageShack.us
Cevapla
#6
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

Daha gerçekçi bir etki isterseniz modeli Zbrush'a atıp deformasyonları ayarlarsınız.Sonra Polygon sayısı yüksekdeyken Normal Map çıkartıp modelin düşük polygonnlu haline uygularsınız.Daha uzun ama daha gerçekçi sonuç verir.
Cevapla
#7
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

Yukardaki çağılın söyledi yöntem dışında bir ürüne gerçekçi yapısını yakalamak için kullandığınız materyallerde önemlidir yani tabiki hepsi birbiriyle zincir şekilde mesela gerçekçi dedinizmi gerçek hayattaki malzeme yapısı olmalı

mesela kolçaklar nedir gerçekte plastikmi,ahşapmı yoksa metalmi

yastık ,oturma ve sırt kısmı polyestermi,kumaşmı kumaşderken yünlümü,sentetikmi,düzmü,yada desenlimi

Şimdi gelelim modele

Modelde oturma yerleri kenarları jilet gibi sertmi yoksa dahamı yumuşak

Gelelim rendere alacağınız görüntü yani son render nerde geçecek katalog içinmi yoksa kompozit bir resimemi entegre edilecek yoksa bir oda çizilip

orayamı eklenecek

Yine kaplamaa dönelim mesela kolçaklar metal,akşap veya plastikse  bunların yansıtma oranı ahşapsa gözenekleri yada oda içinde geçecekse renk uyumu doğru yapılmışmıdır.

kullanacağınız yerde pence olacakmı ışık modele düşecekmi yoksa studyo rendermi alacaksınız.

Uygun kamera ekledinizmi kadraj doğrumu doğru ise karşıdanmı alacaksınız bu açıdanmı alacaksınız karşıdan alacaksanız koltukta tabanda ayaklar mevcut olacakmı.

Render ayarları basitmi olacak yoksa yüksek kalitemi düşünülecek.

Gerçekçilik vurgusu bunların dışında

Model detayına önem verimişmi  ve en önemlisi bunun siparişini verdiniz diyelim mobilyacı size üretti getirdi evinize

bu şekilde evinizin baş köşesinde olduğunu hayal edin bakın en önemli nokta burası bu ürün karşınızda üretilmiş ve karşınızda duruyor

sizce bu ürünü seçermisiniz evinize koyarmısınız.

Yoksa şöylemi düşünürsünüz?

kumaşı şöyle olsa kolçakları böyle olsa yüksekliği bu tip olsa nasıl olurdu

işte bu noktadan sonra o dediklerinizi yukardakileride ekleyip uygulayın.

Yoksa smoot veya ffd modifier


difuseye atılmış basit renk tonu.

yansıtması eksik ışık detayı amatör

kamera açısı olmayan bir yapıya

Siz zbrush veya başka bir programla saatlerinizide verseniz amatör olacaktır gerçekçi olmayacaktır.

Birde gerçek diye bir şey zaten olamaz sadece gerçekçilik taklit edilir her ne olursa olsun gerçek dünyanın aynısı yakalanamaz

sadece ona yakın bir görüntü elde edilebilinir.

Tabi budurum sayısız ışık,materiyal ve render denemeleriyle elde edilir.

Umarım uzatıpta can cıkıcı bir yazı olmamıştır.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#8
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

"Specular" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Daha gerçekçi bir etki isterseniz modeli Zbrush'a atıp deformasyonları ayarlarsınız.Sonra Polygon sayısı yüksekdeyken Normal Map çıkartıp modelin düşük polygonnlu haline uygularsınız.Daha uzun ama daha gerçekçi sonuç verir.
hocam şuan 3ds max'i profesyonel olarak kullanamıyorum ve şuan kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu yüzden zbrush ile ayrıntılı uğraşmak beni epeyce yoracaktır ki ikisini aynı anda götürebilirmiyim oda şüpheli bu yüzden ilk olarak 3dsMax'i tam kavradıktan sonra zbrusha ilgi göstereceğim yorumunuz için teşekkürler :)


"orhanalkan" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Yukardaki çağılın söyledi yöntem dışında bir ürüne gerçekçi yapısını yakalamak için kullandığınız materyallerde önemlidir yani tabiki hepsi birbiriyle zincir şekilde mesela gerçekçi dedinizmi gerçek hayattaki malzeme yapısı olmalı

mesela kolçaklar nedir gerçekte plastikmi,ahşapmı yoksa metalmi

yastık ,oturma ve sırt kısmı polyestermi,kumaşmı kumaşderken yünlümü,sentetikmi,düzmü,yada desenlimi

Şimdi gelelim modele

Modelde oturma yerleri kenarları jilet gibi sertmi yoksa dahamı yumuşak

Gelelim rendere alacağınız görüntü yani son render nerde geçecek katalog içinmi yoksa kompozit bir resimemi entegre edilecek yoksa bir oda çizilip

orayamı eklenecek

Yine kaplamaa dönelim mesela kolçaklar metal,akşap veya plastikse  bunların yansıtma oranı ahşapsa gözenekleri yada oda içinde geçecekse renk uyumu doğru yapılmışmıdır.

kullanacağınız yerde pence olacakmı ışık modele düşecekmi yoksa studyo rendermi alacaksınız.

Uygun kamera ekledinizmi kadraj doğrumu doğru ise karşıdanmı alacaksınız bu açıdanmı alacaksınız karşıdan alacaksanız koltukta tabanda ayaklar mevcut olacakmı.

Render ayarları basitmi olacak yoksa yüksek kalitemi düşünülecek.

Gerçekçilik vurgusu bunların dışında

Model detayına önem verimişmi  ve en önemlisi bunun siparişini verdiniz diyelim mobilyacı size üretti getirdi evinize

bu şekilde evinizin baş köşesinde olduğunu hayal edin bakın en önemli nokta burası bu ürün karşınızda üretilmiş ve karşınızda duruyor

sizce bu ürünü seçermisiniz evinize koyarmısınız.

Yoksa şöylemi düşünürsünüz?

kumaşı şöyle olsa kolçakları böyle olsa yüksekliği bu tip olsa nasıl olurdu

işte bu noktadan sonra o dediklerinizi yukardakileride ekleyip uygulayın.

Yoksa smoot veya ffd modifier


difuseye atılmış basit renk tonu.

yansıtması eksik ışık detayı amatör

kamera açısı olmayan bir yapıya

Siz zbrush veya başka bir programla saatlerinizide verseniz amatör olacaktır gerçekçi olmayacaktır.

Birde gerçek diye bir şey zaten olamaz sadece gerçekçilik taklit edilir her ne olursa olsun gerçek dünyanın aynısı yakalanamaz

sadece ona yakın bir görüntü elde edilebilinir.

Tabi budurum sayısız ışık,materiyal ve render denemeleriyle elde edilir.

Umarım uzatıpta can cıkıcı bir yazı olmamıştır.

orhan hocam vallahi yorumunuzun her kelimesi bana bir ders niteliğinde oldu çok teşekkür ediyorum şuan yeni yeni öğrenmeye çalışıyorum bu yüzden karşımda duran bi modeli çizmek istedim, şuan modelim referansa oldukça benzemekte tabiki eksikleri var fakat zamanla ve sizlerin yardımıyla bu eksikleri kapatacağıma inanıyorum :) 3dsMax'i bu yıl üniversitede ders olarak görmeye basladık ve cok hoşuma gitti açıkçası daha önce kendim neden keşfetmemişim diye pişmanlık duyuyorum .. ama hiçbişey için geç olmadığını düşünüyorum ki iyiki cgstudyoyu daha yolun başındayken keşfetmişim hepinizden  a.r.o  bu yazınızıda aynı şekilde notepad'e kaydedip her çalışmama başlamadan önce mutlaka okuyacağım çok çok teşekkürler :)
Cevapla
#9
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

Allah sendende razı olsun her ne modelleyecek olursan ol o modelleme yapacağın her görünüşünü sol ,sağ,üst ve alt hatta popülerse o model google görsellerden çeşitli açılardan referanslarını bul ve incele incelerken en az bir tanesini kendine referans al

Ne kadar çok referans ve benzer resim bulup inceleyip uygularsan o kadar o modeli taklit etmiş olursun kullanacağın kaplama yani materyalde kullanacağın difue,bump mapleri ne kadar kaliteli olursa o kadar obje üzerinde kendini gösterir. Tabi her şey kaplama ile bitmiyor kaplama bu zincirin bir parçasıdır.

Modellemede bir o o kadar önemli ne kadar detaya inersek emin ol ki o kadar model kendini ön plana çıkarıyor .

Hatta bazı çalışmalar varki o kadar detaylıdırki wire ve default gri renkli görüntüsü bile etkileyicidir.

Çok yorucudur detaylı modellemek ama bilki iş bitip sahne ortaya konulduğunda hem sen o lezzeti alacaksın hemde paylaşıma sunduğun insanlar.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#10
Ynt: Koltuğa gerçekçilik kazandırmak için ne yapmak gerekir?(paint deform yardım)

peki hocam bi sorum olacaktı daha doğrusu sizden bi tavsiye istiyorum şuan ben materyal kaplama kısmına hiç bakmadım neredeyse yani sadece standart olarak kaplama yapıyorum(üniversitede proje olarak ev çizmiştim o yüzden öğrenmiştim) ileride vray kullanmayı düşünüyorum ... fakat şuan sadece modellemeyle ilgileniyorum acaba yanlış mı yapıyorum? hem modelleyip model bitince hemen kaplama ve render'a geçsem daha mı iyi olur yada önce modellemeyi tam olarak öğrenip daha sonra kaplama ve render'ı öğrenmek mi daha faydalı olur ?
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Lightbulb Render sürem çok uzun sürüyor yardım ali.kose 1 54 02-12-2016, Saat: 19:12
Son Yorum: Ramin
  3DS Max için skin pluginleri mayal 0 44 26-11-2016, Saat: 15:11
Son Yorum: mayal
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 84 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan
  Arkadaşlar Acil yardım sahnem renderda görünmüyor İbrahimKELES 4 164 16-10-2016, Saat: 01:20
Son Yorum: İbrahim Baş
  Karakter için FRKN5454 4 242 12-10-2016, Saat: 15:39
Son Yorum: Ramin

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.