Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Microsoft Flight Simulator X
#1

Flight Simulator X
yaygın uçuş simülatörü serisinin onuncu sürümüdür. Amerika Birleşik Devletlerinde resmi olarak 17 Ekim 2006 günüde piyasaya sürülmüştür. Microsoft'un oyun için hazırlanmış sitesindeki bilgilere göre oyunun standart sürümü Radyo ile Yerbulmadan Küresel Konumlama Sistemi ve havayollarını içermektedir. Ayrıca standart sürüm 18 uçak, 28 ayrıntılı işlenmiş şehir, ve 24.000'den fazla havaalanı içermektedir. Oyunun bir üst sürümü olan Deluxe Sürüm'de ise 24 uçak ve 38 ayrıntılı işlenmiş şehir bulunmaktadır.

Flight Simulator X resmi olarak 2006 yılında Uluslararası Tüketici Elektroniği Şovunda (CES) Microsoft Windows Vista oyun şovunda tanıtıldı oyun Windows 7 ve 8 ile de uyumludur.

22 Ocak 2009 günü, ürünün arkasındaki geliştirici ekibin Microsoft bünyesinde yapılan işten çıkarmalardan önemli bir şekilde etkilendiği ve bütün Flight Simulator serisinin üretim ve desteğinin sonlandırıldığı haberleri yayılmıştır. Bu haberleri daha sonra Microsoft yetkilileri Flight Simulator serisinin devam oyunlarının çıkarılacağını umduklarını açıklayarak doğrulamışlar ancak belirli bir tarih ve ürün adı vermemişlerdir. 17 Ağustos 2010 günü, Microsoft daha gelişmiş grafik motoru ve simülasyon özelliklerine sahip Microsoft Flightı duyurdu.

Flight Simulator X üç sürüm olarak piyasaya sürülmüştür: Standart, Deluxe, ve daha sonra Gold. Deluxe Sürüm ek özellikler içermektedir, bunlar disk içinde bulunan yazılım geliştirme kiti (YGK), Garmin G1000 uçuş güvertesiyle uçan üç uçak, ve kullanıcının diğer çevrimiçi oyuncularla radar ekranı olan bir hava kontrolörü olarak oynayabilmesidir.

Deluxe Sürüm, Standart Sürümden farklı olarak 18 yerine 24 uçak içermektedir; 40 yerine 45 çok detaylı havaalanı içermektedir; 28 yerine 38 çok detaylı şehir içermektedir; ve 30 yerine 51 yapılandırılmış görev içermektedir.

Microsoft Flight Simulator X: Gold Sürüm combines the Deluxe Sürüm ve Acceleration ek paketini tek pakette sunmaktadır.


Arkadaşlar wikipediadan aldığım bilgilerle sizlere kısaca anlatmaya çalıştım bu konu altında

Microsoft Flight Simulator X ait bilgilerinizi sunabilir,ücretsiz uçakları veya textureleri ,tüyo ve tecrübeleri veyahut başınızdan geçen en komik serüvenlerinizi anlatabilirsiniz
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#2
FS2004 (Fs9) cü olarak FSX ile ilgili henüz bir deneyimim yok, meydan turu bile yapmadım daha :) FSX'in yazılım ekibinin işine son verildikten sonra Microsoft Flight olarak lanse edilen yeni tür "simulasyon" daha piyasa çıkmadna ölü doğdu. Çünkü FlightSümulatör'e gönül verenlerin istediği gerçeklik unsurlarını geri plana atıp standart bir "arcade" oyunu tarzına, basitleştirilmiş oyun kumandalarına ve salt görev uçuşlarına yönelik bir eğlence türüne dönüştü. Kısaca Microsoft simulasyon yerine elinde kalanlarla "göreselliği ağrılık verilmiş" oyun tarzını tercih etti ve doğal olarak ilgi görmedi.

Buna karşın, FSX'in devamı olarak kabul edebileceğimiz yeni bir oluşum PREPAR3D olarka ortaya çıktı. FSX'in yazılım ekibini işe alana Lockheed Martin, oyunun kodlarınıda satın alınca, aslında ticari olarak askeri ve sivil alanda kullanıma yönelik yeni bir simulasyon geliştirirken bunun birde oyunculara yönelik "lite" versiyonunu piyasa sundu. P3D adı verilen bu yeni simulatör, FSX ile aynı klasör ve temel yazılım kodlarını kullandığı için FSX'de çalışan çoğu uçak ve scenery addonlarıda rahatlıkla kullanıcı tarafından yapılan birkaç ufak klasör ve uzantı değişimi ile çalışabiliyor. Bununla beraber, P3D'nin kullanıcı sayısı arttıkça ürün üreticiler, P3D'yi de uyumluluk listesine eklemeye başladılar. P3Dnin FSX'e göre çok daha az BUG'a sahip olması, devamlı olarak yeni sürüm ile hataların temizlenmesi ile yakın zamanda FSX'in yerini tamamen alması muhtemel.

Microsoft Flight Simulatör haricinde, bir diğer bağımsız yazılımda Xplane'dir. Çok uzun zaman önce yaratılmış olan Xplane'in, 9 ve son versiyonu 10 kullanıcılar tarafından dikkat çekmekte. Kıyaslandığında, Xplane'in su götürmez şekilde uçuş dinamiklerinin MSFS'ye göre çok çok ilerde olmasına karşın, yazılım olarak görsel olarak yetersizliği (modelleme, kokpit, çevresel görsel doneler, havaalanları) yüzünden uzun süre ne uçak modellemesi, ne de kokpit tasarımında yol alamamıştı. Ancak FSX'e alternatif arayışları içinde Xplane10 geliştiricileride boş durmadan freeware ve payware add-on(ilave, eklenti) üretimine başladılar. Hali hazırda doyurucu bir ürün yelpazesi olmasada en büyük eksikliği olan gökyüzü ve bulut formasyonlarınıda tamamladıklarında sanıyorum P3D ile ciddi olarak FSX'in önüne geçecek.

Tabi bu arada her ne kadar FSX'den bahsediyor olsakda, tüm simulatörcülerin toplamı içinde kemikleşimiş bir FS2004(FS9) kullanıcısı topluluğu hala yer almakta. Tüm problemleri çözülmüş ve %99.9 hatasız çalışan bir versiyon haline gelmiş olan FS9 herkesin "backup"ında veya ikinci alternatifi olarak bilgisayarında yerini koruyor. Lakin, üreticilerin hem yeni hardware satışı hemde FSX'in yazılınm olarak getirdiği bazı avantajlar ile geliştirdikleri uçak, kokpit ve scenery tasarımları ile yeni pazarda sadece FSX versiyonunu (P3D ve Xplane10) dsteklemeye yönelmeleri FS9 kullanıcılarını biraz üzmeye başladı.

FSX'in, FS9'daki eşdeğer performansa sahip olabilmesi için (AI trafik,uçak ve scenery addon,weather addonları,yeryüzü kaplama tekstürleri vb) istediği ortalama makine ve grafik kartının minimum i5 işlemci ,8GB ram, en az 2GB ekran kartı ve üzeri olması gerçekten FSXe geçen herkesin yeni bir makine toplamasına neden oldu-ki çıktığı zamanlarda i5 ve i7 olmadığı için kimse FSX'i %100 performas ayarları ile kullanamadı. Daha yeni yeni i7ler ile Fs9'un maksimum ayarına denk şekilde kullanılabiliyor fakat bug sorunu hala baki. (bu yüzden "forever Fs2004" :) )
Cevapla
#3
Simulatöre yeni başlıcak arkadaşlar için birkaç ufak eklentiden bahsedelim;

Öncelikle gerçekçi bir uçuş deneyimi yaşamanız ve ileride sahip olucağınız uçakların sorunsuz çalışabilmesi adına oyunun stock halini kullanmanız yeterli kalmıyor ne yazık ki.Acceleration paketi ile gelen bazı eklentiler özellikle askeri uçakların eksiksiz çalışması için gerekli oluyor.Bu yüzden oyunun Acceleration sürümünü temel olarak kurmanızı öneririm.Bunların yanında:

Real Environment X (REX)

2006 çıkışlı bir oyundan göz alıcı grafikler bekleyemediğimiz bu noktada REX devreye giriyor.İçerdiği Shader'lar ile bulutların, denizlerin, gökyüzü aydınlatmasının ve pist gibi yerlerin grafiklerini geliştiriyor.Ayrıca rüzgar, hava durumunu, sıcaklık gibi dinamikleri gerçeğe yaklaştırarak size gerçekçi bir uçuş deneyimi sağlıyor.

http://www.realenvironmentxtreme.com/

A2A Accu-Feel

Simulatör oyunu da olsa ufak ama can alıcı detayların yapıldığı yıla göre atlanmış olması gayet normal.A2A işin "Simulasyon" kısmını en çok önemseyen firmalardan biri.Her uçak modelinin dinamikleri gerçekte test pilotları tarafından uçağı orjinali ile denenip kaydediliyor ve simulatöre aktarılıyor.Bu yüzdendir ki uçakları Propliner'lar ile sınırlıdır.Uçağın yağ basıncından Hidrolik sıcaklığına kadar kontrol edip etkin bir şekilde uçmak istiyorsanız A2A bu oyundaki ilk tercihiniz olmalıdır.
Bu kadar reklamdan sonra Accu Feel kısmına gelicek olursak, bahsettiğim bu ayrıntılardan dış etkenlerle ilgili olanlarını(Açık hava türbülansı, ses, G kuvveti vb..) her uçakta "gerçekçi" bir şekilde hissedebilmek adına çıkarılmış bir eklentidir.Özellikle Sivil Havacılık kolunda uçanlar için Açık Hava Türbülansı, Autopilot'ta geçen 3 sakin saatin ortasında bunun bir oyun değil simulatör olduğunu belirtircesine uçağın suratına tokat gibi çarpabiliyor.

https://a2asimulations.com/store/index.p...ucts_id=55

ORBX ve FTX

ORBX eklentisi yüzey fotoğraflarını HD yapmaya yarayan bir eklentidir.Bölge bölge dünyanın en ufak ayrıntısına kadar incelemeye imkan veren bir eklentidir.FTX ise bildiğim kadarıyla oyun içerisindeki Vectörleri yani dağları, ovaları, falezleri oluşturan dikey koordinatları gerçeğine uygun olarak daha sık bir şekilde düzenleyen bir eklentidir.Uzun süredir kullanmadığım için detaylarını paylaşamayacağım.

https://www.fullterrain.com/

ENBSeries

Oyunu DX9 ile çalıştıran eski bilgisayarlarda grafikleri zorlanmadan bir nebze de olsun geliştirebilmek adına bu eklentiyi tavsiye ederim.DX9 sınırları içerisinde Bloom, vignet, kontrast gibi efektler ile az da olsa katkısı olan bir eklentidir.Oluşturduğunuz cfg dosyasını FSX klasörü içine atıp oyun içerisindeyken Shift+F12 yapmanız yeterlidir.Efektleri mümkün olan en minimum değerlerde kullanmak idealdir.

http://flyawaysimulation.com/downloads/f...-ini-file/


Bu bahsettiğim eklentiler haricinde yüzlerce bunlara benzer veya bunları geliştiren eklentiler de mevcut ama başlangıç için bunlar pekala yeterlidir.

Herkese iyi uçuşlar.
Cevapla
#4
Bu arada unutmadan, Flight simulatör, Microsoft'un yarattığı bir ürün değildir. Flight simulator 1970lerde, Bruce Artwick tarafından bir tez projesi olarak yaratılmıştır. (FS'in temel scenery dosya yapısına adını veren BGL formatıda buradan gelir Bruce-graphic-library). Bruce Artwick, yarattığı simulasyon programının ilgi görmesi üzerine SubLogic adında bir şirket kurar ve simulasyonunu geliştirir. Simulasyon Microsoft'un ilgisini çeker ve Microsoft SubLogic firmasını satın alır. SubLogic ve Bruce Artwick, Microsoft adına programı geliştirirler ve ilk versiyon MSFS1 Flight Simulator ortaya çıkar. Daha sonra yazılım tamamen microsoft'a geçer ve SubLogic ayrılır.Ayrılan SubLogic bir müddet daha devam etmeye çalışır-ki bende hala vardır 3.5" disketlerde (SubLogic ATPL) fakat MSFS yeni versiyonları yaratmaya devam eder. Ciddi olarak ilk kez FS5 versiyonu ile pazar bulurlar. FS6 adı ile bilinen Fs98i Fs2000 izler. Ara versiyon olarak kabul edilen Fs2002'den sonra en sorunsuz sürüm olan Fs2004 piyasaya sürülür.
Cevapla
#5
En sevdiğim video

        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
benim uçak modellememi mi bekliyordunuz arkadaşlar? :D
demosunu indiriyorum bende, deneyelim bakalım nasıl bir şeymiş.
Cevapla
#7
sistem gereksinimileri nedir? euro truck oynadıktan sonra havaad bunu kullanmak nasıl birşey acaba :)
Cevapla
#8
Hey gidi günler önceden çok uçmusumdur flight simulatör'le , DOS verziyonlarla baslamistim o eski grafikle ve basit sesiyle ne kadar çok pilot olmayi istemisimdir, hele hele gerçek zamanli uçuslar yaparak avrupadan Türkiyeye 3 saat uçarak gelip kuleden izin istemem müthis'ti. Bu simülatörlere oyun demek yanlis bence aslinda oyunla hiç alakasi yok, çünkü bir uçak kullanan pilot'a sen hergün oyun oynuyorsun diyebilmirmiyiz..
Zaten zamanla uçak aski savas uçaklarina oturdu F16 , F14 , F18 , Su27 , F22 , F35 , Harrier ... hepsini teori olarak ögrendim ve kullandim. Hava kuvetlerinin (avrupa) gösterilerini hiç kaçirmazdim, gösterilerin arasinda simülatör makineler koyardilar ve bende oturup saatlerce uçardim ekledigim videoda gibi.


Simdi daha eskisi gibi ugrasmiyorum ama arada bir açarim simölatörü ve çikarim 11.000 feet yukari olurum kus gibi unuturum herseyi....
Eğitim hayata hazırlanmak değildir , Eğitim hayatın kendisidir.
Cevapla
#9
Microsoft Flight Simulator'de çok fazla detay var. Novalagic similasyonları daha keyifli geliyor bana hile ile sınırsız cephane, çakılma hariç ölümsüzlük modu var.
Cevapla
#10
windows 10 da performansı çok kötü benim pcde geçen kurup tekrardan silmiştim.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Microsoft Hololens ile Maya biraraya gelirse ne olur ? Kocc 0 140 18-01-2016, Saat: 00:30
Son Yorum: Kocc
  Flight Simulator X Orhan Musellim 53 4,183 20-03-2013, Saat: 03:39
Son Yorum: ORHAN ALKAN

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.