Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mental Ray Render edememe sorunu
#1
Geçen günde bahsettiğim mutfak sahnesini render edemiyorum.Sahne Final Gather Aşamasını rahat bir şekilde atlatıyor.Anti Allasing kısmında makine beklemeye başlıyor.İşlemcilere tam yük biniyor.(boş beklemiyor)Ama ilerleme kaydedilmiyor.Kısa sürede ilerleme olmasını beklemiyorum.Dün gece 12 den öğlen 1 kadar render etti.Renderda tek biten kısım final gather oldu.Ayarları çok az açtığımda sahne render edilemez hale geliyor.Final gather medium-Aa-1/16 (gi vs kapalı)Işık samples 64  Eskisine göre final gatherı düşürdüm.Çözünürlüğüde düşürdüm.

Sahnenin ao su.

Sahnenin en düşük değerlerde renderı.Aa low-Final gather draft
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#2
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

Sahnede yansımalı malzemeler çoğunlukta (metaller,camlar,seramikler) kullanılan ışık sayısı da fazla dolayısıyla yüksek değerli render ayarlarıyla uzun render kaçınılmaz.

Fg aşamasını geçse bile bu kadar ışıklı sahne de diffuse bounce "3" aşırı, "1" en fazla az ışıklı sahnede  "2" yeterli daha üst değer anlamlı bir fark yaratmayıp sadece süre uzatıyor.
rays per point 300-350 de kurtarır.Bunlar asıl nedenler değil ama render rahatlar.

Asıl mesele ışık sayısı  ve yansımalı sahnede trace depth değerlerinin yüksek olması bence.

Önce sadece fg de renderı  hafifletip diğer değerlere dokunmadan en baştaki photometrik ışığı kapatarak kullanmadan bir render denerim.raytrace render metodu bsp2 den bsp e çekmek de yükü azaltır.

Yüksek değerde çok ışıkla hesaplanacak o kadar çok ışık değeri var ki bir noktadan sonra işlemci ne olursa olsun limitlerine geliyor. Işık ve raytrace depth bakımından sahne optimize olursa sorun kalmaz.Işık sayısından feragat edemiyorsak fg ve genel ayarlardaki raytrace değerlerini azaltmak çözüm olur kanımca.Renderı yenebilmek için önce önde pres yapan 4 3 3  taktiği ile sahaya çıkılabilir.O da yetmezse genel de trace depth 3 reflection 2 refraction 2 ama bu taktik bu sahneye yeterli olmaz sahne yansılamalı 4 3 3 aşağısı yerine ya ışık sayısı azaltılır ya da ışık samples değerleri 8-16 a çekilir ve öyle bir deneme renderı alınır.Spatial contrast değerlerini yükseltmek de netliği azaltan ama render süresini de inanılmaz kısaltan hız sağlayan bir yöntemdir daha çok  test renderlarında hepsini 1 e çekerek render alırsanız farkı görürsünüz.Kolay gelsin başarılar.
Cevapla
#3
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

"osenver" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sahnede yansımalı malzemeler çoğunlukta (metaller,camlar,seramikler) kullanılan ışık sayısı da fazla dolayısıyla yüksek değerli render ayarlarıyla uzun render kaçınılmaz.

Fg aşamasını geçse bile bu kadar ışıklı sahne de diffuse bounce "3" aşırı, "1" en fazla az ışıklı sahnede  "2" yeterli daha üst değer anlamlı bir fark yaratmayıp sadece süre uzatıyor.
rays per point 300-350 de kurtarır.Bunlar asıl nedenler değil ama render rahatlar.

Asıl mesele ışık sayısı  ve yansımalı sahnede trace depth değerlerinin yüksek olması bence.

Önce sadece fg de renderı  hafifletip diğer değerlere dokunmadan en baştaki photometrik ışığı kapatarak kullanmadan bir render denerim.raytrace render metodu bsp2 den bsp e çekmek de yükü azaltır.

Yüksek değerde çok ışıkla hesaplanacak o kadar çok ışık değeri var ki bir noktadan sonra işlemci ne olursa olsun limitlerine geliyor. Işık ve raytrace depth bakımından sahne optimize olursa sorun kalmaz.Işık sayısından feragat edemiyorsak fg ve genel ayarlardaki raytrace değerlerini azaltmak çözüm olur kanımca.Renderı yenebilmek için önce önde pres yapan 4 3 3  taktiği ile sahaya çıkılabilir.O da yetmezse genel de trace depth 3 reflection 2 refraction 2 ama bu taktik bu sahneye yeterli olmaz sahne yansılamalı 4 3 3 aşağısı yerine ya ışık sayısı azaltılır ya da ışık samples değerleri 8-16 a çekilir ve öyle bir deneme renderı alınır.Spatial contrast değerlerini yükseltmek de netliği azaltan ama render süresini de inanılmaz kısaltan hız sağlayan bir yöntemdir daha çok  test renderlarında hepsini 1 e çekerek render alırsanız farkı görürsünüz.Kolay gelsin başarılar.
Hocam bilginiz için çok sağolun.Sorunu çözdüm.Benim Hatam sadece.

Elementleri açmıştım.Onlar süreyi uzatıyormuş.Şu an düzeldi.

Ek olarak Bonsai ağaçının final gather aşaması çok uzun sürüyor.Onuda çıkardım sahneden
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#4
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

Sorun başkaymış ama çözümler düşük güçte bilgisayarı olanlar için (mesala ben) işe yarar sanırım.Bu arada sahnenin draft renderı bile güzel olmuş.
Cevapla
#5
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

"osenver" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Sorun başkaymış ama çözümler düşük güçte bilgisayarı olanlar için (mesala ben) işe yarar sanırım.Bu arada sahnenin draft renderı bile güzel olmuş.

Sağolun hocam.Evet dedikleriniz çok işe yarar bilgiler.Ama renderı uzatan bütün bilgileri düşündüm.Hepsi ile oynadım.Sorun draft renderın bile 20 dk sürmesi idi.Bitince elementler gelince çaktım davayı.Şu an için güzel gidiyor.İnş lekesiz istediğim gibi bir render olur.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#6
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

Bu element renderı ana renderı almadan tek olarak alabiliyormuyuz.Bir derinlik bilgisi için bütün sahne renderının bitmesini beklemek gerekiyor.Maya ve max de bu iş için script var sanırım indirme adreslerini bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
Cevapla
#7
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

Osenver, en fazla script olan site Scriptspot, ama ben görmedim elementler için ayrı render aldığını gözden kaçırmışta olabilirim tabiki.. istersen orayı bir incele..

www.scriptspot.com
Cevapla
#8
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

"osenver" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bu element renderı ana renderı almadan tek olarak alabiliyormuyuz.Bir derinlik bilgisi için bütün sahne renderının bitmesini beklemek gerekiyor.Maya ve max de bu iş için script var sanırım indirme adreslerini bilen varsa paylaşırsa sevinirim.

Aslında ayrı arı render etmiyor.Tek seferde render ediyor.Benim gibi hepsini açarsanız.REnder çok uzun sürüyor.Dediğiniz zdepth olması lazım.

Bunun için 3 yöntem söyleyebilirim.

1.Psd manager cebas firmasının.Girilen ayarlara göre elementleri render ediyor.
2.Motivo calimo diye birşey vardı.Oda buna benzer bir iş görüyor.
3.Tek tek elementleri ayrı ekranda görmek istemiyorsanız.Render setup>save file bölümüne girip.Sahneyi exr olarak kaydederseniz.Automatic seçeneğinide seçerseniz.Eklemiş olduğunuz elementler.Tek bir dosya içerisinde kaydolur.Photoshop içinde proexr plugini ile exr dosyasını açıp.İçindeki tüm elementleri katman katman görürsünüz.Çok güzel bir özelliktir.

Elementler hakkında detaylı bir yazı diziside hazırlanabilir aslında.Ek olarak  normal ayarlarda sahneyi render edip.Ayarları düşürüp elementler içinde ayrı bir render yapılabilir.
Derslerimi Youtubedan izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/user/awsalli
Silinen dersleri 2 ay gibi bir süre yükleyemeyeceğim.
Cevapla
#9
Ynt: Mental Ray Render edememe sorunu

"SonerKucuktepe" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Osenver, en fazla script olan site Scriptspot, ama ben görmedim elementler için ayrı render aldığını gözden kaçırmışta olabilirim tabiki.. istersen orayı bir incele..

www.scriptspot.com

Teşekkür ederim,bir araştırma yapayım.

"Awsalli" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
"osenver" Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bu element renderı ana renderı almadan tek olarak alabiliyormuyuz.Bir derinlik bilgisi için bütün sahne renderının bitmesini beklemek gerekiyor.Maya ve max de bu iş için script var sanırım indirme adreslerini bilen varsa paylaşırsa sevinirim.

Aslında ayrı arı render etmiyor.Tek seferde render ediyor.Benim gibi hepsini açarsanız.REnder çok uzun sürüyor.Dediğiniz zdepth olması lazım.

Bunun için 3 yöntem söyleyebilirim.

1.Psd manager cebas firmasının.Girilen ayarlara göre elementleri render ediyor.
2.Motivo calimo diye birşey vardı.Oda buna benzer bir iş görüyor.
3.Tek tek elementleri ayrı ekranda görmek istemiyorsanız.Render setup>save file bölümüne girip.Sahneyi exr olarak kaydederseniz.Automatic seçeneğinide seçerseniz.Eklemiş olduğunuz elementler.Tek bir dosya içerisinde kaydolur.Photoshop içinde proexr plugini ile exr dosyasını açıp.İçindeki tüm elementleri katman katman görürsünüz.Çok güzel bir özelliktir.

Elementler hakkında detaylı bir yazı diziside hazırlanabilir aslında.

1. şıkka bir bakayım. 2.şık Motivo yu denedim ve hiç pratik bulmadım maalesef vaad var icraat hiç bitmiyor tek tek pirincin taşını ayıklar gibi o kadar işlemden sonra da bir kolaylık olsun artık ama kısacası hesaplaması işkence oldu bana.
3. şık ise pratik bir aktarım yoluymuş örnekli bir anlatımı bence de güzel olur.Umarım 1 . şık işe yarar cevaplar için teşekkürler.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  vray 2016 ışık ve kamera sorunu SoulHunter_06 9 460 20-11-2016, Saat: 10:54
Son Yorum: ODDOonur
  Vray ile Makina parçası için render alma sorunum ali.kose 3 80 17-11-2016, Saat: 21:51
Son Yorum: gürkan
  3ds max Zoom+Açı sorunu rine 7 157 06-11-2016, Saat: 12:55
Son Yorum: rine
  Materyal Sorunu Lütfen yardım darkeagle56 9 241 08-10-2016, Saat: 23:00
Son Yorum: darkeagle56
  X ve Y eksen sorunu !!! f.tann35@gmail.com 1 103 21-09-2016, Saat: 01:15
Son Yorum: gürkan

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.