Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Merhaba
#1
bunu paylaşmamdaki sebep kendimi nasıl renderde geliştirebilirim.
daha gerçekci görüntü cıkarmak istiyorum. bu konuda ne yapmam gerektıgını pek fazla bilmiyorum yorumlarınızla yol cizmek istiyorum teşekkürler

3dsmax 2009 ve vray kullanıyorum
Cevapla
#2
Bunları izleyerek başlayabilirsin yada bunlara benzer farklı videolar izlemek bu tip videolar seni doğru yola götürür.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
Merhaba,
Kullandığınız program ve render motorunu bildirirseniz daha net yardım alabilirsiniz.
Cevapla
#4
gürkan, post: 111719, member: 7844 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Merhaba,
Kullandığınız program ve render motorunu bildirirseniz daha net yardım alabilirsiniz.
3dsmax 2009 ve vray kullanıyorum
Cevapla
#5
ORHAN ALKAN, post: 111718, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bunları izleyerek başlayabilirsin yada bunlara benzer farklı videolar izlemek bu tip videolar seni doğru yola götürür.
bunları izleyerek derken neleri kastettiniz hocam anlamadım
Cevapla
#6
Render öncesi bilmenizde faydası olacağını düşündüğüm konular var; Öncelikle model zemin üzerinde uygun gözükmüyor yani gökyüzü, zemin ve model arasında uyumsuzluk var gibi. Snap ile modeli zemine tam olarak yerleştirmeniz çok önemli render aşamasında ışık ve gölge konusunda sıkıntı yaşamanız büyük ihtimal. Işık ve gölge render için temel bir unsur gibi düşünebilirsiniz. Bu rendera baktığımda gölgeler görünmüyor. Bazen çok güzel modelleme, kaplama ve ışık ve gölgelendirilmiş sahneler izleriz ama gökyüzündeki ışıkla (arkaplan fotoğrafı ile sahnede kullanılan ışık ve gölgeler farklı açılardadır) sahne arasında uyumsuzluk olur, işte bu gerçekliği bozar.

Temel olarak az poligon ile temiz model çıkarmak esas olmalı; Render sırasında çok uzun süreler beklememek için, turbosmooth kullanıp sahneyi yormamak için vs.

Kaplama konusu; Render alırken kaplamalarda hata varsa yine istediğimiz sonuca ulaşamayabiliriz. Camın yansıması, suyun ışığı geçirmesi, kırılma değerleri render sonrası istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Bump ve displacement kanalları özellikle renderı yorar. Bunun için kaplama konusunu render için çok önemli.

Sahne ve Orantı; Mutfak masasından daha büyük bir çaydanlık gibi, mutfak masasının üzerinde havada duran çaydanlık, kapıdan büyük pencereler, zemine tam paralel olmayan ufuk çizgisi,

Kamera açısı, render ayarları...

Özellikle zaman kazanmak açısından deneme renderları için düşük çözünürlükü (640x480 gibi) render almanızı tavsiye ederim

Render için; Sahnenize bir V-Ray light ekleyip, Indirect Illumination on ve current preset (very low) yaparak başlayabilirsiniz.
Cevapla
#7
gürkan, post: 111722, member: 7844 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Render öncesi bilmenizde faydası olacağını düşündüğüm konular var; Öncelikle model zemin üzerinde uygun gözükmüyor yani gökyüzü, zemin ve model arasında uyumsuzluk var gibi. Snap ile modeli zemine tam olarak yerleştirmeniz çok önemli render aşamasında ışık ve gölge konusunda sıkıntı yaşamanız büyük ihtimal. Işık ve gölge render için temel bir unsur gibi düşünebilirsiniz. Bu rendera baktığımda gölgeler görünmüyor. Bazen çok güzel modelleme, kaplama ve ışık ve gölgelendirilmiş sahneler izleriz ama gökyüzündeki ışıkla (arkaplan fotoğrafı ile sahnede kullanılan ışık ve gölgeler farklı açılardadır) sahne arasında uyumsuzluk olur, işte bu gerçekliği bozar.

Temel olarak az poligon ile temiz model çıkarmak esas olmalı; Render sırasında çok uzun süreler beklememek için, turbosmooth kullanıp sahneyi yormamak için vs.

Kaplama konusu; Render alırken kaplamalarda hata varsa yine istediğimiz sonuca ulaşamayabiliriz. Camın yansıması, suyun ışığı geçirmesi, kırılma değerleri render sonrası istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Bump ve displacement kanalları özellikle renderı yorar. Bunun için kaplama konusunu render için çok önemli.

Sahne ve Orantı; Mutfak masasından daha büyük bir çaydanlık gibi, mutfak masasının üzerinde havada duran çaydanlık, kapıdan büyük pencereler, zemine tam paralel olmayan ufuk çizgisi,

Kamera açısı, render ayarları...

Özellikle zaman kazanmak açısından deneme renderları için düşük çözünürlükü (640x480 gibi) render almanızı tavsiye ederim

Render için; Sahnenize bir V-Ray light ekleyip, Indirect Illumination on ve current preset (very low) yaparak başlayabilirsiniz.


teşekkür ederim yorumunuz için hocam dediklerinizi not aldım
Cevapla
#8
Gerçekçi görüntü herkesin hayali ama cok kolay değil ulasmak maalesef..Yavas yavas ilerlemeliyiz.
Cevapla
#9
İbrahim Baş, post: 111736, member: 870 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Gerçekçi görüntü herkesin hayali ama cok kolay değil ulasmak maalesef..Yavas yavas ilerlemeliyiz.
haklısınız teşekkür ederim yorumunuz için hocam. ancak bi yerden başlamak gerek şuan ipin ucunu arıyorum bu konuda önereceğiniz linkler konular varsa takip edebilirim
Cevapla
#10
Atlantiscafe76, post: 111721, member: 29923 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:bunları izleyerek derken neleri kastettiniz hocam anlamadım
Ya yazıyı yazarken eklediğim link gitmiş şöyle eğer vray kullanacaksan dış mekan çalışıyorsun bu videoları satın alabilirsin

http://cgstudyo.com/threads/3dsmax-mimar...eti.10302/

yada

youtoubeden bunlarıda izleyebilirsin yabancı dilde

https://www.youtube.com/results?search_q...al+3ds+max

buna göre yavaş yavaş geliştirirsin olayı
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Merhaba 3D alemi saciddd 5 465 05-04-2014, Saat: 19:52
Son Yorum: saciddd
  Yeni bir modellemeyle merhaba egeislekel 12 673 09-03-2014, Saat: 21:58
Son Yorum: egeislekel

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.