Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"
#1
Evet arkadaşlar Sylvestre'dan sonra İt Balığı "köpek balığı" modelledim kaplama işini beceremediğim için yapım aşamasında olarak ekliyorum umarım beğenirsiniz



Cevapla
#2
Ynt: Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"

Eline sağlık modelleme çok güzel,
yanlız kaplamayı neden beceremeyeceksin, başarman için azmin yeter  Dodgy
o_O This Is My Life o_O
Cevapla
#3
Ynt: Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"

"xyro" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Eline sağlık modelleme çok güzel,
yanlız kaplamayı neden beceremeyeceksin, başarman için azmin yeter  Dodgy

Teşekkür ederim, hoca öğretmedi ya daha kaplamayı bayağı uğraştım da yok beceremedim hehehe :D
Cevapla
#4
Ynt: Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"

Merhaba. Öncelikle emeğinize sağlık. Son attığınız cevapta 'hoca öğretmedi' demişsiniz. Bundan dolayı birinden bu konuda eğitim aldığınızı var sayıyorum. Eğer organik modelleme işini profesyonel çerçevede düşünüyorsanız size tavsiyem hocanızla ilişiğinizi kesin bir an önce. Amatör, hobi amaçlı yapacaksanız eğer eyvallah. Modelleme konusunda önemli olan yaptığınız modelin referansa ne kadar benzediğinin yanı sıra, ne kadar düzgün modellendiğidir de. sizin modelinize baktığımda benzerlik konusunda fena sonuç çıkmasa da wire halini görmesem bile poligon örgüsünün(topoloji) hatalı olduğunu anlayabiliyorum.poligon örgüsünün modelllediğiniz varlığın anatomisine uygun olması gerekiyor ki sonraki aşamalarda işinizde problemler çıkmasın. topoloji hatalı olursa uv'si doğru açılamaz ve düzgün texture yapılamaz, rigi çok sıkıntılı olur ve düzgün animasyon yapılamaz karakter üzerinde gibi. hobi amaçlı uğraşıyorsanız bu dalla birşey diyemem tabi ki ama yine ben hobi bile olsa işin düzgün yapılması taraftarıyım. eleştirilerim negatif yönde anlaşılmaz umarım. işi temelde yanlış öğrenir ve tekniğinizi yanlış geliştirirseniz geri dönüşü zor olur. baştan düzeltmek en iyisi diye düşünüyorum. organik modelleme teknikleri ve referansa göre topolojisi düzgün karakter modellemeyi öğreten bir sürü eğitim videosu var internette. malesef neredeyse hepsi ingilizce. bu konuda yetkin türkçe video eğitsel bulunmuyor pek. digital tutorsun eğitim videolarını tavsiye edebilirim. iyi çalışmalar.
Cevapla
#5
Ynt: Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"

"blingmh" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Merhaba. Öncelikle emeğinize sağlık. Son attığınız cevapta 'hoca öğretmedi' demişsiniz. Bundan dolayı birinden bu konuda eğitim aldığınızı var sayıyorum. Eğer organik modelleme işini profesyonel çerçevede düşünüyorsanız size tavsiyem hocanızla ilişiğinizi kesin bir an önce. Amatör, hobi amaçlı yapacaksanız eğer eyvallah. Modelleme konusunda önemli olan yaptığınız modelin referansa ne kadar benzediğinin yanı sıra, ne kadar düzgün modellendiğidir de. sizin modelinize baktığımda benzerlik konusunda fena sonuç çıkmasa da wire halini görmesem bile poligon örgüsünün(topoloji) hatalı olduğunu anlayabiliyorum.poligon örgüsünün modelllediğiniz varlığın anatomisine uygun olması gerekiyor ki sonraki aşamalarda işinizde problemler çıkmasın. topoloji hatalı olursa uv'si doğru açılamaz ve düzgün texture yapılamaz, rigi çok sıkıntılı olur ve düzgün animasyon yapılamaz karakter üzerinde gibi. hobi amaçlı uğraşıyorsanız bu dalla birşey diyemem tabi ki ama yine ben hobi bile olsa işin düzgün yapılması taraftarıyım. eleştirilerim negatif yönde anlaşılmaz umarım. işi temelde yanlış öğrenir ve tekniğinizi yanlış geliştirirseniz geri dönüşü zor olur. baştan düzeltmek en iyisi diye düşünüyorum. organik modelleme teknikleri ve referansa göre topolojisi düzgün karakter modellemeyi öğreten bir sürü eğitim videosu var internette. malesef neredeyse hepsi ingilizce. bu konuda yetkin türkçe video eğitsel bulunmuyor pek. digital tutorsun eğitim videolarını tavsiye edebilirim. iyi çalışmalar.

Öncelikle görüşünüz için teşekkür ediyorum, 20 günlük bir maya kullancısı olarak söylediklerinizi zaman içerisinde oturacağına eminim.  At
Cevapla
#6
Ynt: Maya Organik Model Çalışması "İt balığı"

Söylemek istediklerimi tam olarak anlatamamış olabilirm. İşin maya yada 3dsmax gibi cg programlarıyla pek alakası yok aslında. Olay öğrendiğiniz dalın tekniğini oturtmakla başlıyor. Herhangi bir programda modellemeyi düzgün şekilde öğrenirseniz başka bir programla çalışmak durumunda kaldığınızda sadece programın arayüzüne birkaç günde alıştıktan sonra aynı modelleri o program içinde de çıkarmaya devam edersiniz. Bu yüzden tekniği baştan doğru oturtmanın önemini ifade etmeye çalıştım. Umarım yazdıklarım işinize yarar.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İlk Organik Modelleme - Face Modelling A.Salih 5 193 02-09-2016, Saat: 14:08
Son Yorum: FancyyPotato
  Organik modellemeye giriş(At modelleme) Flatronx 16 624 08-05-2016, Saat: 02:11
Son Yorum: Flatronx
  Ne zaman sonra içmekan çalışması İbrahim Baş 20 675 09-02-2016, Saat: 18:33
Son Yorum: benzemez
  ATATÜRK ( ORGANİK MODELLEME ) Adem karaaslan 6 351 30-08-2015, Saat: 15:26
Son Yorum: davut76
  MEHMET AKİF ERSOY ( ORGANİK MODELLEME ) Adem karaaslan 4 293 29-08-2015, Saat: 01:25
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.