Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
konut iç mekan tasarımı
#1
Halen revizyonları devam eden bir çalışmanın son hali. Vakit kazanmak adına hazır objeler kullanıyorum. Tasarım olması gereken şeyleri kendim modelliyorum fakat zaman çok önemli olduğu için herşeyi modellemek için en azından benim vaktim yok. Bilgisayarım oldukça eski ama çok şükür işimi görüyor. Deneme renderlarımda ortalama 20 dakika sürdüğü((500-X300 veya 640X480) iiçin bazı ufak tefek hataları ve ayarları kaçırıyorum fakat nihayetinde sunum yapmaya yetiyor. İnşallah Cgstudyo sayesinde yapboz halindeki bilgilerimin eksik parçalarını yavaş yavaş tamamlayacağım.(hala çözemediğim şeyler var çünkü)





Cevapla
#2
Mekan oldukça lüks ve şık, lakin görseller biraz post production istiyor sanki, detay render alabilirsin(dof kullandığın) ve zemin kaplaması uvw ayarı istiyor, orantısız büyük.
Eline sağlık.
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#3
Pencerelerin kaplaması olmamış ve sahnenizde yapay bir ışıklandırma mevcut onlar biraz rahatsız etti beni açıkcası :)
Cevapla
#4
Alıntı:Mekan oldukça lüks ve şık, lakin görseller biraz post production istiyor sanki, detay render alabilirsin(dof kullandığın) ve zemin kaplaması uvw ayarı istiyor, orantısız büyük.
Eline sağlık.
Teşekkürler, post production işinden ne yazıkki çok anlamıyorum. Yaptığım sadece PS'da exposure ayarı ile oynamak exposure değeri ve gamma değerlerini duruma göre arrtırmak. Youtube'da izliyorum nasıl yapıldığını ama açıkçası çok anladığımı söyleyemem. Daha önce birkaç kez glow efekti kullanmıştım. BAzen de 2D insan motifleri giriyorum (dış mekanlarda yada uyabilecek yerlerde). Müsait bir vaktimde sitedeki post production ile ilgili ders bölümlerini baştan sona okuyacağım. Sanırım içinden bana göre bir çalışma şekli çıkarabilirim.
Zemin kaplaması aslında ölçekli sayılır hatta biraz dar bile olmuş desem yeri şimdi bakınca. Kaplama çok kötüydü, ama istediğim ton bu idi. PS'da biraz uğraştıktan sonra kaplanabilir hatalarını silip, yan yana üst üste getirip devamını sağladım ama açıkçası olmadı. Daha büyük bir kaplama yapıp tekrarları homojen dağıtmam lazım. Vakit tabi..

Alıntı:Pencerelerin kaplaması olmamış ve sahnenizde yapay bir ışıklandırma mevcut onlar biraz rahatsız etti beni açıkcası

Teşekkürler. Işıklandırma ile ilgili hala sorunlarım var. Bende arzu ettiğim doğallığı yakalayamıyorum. Tercihimi müşterinin anlayabileceği şekilde mekanı "aydınlık" olmasından yana kullanıyorum. Samimiyetle, senelerce (şaka değil) insanlara "bu ışıkları nasıl yapıyorsunuz bu renderlar nasıl böyle çıkıyor bunlar default ışıklar değil, defaultla olmuyor böyle" diye sordum durdum bir tek Allahın kulu "Vray render motoru diye birşey var onu kullan" demedi. Tamamen birkaç sene önce şansa öğrendiğim (bu yüzden çok iş kaçırdığımızda oldu doğru düzgün mekan anlatamadığımız için) Vray'i ve ışıklandırmayı hala %100 çözdüm diyemem. Mekanda bol miktarda Photometric IES , iki tane Vray birde target direct var. Deneme renderlarım bile (500X350de)20 dakika sürdüğü için ışık denemelerine vaktim kalmıyor. Vray'den Override material yaptığımda pek verim alamadım. O yüzden riske girmiyorum. Belli bir şablonum var ışıklar için aşağı yukarı özel bir durum olmadıkça o düzeni, ışık tonunu ve şiddetini kullanıyorum....şimdilik, daha iyi bir bilgisayar ve hızlı renderlara kadar. Şahsen dramatik ışıkları severim, Pencereler hiç yok çünkü unhide etmeyi unuttum :)
Cevapla
#5
Youtube da hatırı sayılır vray dersi mevcut oradan ilerleyebilirsiniz :)
Cevapla
#6
Emeğinize sağlık. Tasarım gayet hoş ve şık arkadaşların dediği gibi hani yemeğin bir malzemesi eksik olurda bilemezsin ya işte o malzemeler eksik :) Eminim daha iyi olacaktır.
Kişisel Sayfam
www.hgdizayn.com
Cevapla
#7
[attachment=1521] Merhabalar.. arkadaşların dedikleri gibi ortam ambiansı ve ışık konusunda birazdaha dikkatli olmanızda fayda var.. post pro bu işin olmazsa olmazı diyebilirim.. Umarın yanlış anlamazsınız sizin için çok küçük dokunuşlar yaptım çalışmanızda.. Bu şekilde sarının etkisinden kurtularak daha hoş durduğu görüşündeyim.. kolay gelsin
Cevapla
#8
Estağfurullah niye yanlış anlayayım, bilakis memnun oldum. Sanırım color balance'dan sarı tonlarını biraz azalttınız ve birazcık magenta tonu verdiniz. Sarılıklar benim gizli ışık olarka kullandığım vraylere, bembeyaz çıkmasın diye verdiğim sarı tondn oluyor. Burada bu sefer biraz fazla kaçırmışım :) onunda ayarı bir tuhaf, bir tık yukarısı sarı bir tık aşağısı beyaz çıkıyor! Yarın bu mekan üzerinde biraz daha çalışacağım kameraya girmeyen bir dolap vardı, görünmüyor diye açlışmamıştım ama çalışmam gerekecek yeni açı ile. Tavsiyelerin hepsini uygulamaya çalışacağım. Bunları deneme yanılma ile mutlaka çözerim ama takıldığım en önemli yer tavandaki ayna oldu. Aynanın "bal" rengi olması lazım. Diffuse rengini ayarladım bunu Reflection'a kopyaladım olmadı,beyaz kaldı. İşim bitince onu çözeceğim ve diğer kamera açısıyla çalışacağım.

Herkese teşekkürler yorum, öneri ve yardımlarınız için.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İç Mekan Renderi. ORHAN ALKAN 3 57 30-11-2016, Saat: 22:09
Son Yorum: ORHAN ALKAN
Photo İç Mekan Görselleme ardaozgen 2 157 09-10-2016, Saat: 23:39
Son Yorum: ardaozgen
Big Grin Dragos Villa / İç Mekan Tasarımı Valhalla Studio 3 219 03-10-2016, Saat: 22:44
Son Yorum: İbrahim Baş
  DIŞ MEKAN RENDERLARIM İbrahimKELES 0 114 24-09-2016, Saat: 17:45
Son Yorum: İbrahimKELES
  Dış Mekan Çalışması - Öneri ve Yorumlarınız Nelerdir ? Vapors 6 758 06-08-2016, Saat: 13:00
Son Yorum: Codseus

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.