Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Max-tan Maya-ya geçiş
#1
Selam arkadaşlar.
Ben 2 yıldır Max kullanıyorum, son 2 haftadır Mayaya geçdim. Amma bu gece yeniden Maxa geri dönüyorum. Bir türlü ısınamadım Mayaya. Maxte bildiklerim de boşa gidecekti. İyiki göndüm geriye :)
Bence bir 3d programından diğerine geçmek çok zor bir şey.
Sizin de fikriniz almak isterdim.
Cevapla
#2
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Bir programın öğrenme aşaması en sıkıcı aşama olduğu için biraz zorlanılabilir diye düşünüyorum. :D
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#3
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Şahsen benim çalışma mantığıma maya proğramı daha uygun. Benim isteğim animasyon yapmak, kafamda oluşturduğum karakterleri canlandırmak vs. fakat ilk 3d proğramı max oldu ki bu işlerden anlamayan hemen hemen herkes 3dsmax i az çok duymuştur. Tıridımex diye e bende ilk sağlam pcme doğal olarak max kurdum dersler izledim, bol bol pratik yaptım, girmediğim yabancı site kalmadı. Sonra z-brush gördüm onu da çat pat öğrendim ve maya ile tanıştım ki araştırdım en uygun o bana göre... Uzatmadan şöyle söylim max ile istediğimi yapar hale geldiğim için maya duruyor öylece ve bana göre en önemli şey sonuçtur, belki mayada daha pratiktir bazı şeyler ama maxin de çok avantajı var ve her 3d proğramıyla hakkını verirsek eğer herşeyi rahatça yapabiliriz. En iyi hangisini kullanıyorsanız onda uzmanlaşın derim.
İnsanı pes etmek öldürür , teslim olmayı tüm kalbinle reddetmen gerek, ancak o zaman insanlığın ötesine yükselirsin.
ALUCARD

http://heellsinng.blogspot.com/
Cevapla
#4
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Max'e başladıktan 3 ay sonra maya ya başlamıştım çok büyük adapte sorunu yaşadım bir kere el yapısı tersti, maxte öğrendiklerim işime yarasada kafamı karıştırmıştı. 3 ay maya çalıştıktan sonra anladığım şey ise 3d hayatımın başında çok büyük bir hata yaptığım oldu. Direk maya ile başlasam bu kadar sorun olmazdı elbette. Tekrar max'e dönmekte kolay olmadı. Bu süreci yaşamamış olsaydım daha iyi olabilirdim. Program değiştirirken çok dikkatli olmak lazım.
"Başlamak için muhteşem olmanıza gerek yok ama muhteşem olmak için başlamalısınız."
Cevapla
#5
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

2006 yılında C4D ile başladım ve bende radikal bir karar alarak Maya ile yola devam etmeye karar verdim. İlk başlarda aynı sorunu bende çok fazla yaşadım. Maya'ya bir türlü ısınamıyordum ve hatta bana itici geliyordu. Bu süreçte git geller yaşadım, C4D ile tekrar haşır neşir oldum fakat içim hiç rahat değildi. Çünkü en başta kendime Maya programını baştan sona herşeyiyle öğreneceğim diye söz vermiştim. Eğitim Dvd seti aldım derslere başladım fakat değişen birşey olmadı. Bir süre hiç ilgilenmedim. Fakat daha sonra kendimi toplayıp güdüleyerek tekrar başladım ve şu an çok mutluyum. Material,Lighting,render,animation aşamalarına maya için henüz gelmiş değilim fakat buraya kadar olan kısımda gördüğüm şu ki Maya ile C4D'de ki çalışma süresini yarıya düşürdüm diyebilirim. Şu an maya bana çok pratik geliyor. Şu an için kesinlikle emin olduğum tek bir şey var o da C4D nin material editöründeki keyif ve material hazırlama kolaylığı kesinlikle Maya'da yok ve olacağını da sanmıyorum..O yüzden şu an duygularını çok iyi anlayabiliyorum. Bence pes etme üzerine git. Elbet bir kırılma noktası olacaktır. Max her zaman elinin altında zaten onu hasret gidermek için kullanacaksın merak etme ;) İlk göz ağrısı her zaman başkadır ve yeri ayrıdır..Saygılarımla.
Cevapla
#6
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Ben daha 3d programların varlığından bile haberim yokken hocamın tavsiyesiyle mayaya başladım. :D :D sonra bu siteye girince maxın varlığını duydum baktım dersler fln bol 1 hafta fln max ile uğraşmıştım ama tabiki sonuç yine maya :D :D
www.yunusilkay.com
Yandex Disk üyeliği almak için:
https://disk.yandex.com.tr/invite/?hash=8Y1IU7RK
ynsilky.cgarena.com
Cevapla
#7
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Birinden birine temelli geçmeye gerek yok.Programların beğendiğniz kısımlarını kullanıp aralarında geçiş yapabilirsiniz.

Modellemeyi,kaplamayı ve renderı en verimli olduğunuz programlarda ayrı ayrı yapmanız mümkün.

Örnek: Maya modelini .fbx uzantısı ile export edip max de render alınabilir.

Maya modeli .obj uzantısı ile harici bir uv editor programında kaplamaya hazır hale getirilip. Mudbox 'da kaplanıp yine render için başka programa atılabilir.İyi olduğunuz programlara göre bu örneği çeşitlendirebilirsiniz.
Cevapla
#8
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

"osenver" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Birinden birine temelli geçmeye gerek yok.Programların beğendiğniz kısımlarını kullanıp aralarında geçiş yapabilirsiniz.

Modellemeyi,kaplamayı ve renderı en verimli olduğunuz programlarda ayrı ayrı yapmanız mümkün.

Örnek: Maya modelini .fbx uzantısı ile export edip max de render alınabilir.

Maya modeli .obj uzantısı ile harici bir uv editor programında kaplamaya hazır hale getirilip. Mudbox 'da kaplanıp yine render için başka programa atılabilir.İyi olduğunuz programlara göre bu örneği çeşitlendirebilirsiniz.
+ 1 Dodgy




Bu yorum tam yazacağım gibi olmuş benim aynen öyle

Ayrıca 3ds max te kullansanız veya cinema 4d  kullansanız veya maya kullansanız render materyal için ya vray kullanacaksınız yada mental ray kullanacaksınız default renderle uğraşan yok zaten

Ama ?


Bakın hangi programı kullanırsanız kullanın eğer vray kullanacaksanız hepsinde ayar aynı menü aynı tikleme yeri aynı  mental ray keza mayada da aynı 3ds maxtede aynı

Her programın dezavantajı ve avantajı vardır şimdi mayada modellenen detaylı bir sahnenin yarısını ancak 3ds maxte kaldırabilirsin kasılmaktan beynin döner hele cinema 4d oda öyle modelleme dostu  ha nedir  hata olan

Bakın nasılki bütün programlar  linuks işletim sistemi için  yazılmıyor windows tabanlı işletimler için çok yazılıyorsa 3ds max in avantajıda o  en yakın bir örnek vereyim


Bir pencere kapı için  Mayada kendin modellemen lazım  ama 3ds maxte aç sınapı saniyede çiz  bir başka örnek ;

3ds maxte display smoot yoktur  maya ,modo da vardır. Hemde hiç kastırmıyor pc yi


Velhasıl her programın kendine göre anlaşılmayan tarafları ve sınırlamaları var.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#9
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

benim de öğrenmek istediğim birşey var dün bende bi atak yapıp indirmeye karar verdim max ten başka bi program ama durdum kaldım öylece

-elimdeki bilgisayar çok iyi özelliklere sahip değildi.
- hangi program 3ds max kadar veya daha az kasardı pc yi
- hangi versiyonunu indirmeliyim , gibi sorular sordum ve vazgeçtim. Dünden beri düşünüyorum ve halen 2. bir program yükleme isteği var içimde
Cevapla
#10
Ynt: Max-tan Maya-ya geçiş

Cinema 4D programını tavsiye ederim.Neden diye soracak olursanız;

1- Diğer 3d programlara göre bilgisayarınızı çok daha az yorar.

2-Motion alanında yakın gelecekte tek program olacak desem yanlış konuşmuş olmam.After Effect ile bire bir etkileşim içerisinde çalışıyor.

3-Kendi içerisinde özellikle karakter modelleme için kullanabileceğiniz sculpting modülü bulunmakta ki bu başka programa ihtiyaç duymamanızı sağlıyor.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  3d maya ismail-77-77 12 371 29-06-2016, Saat: 01:30
Son Yorum: İbrahim Baş
  Microsoft Hololens ile Maya biraraya gelirse ne olur ? Kocc 0 140 18-01-2016, Saat: 00:30
Son Yorum: Kocc
  Maya hk. sametbey 1 384 14-03-2012, Saat: 18:20
Son Yorum: ORHAN ALKAN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.