Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MAXON CİNEMA4D Mİ, YOKSA AUTODESK 3D MAX Mİ ?
#1
Genellikle ve sıkca sorulan bir soru diye düşündüm ve biraz bilgi topladım sizinle paylaşmak istiyorum eğer ki sizde bildiklerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim :)

MAXON CİNEMA 4D STUDİO ;
Cinema 4D- çok hoş bir 3 boyutlu modelleme ve animasyon programı.Filmlerde gördüğümüz bazı özel efektlerin yapılmasını sağlıyor.Maxon Computer tarafından üretilen Cinema 4D pratik olmasından dolayı çok hızlı bir şekilde animatörler tarafından benimsendi ve bir çok projede kullanılmaya başlandı. Film endüstrisi tarafından da çok yakından tanınan Cinema 4D özellikle Spiderman (örümcek adam) filminin bazı efektleri için kullanılmasıyla da gündeme geldi ve isminden oldukça söz ettirdi.

Maxon, Cinema 4D’yi bu alanda lider konumda bulunan 3D Studio MAX, Maya ya da LightWave’e rakip olarak piyasaya sürmedi. Firmanın böyle bir iddiası yok. Çünkü her 3 programda kendisinden istenilen işlemleri ve render metodunu kendi teknolojisini kullanarak gerçekleştiriyor.

3D dosya formatlarıyla da uyumlu olan program 3D Studio, Direct 3D, Illustrator, Lightwave, VRML1, VRML2, QuickDraw 3D, shockwave 3D ve DXF formatlarındaki dosyalarla da sorunsuz çalışabiliyor. Ayrıca browser özelliği sayesinde proje içinde yer alan bütün nesnelere çok daha kolayca müdahale edebiliyorsunuz. Etkileşimli poligon ve point modelleme araçları ile nesneleri dilediğiniz gibi şekillendirebilir, Bend, twist, bulge, melt, wrap, explosion gibi gelişmiş deformasyon araçlarıyla da sonuca ulaşabilirsiniz. NURBS kontrolleri de modellemelerinizde size cok yardımcı olacak fonksiyonları içermektedir. Array, boolean, instance, metaball gibi modelleme araçlarıyla da nesneleri kopyalayabilir, bir nesneden diğerini çıkartır veya toplayabilirsiniz.

Cinema 4D bu konuda çok esnek. PC işlemcileri ve ekran kartları için zor işler sınıfında olan bu tip efekler Cinema 4D’nin profesyonel hesaplama algoritması sayesinde daha hızlı ve düzgün bir şekilde çalışmaya adapte ediliyor. Örneğin, Caustics, volume caustics efektleri sayesinde ışığın yüzeylerdeki yansıma, yayılma ve geçirgenlik etkilerini gerçek mekana olduğu gibi nesne üzerine yansıtmanız bu program ile gerçekten çok kolay… Gölgelendirme işlemleri için ise başlı başına bir yazı hazırlamamız gerekiyor çünkü bu konuda gerçekten çok güçlü araçlara sahip. Soft, hard, area gibi gölgelendirme tipleri daha gerçekçi projeler için kesinlikle gözardı edilmemesi gereken özellikler. Bir diğer önemli özellik ses kullanımı; Cinema 4D ile hazırladığınız projelerde mono, stereo, DTS 5.1,DDS eX 6.1,SDDS 7.1 ses düzenlerini destekleyen efektler hazırlayabilirsiniz. Cinema 4D içeriğinde bulunan yardımcı fonksiyonlar sayesinde animasyon hazırlamayı da oldukça kolay hale getiriyor.

Sonuç olarak; Cinema 4D profesyonel kullanıcılar için hazırlanmış başarılı araçlara sahip kalite düzeyi gerçekten yüksek bir program. Özellikle hızlı “network rendering” sistemi ve gerçekçi yüzey efektleri tüm kullanıcılar tarafından oldukça beğeni topluyor. Benzer programlarla saatlerce uğraşarak ortaya çıkarılan çalışmalar CINEMA 4D’nin kullanıcı dostu arabirimi sayesinde hızlı bir şekilde sonlandırılabiliyor. 3D modelleme, animasyon, jenerik üretimi, post-production, film kurgu, özel efekt v.b. alanlarda hizmet veren kişi ve kuruluşların CINEMA 4D’yi kesinlikle yakın takibe almaları önerilir. Cinema 4D’yi ülkemizde CP Vision temsil ediyor.

AUTODESK 3D MAX ;

3D Studio Max, Autodesk tarafından geliştirilen bir 3B modelleme, görselleştirme ve animasyon programıdır. MSDOS ortamında çalışan 3D Studio yazılımının devamı olan 3D Studio Max'in son sürümü, 2014 yılında çıkan 3DS Max 2014'tür.

Gelişmiş eklenti desteği ve kolay kullanımı ile 3DS Max, 3B modelleme yazılımları arasında en yaygın kullanıma sahip uygulamalardan biridir. Gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştiricilerinin gözdesi haline gelmiştir. Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

3DS Max çok sayıda temel nesneyi hazır olarak sunar. Mimari tasarımlar için de duvar, kapı, pencere ve merdiven gibi bileşenleri ölçülerini kolayca değiştirerek projeye eklemek mümkündür. 3DS Max ayrıca poligonal modelleme, NURBS modelleme, yüzey modelleme gibi teknikleri destekler.

3DS Max, animasyon için klasik anahtar kare yöntemini kullanır. Zaman doğrusu içinde farklı noktalarda verilen değerler arası geçişi otomatik olarak yapar veCurves Editor ile bu geçişlere ince ayarlar yapılmasına olanak verir. 3DS Max'in en güçlü özelliklerinden biri de Havoc tarafından yazılan ve pek çok oyunda kullanılan ünlü fizik motoru Rreactor'dür. Reactor ile yerçekimi etkisiyle düşme, esneme, sıçrama gibi fizik benzetimleri yapılabilir.

3DS Max'in en zayıf yönü tümleşik render motorunun Maya, Cinema4D, Lightwave ve SoftImage gibi programlara göre daha kötü sonuçlar vermesiydi. Autodesk bu sorunun üstesinden gelmek için daha önce ayrı bir ürün olarak satılan Mental Ray'i 3DS Max'e dahil etti. 6. sürümden itibaren tüm 3DS Max sürümleriyle birlikte piyasadaki en güçlü render motorlarından biri olan Mental Ray'i kullanmak mümkün. Ayrıca, 3DS Max ile 3. parti render motorları da kullanılabiliyor, bunlardan bazıları; V-Ray Renderer, Maxwell Render, Brasil r/s ve finalRender'dır.

NOT : Bilgiler Alıntıdır.
Cevapla
#2
Ufak bir düzeltme. Maxon Cinema 4D FGA tarafından temsil edilmektedir.
http://www.fga.com.tr/yazilimlar/cinema-4d
Cevapla
#3
Bu sayılan özeliklerin hepsine birde oyun yapımını ekler milyonlarca ücretsiz yabancı eğitim,yüzlerce türkçe eğitim,başka bir plugine gerek duymadan sıvı simülasyonu gerekli olan azimle eğitimini alırsanız

cebinizden kuruş ödemeden illegal warez yöntemlere girmeden harddiskinizi gereksiz gigabaytlarla doldurmak istemesseniz bende size BLENDER öneririm.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#4
Houdini is The Best
Cevapla
#5
aha geldim bensiz program tartışılamaz, modelleme için modo animasyon için houdini diyorum.
EY KÜRE SEN Mİ BÜYÜKSÜN BEN Mİ?
Cevapla
#6
10 yıldır c4d kullanıyorum ama bırakamıyoz :D
neyse ehr yazılımın açıkları eksikleri vs vs var

c4d mükemmel'de diyemem ama ama bir yazılımla yapılabilen herşeyi (parçacık ve sıvı olayları haric)cinema 4d ile daha hızlı bir şekilde yaparım idda büyük :D
ki zaten parçacık ve sıvı similasyon olayında iddalı olan yazılımlar çok az geri kalan kısımda plugin

Haudin (Tp+fuild+rigid & soft body) Haudin engine plugin olarak cinema4d'ye dahil edilicek çalışmalar sürüyor
Realflow (Fuild + rigid & soft body) Pluginle çoğu 3d yazılıma adapte ediliyor cinema4d 3dsmax xsi maxwell vs vs
Cebas thinkingParticles (parçacık) sadece autodesk yazılımlarında
Cebas FumeFX (smoke + tempeture)
jawset TurbulenceFD (smoke +fire +fuild+ tempeture)

aklıma gelmeyenlerde var tabiki

yalnız 10 yıllık kullanıcılıgı bırakalım cgi sektöründe çalışmayı planlıyorsak coğu studyonun kullandığı haudin mantıklı ve bu haudine özgü özelliklerde Cinema 4D'ye dahil edilebileceğinide unutmayalım ;)

Renderman geldi (Cine man) ve sonra ahh ahh arnold ve katana render enginede gelse diyorum :D
Cevapla
#7
+1 arnold +mantra
Cevapla
#8
selam arkadaşlar. formu biraz gezdim. Sinan soylu dersleri için gelmiştim aslında. grafikerlik yapıyorum ve 3d program öğrenmeye karar verdim, erteleyip duruyordum artık başlama zaman geldiğini düşünüyorum. İlk önceliğim 3d max tı. Türkiye şartlarında en çok kullanılan program, daha önce grafik forumlarında cinema 4d araştırmıştım kimisi 3d maxtan cinema 4d ye geçmiş, kimisi 3d max tavsiye ediyor, kimisi cinema 4d. Cgstudyo sade 3d olduğu için burdaki üstadlara danışmak istedim. 3d maxta alınan gerçeklik görüntüsünü cinema 4d de göremedim(bende bulamamış olabilirim). mimari peyzaj ağırlıklı olarak çalışıcam. Hangi programla başlamalıyım veya ikisinide aynı anda öğrenebiirmiyim?
Cevapla
#9
İkisini aynı anda öğrenmeye çok ta gerek yok, herhangi biri işini fazlasıyla karşılamak için yeterli. Max'in mimariye yönelik kaynağı biraz daha fazla. Ama sonuçta kaliteli çalışmalar ortaya çıkarmak için kullandığın programı sevmen lazım. İkisini de hatta blenderi filan da indir, kur, dene, ondan sonra hoşuna gideni seç derim ben.
C4D için örnek;
[url="http://www.z-tasarim.com"]www.z-tasarim.com[/url]
••••••••••••••••••••••••••
Soru, zihnin şükrü aklın duasıdır.
Soru sormayan zihin ölüdür.
Cevabını bulan her soru, aklın duasına ihsan edilmiş bir icabettir.
Sorular nasıl cevap isterlerse, cevaplar da soru isterler. Bu yüzden bazı cevaplar suali soruluncaya kadar gizlendikleri yerden çıkmazlar.
M. İSLAMOĞLU
Cevapla
#10
aynı ikilemde bende kalmıştım :) 3d max için kaynak daha çok var
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Autodesk Fusion 360 Nedir? ORHAN ALKAN 0 110 22-10-2016, Saat: 12:07
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Autodesk® AMD FireRender Max® 3ds ORHAN ALKAN 3 521 22-04-2016, Saat: 12:55
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  Activar productos Autodesk 2016 KarTanesi 1 177 12-04-2016, Saat: 14:19
Son Yorum: İbrahim Baş
  Autodesk 123D Catch C-GEX 10 1,127 27-10-2014, Saat: 12:48
Son Yorum: Shaban Interactive
  MAXON CineRender Integration Adds High-End Render Quality to ARCHICAD® 18 mehmetkalaman 0 295 08-05-2014, Saat: 13:44
Son Yorum: mehmetkalaman

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.