Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
max ağırlaşma problemi
#1
merhaba.. max sahnesi üzerinde değişiklik yaptıkça ağırlaşma olur mu? yani sahnede gelen giden olup, değişiklik yaptıkça maksimum 1 milyon poligonu olan dosyalar ağırlaşıyolar ve 1 gb gibi astronomik boyutlara ulaşıyolar. akabinde zaten sahneyi açarken çok uzun süre bekletmesi, kapanırken, auto-save yaparken resmen ağlatması da peşinden geliyo. bi de tabi simge durumunda küçültünce (farklı sebepler de olabilir bilemiyorum) programın hata verip kapanması var.bazen durduk yerde de yapabiliyo bunu. bu tarz problemler, 1 saatte bitirebileceğimiz bir sahneyi koca bir güne taşıyor. iş yerinde yaşıyoruz bu problemi ve bilgisayarlar çok kuvvetli, quadro falan var yani donanımsal bir sıkıntı olması mümkün değil.

bu arada modelleme esnasında çok hızlı. render esnasında da çok hızlı. tek problem açılırken, save ederken ve kapanırken. bir de sebebini anlayamadığımız bir şekilde kapanması. neyse ki autoback var da diyemiyoruz bir yerden sonra çünkü dosyanın açılması ciddi anlamda uzun sürüyor. yarım saat bekletip açılmadığı da olabiliyor yani, görev yöneticisinden kapatıp tekrar açmaya çalışıyoruz o zaman da...

sizce cahilliğimiz ne yönde? neyi yanlış yapıyo olabiliriz? server üzerinden çalıştığımızdan problemin kaynaklandığını düşünerek masaüstüne save etmeyi de denedik ama değişen hiçbir şey olmadı.


kullandığım max 2013 - V-Ray 2.30.

şimdiden teşekkür ederim.
Cevapla
#2
Ynt: max ağırlaşma problemi

bu  sorunu  hazır  model  kullanıyorsan sık sık alırsın . sadece  poly sayısı değil wertex sayısıda  önemli . ben dış cephe çalışırken    kündekari ve diğer desen çalışmalarını  40 metre kadar kopyala yapıştır yaptığımda bazen wertex sayısı polygon sayısını geçiyor ve max donup kendini kapatıyor . vertex ve poly sayısını düşürürsen bu sorun ortadan kalkacaktır. birde hazır modelden kaçınmanı tavsiye ederim
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#3
Ynt: max ağırlaşma problemi

az  önce yaptığım bir denemede  3,600,000 vertex ve  2,800,000 polygonda aynı hatayı verdi.  dosyayı kaydettim tekrar acıp ve boyutu  ise 680 mb büyüklüğündeydi . yani donanımdan değilde ben vertex sayısına bağlıyorum  çünkü  12 milyon  polygon ile bu tarz bir sıkıntı yasamadım .
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#4
Ynt: max ağırlaşma problemi

Hocam aslında sorunun poligonlarla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Yani birkaç sahne sonra farkettiğimiz ortak bi durum, sahnede çalıştıkça ağırlaşması oldu. Bu ağırlaşmanın da kullanılan hazır modellerden kaynaklandığı kanatine vardık, yani en azından şimdilik. Yalnız biz bu modelleri silsek bile, dosyanın boyutu hiç değişmiyor. Bunla ilgili de az önce bu modellerle alakalı note-track denen bi takım uzantıların dosyaya yerleşip dosyayı ağırlaştırdığını öğrendim. Ancak kulaktan dolma bir bilgi ve gerçelliği konusunda henüz şüpheliyim. Yani en azından bu uzantıların temizlenmesi vs mümkün müdür onu da bilmiyorum. Şimdilik bizim sorunumuza en yakın durum bu gibi duruyor. Çünkü dediğim gibi poligon sayısını artıracak bir durum yok sahnelerimizde.

Hazır model kullanma konusunda ise, işimiz gereği mecburuz. Sahnede kullanılması gereken objelerin modellenmesi için yeterli sürelere de sahip değiliz malesef. Bu yüzden bu objeleri ki kullandığımız yerler, evermotion, archibase ve sketcup warehouse oluyor. Bir de imkan varsa beraber çalıştığımız mobilya firmalarının 3d siteleri oluyor.
Cevapla
#5
Ynt: max ağırlaşma problemi

kullandığın hazır bir modeli boş bir  max sayfasında  3ds olarak export edip  daha sonra max olarak kaydedip dosya boyutuna bakarmısın ?  bildiğim kadarı ile  3ds  ile  export ettiğin  tüm nesneler üzerindeki  materialler hariç diğer tüm modiyleri siliyor olması gerek. tabiki materialler kalsın  istersen  export ayarlarından ayarlar ve materialleride  3ds olarak getirebilirsin . belkide  bu şekilde çözebiliriz sorununu .  Dodgy
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#6
Ynt: max ağırlaşma problemi

customize>preferences>files bölümünün altında Compress on Save kutucuğunu göreceksin onu tıkla  ve o şekilde kaydedersen dosya boyutun  küçülür . bazen hazır  objelerle beraber gizli objelerde gelir sahnende bir baska obje olmadığına emin  ol. eğer buda  işe yaramazsa  3dmax.ini dosyasını  silip  tüm ayarları sıfırlar daha sonra çalıştığın dosyayı merge  ile çağırısın. büyük br ihtimalle düzelecektir .  gizli objeleri görmek için  görünen tüm objeleri  bir grup altında toplayıp  isimlendir. daha sonra  obje listesini açınca  isimlendirdiğin  grup haricinde bir obje görünüyorsan  o gizli objedir. silince sorununda ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum .kolay gelsin
Önce paylaşmayı biliceksin
Cevapla
#7
Ynt: max ağırlaşma problemi

arkadaşlar problemi buldum. sorun merge edilen dosyalarla istenmeden gelen notetrack-nodes lardan kaynaklanıyormuş. çağırılan objeler silinse bile sahnedeki ağırlık  gitmiyor hiçbir şekilde ve zamanla artan problemlere yol açıyor. bu tarz problemler yaşayanlara yardımcı olabilmek adına sorunun çözümünü paylaşmak istiyorum.

autodesk'in kendi sitesinde bile paylaşılmış farklı script'ler var. benim işime yarayan script (fazla gelen nodes'ları silmek için)i maxscript kısmına gelip, maxscript listener kısmına yapıştırıyoruz. sonrasında ise biraz bekletiyor program ve ardından örneğin 1,6gb'lık bir dosya 30mb gibi şaşırtıcı bi rakama düşüyor ve sahneniz düzeliyor. save süresi azalıyor hatalar gidiyor vs.

script kodu ise;

trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track

(enter diyoruz ve akabinde)

gc()

(tekrar enter diyip kısa bir süre bekliyoruz).

ben bu işlemden önce bir de işe yaradığını öğrendiğim, new-->keep objects(hierarchy hariç) işlemini yaptım.

iyi çalışmalar.
Cevapla
#8
Ynt: max ağırlaşma problemi

Merhabalar , cleaner5 bu scrıpt ısıınızı cozucektır..
Cevapla
#9
Ynt: max ağırlaşma problemi

yazmış olduğum script benim işime zaten yaradı.

ancak yaramayan arkadaşlar olursa onlar kullanabilirler tabii bence de. denemek gerekiyor. ancak önce dosyanın kopyasını almak önemli.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Sıralamak,döndürme problemi Aytac A. 10 359 14-06-2016, Saat: 14:36
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  3ds max skin 3d vector problemi eeeguray 1 216 14-06-2016, Saat: 01:03
Son Yorum: kjum
  Kapı Ve Pencere Problemi Ghostcastle 3 231 18-04-2016, Saat: 01:49
Son Yorum: SİNANSOYLU
  3ds Max Renk Problemi yardım Ghostcastle 1 178 22-03-2016, Saat: 23:02
Son Yorum: İbrahim Baş
  connect problemi Ghostcastle 8 274 19-02-2016, Saat: 17:34
Son Yorum: Ghostcastle

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.