Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mutfak ve Odam [sketchup-vray]
#1
Öncelikle merhaba. Bu konularda yeni sayılırım. Aslında uzun zamandır ilgim var ve ufak tefek çalışmalarım olmuştu. Son zamanlarda da iyice üstüne gitmeye ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Mimarı, dekorasyon veya çeşitli binalar olsun bunlar üzerine kendimce tasarım yapmaya çalışıyorum.Yani bu yüzden ve tabi ki de kolaylığı açısından sketchup tercihim oldu. Diğer programları da denedim, biraz derslerini izleyip geliştirmeye çalıştım ama gene sketchup ta kaldım. Program tercihi konusunda burada yazılan yazıları da okudum ve zaten hobi olarak yaptığım için tercih konusunda çok ta zorlamadım.  Her neyse sanırım sketchup programı burada pek yaygın değil ama gene de ilk ve son yaptığım çalışmaları sunarak çeşitli önerilerinizi almak istedim. Mesela vray konusunda olabilir. Çünkü çalışmalarda materyal ayarları haricinde vray da neredeyse hiç bir ayar yapmadım. Hem pek bilgim olmadığı için hem de sahneler üzerinde ne gibi ayar yapıp gerçekçiliğe yakınlaşırım bilmiyorum.

Yaptığım çalışmalar hakkında da kısaca bahsetmek gerekirse; ilk ikisi çok uzun süre önce yaptığım okul ve bina. Render için ismini hatırlamadığım ücretsiz bir program kullanmıştım sanırım. Hiç ayrıntıya girmeden gene de başlarda oldukça uğraştığım çalışmalardı. Son ikisi ise en son üzerinde çalıştığım tasarımlar. Tasarımlar derken başlıktaki gibi biri kendi odam, diğeri de oturduğum evin mutfağı. :) Demek istediğim orjinal farklı tasarımlar yerine şu ana kadar genelde hep kendi odam, kendi bilgisayarım vs.. üzerine çalıştım. Biraz da kendimi geliştirme amacıyla deyip kendimi avutayım. :P Oda ve mutfakta ayrıntıya girmeye çalıştım ve kendimce uzun uzun defalarca render denemelerim oldu. (Objeler konusunda genelde kendim yapmaya çalıştım ama aşırı ayrıntılı veya organik modelleri hazır kullandım. Örneğin odamdaki halı, perde veya mutfaktaki tezgah üstü objeler gibi..) Açıkçası ilk çalışmalarıma bakınca içime sinmeye başladı ama özellikle yapılan profesyonelce çalışmalara bakınca da kendimi iyice geliştirme isteği uyanmaya başladı :) Neyse dediğim gibi başlangıç olarak sketchup ta vray üzerinden ne gibi ayarları kurcalayabilirim? Veya genel olarak ne üzerine yoğunlaşmalıyım?











Cevapla
#2
Öncelikle bir programa yoğunlaşıp üzerine gitmeni takdir ediyorum en doğru yolu kabul etmişsin.

Programın bir önemi yok önemli olan sizin programı ne kadar iyi kullanabildiğinizdir.

Diyelim en popüler olan 3ds max kullanıyorsunuz eğer tam anlamıyla bişeyler bilmiyorsanız max kasmanın anlamı yok çünkü sketchup blenderde ne alıyorsanız ondada aynısını alacaksınız görüntü olarak.

Bir çalışmanın kalitesi kullanılan programın adı değilde bilgisi ortaya koyar.

Nedir bu bilgi birikimi.

Sahneye konulan objelerin sahnenin bütünü ile orantısı,atanan materyallerin doğruluğu yani doğru ayarlanmış materyaller,objenin üzerine atılan texturelerin doğruluğu ve oturuşu şöyle felsefe yaparsak bir insanın üzerine giydiği elbise dar veya bol olursa nasıl komik ve tutarsız durursa uvw ayarı bozul ve olmamış bir texturede aynen sahnede sırıtacaktır.

SAhnenin renklerinin birbirine uyumu mesela bembeyaz duvarların bulunduğu bir odada kartelayı açıp beyaza yakın yapılan tüm doku işlemleri hem rahatsız edici hemde vurgusuz görünür.

plastiğin plastik,metalin metalik,tekstil ürünlerinin gerçek yapısı aktarılması gerekir.

Sahneye eklenen objelerin detayı çok önemlidir gerekli smooth değerleri olmayan keskin kenarlar veya detaysız alel acele yapılmış objeler sunumda gerçekçilik yapısını bozacaktır .

Objelerinize herzaman kenarlarına bir chamfer verin yani keskin olmasın keskin köşeler son final renderde objeyi yapay gösterecek eğer obje yansıyan bir materyal atanmışsa yansımalar yanlış gösterecektir .

Doğru ışık konumu ve ışık şiddeti bu çok önemlidir bunları sindirmesseniz ya karanlık yada ışık patlamasına maruz bölgeler renderinize hakim olacaktır .Bu sadece sizin renderinize zarardan öte her ikisindede render sürenizi uzatacaktır .

render kamera ayarları çok önemlidir depth of field verdiğiniz zaman sahne fotografik görüntüsü çok iyi olacaktır bunu programda değilde photoshopta vermek bazen yanlış bir sunuma sebep olabilir veya yapaylaştırabilir.


Mimari çalışmalar için Sketchup gerçekten kullanılması gereken bir programdır.

Son olarak bir mecliste bir yazılımın kötü olduğunu veya küçümsendiğine şahit oluyorsanız kesinlikle o meclisten arkanıza bakmadan uzaklaşın çünkü orada kesin bir cahil konuşuyordur.

Çünkü programı program yapan kendisi değildir kullanıcının ta kendisidir yazılımlar basit değildir kullanıcılar bilgisizdir.

Gelelim çalışmanıza üstte yazdığım yazı içerisindeki bilgilerde kıyaslama yaptığınız an zaten eleştirilerimin ne olduğu ortaya çıkar.

Elimden geldikçe program olarak olmassa bile yorumsal olarak desteklerim sizi.Ayrıca farklı programlar meclise renk katar Dodgy

Ellerinize sağlık.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
Buşekilde devam et..emin ol başaracaksın.
Cevapla
#4
[ORHAN ALKAN]
Hocam öncelikle ayrıntılı eleştiri ve önerileriniz için çok teşekkürler.

Oran orantı konusunda önceki yaptığım çalışmalarda biraz da fazla acemilikten bunu hiç dikkate almıyordum. Fakat en son yaptığım mutfak sahnesinde en azından ana objelerin çiziminde (yani dolaplar, tezgah, kapı-pencere, vs..) tamamının ölçülerini alarak uygulamaya çalıştım. Tezgah üstü hazır objeler de göz kararı oldu. Dediğim gibi daha önceki tüm çalışmalarda bunu dikkate almıyordum ve ne kadar fark yarattığının farkına vardıkça önem vermem gerektiğini anladım.

Objelerin kaplama ayarlarına gelirsek; vray konusunda biraz deneme yanılma, biraz da hazır vismatlar kullanarak yaptım. Şunu da yeri gelmişken açıklayayım; monitör olarak bir tv kullanıyorum ve kontrast ayarları falan biraz kötü. Yani başka bir yerde kontrol etme fırsatım oldu ve mesela odamdaki koltuğun parlaklık ve yansıması sanırım çok kötü olmuş. Neyse onu fazla bahane olarak almayacağım, çünkü bu konuda kendimi gerçekten geliştirmem gerektiğinin farkındayım.

Renk uyumunda ise aslında kaplama ayarlarında da sıkıntı var tabi ama sonuçta kendi odam, kendi evimin mutfağı olduğu için tamamen ne varsa onu uygulamaya çalıştım. Yani mesela duvar renkleri falan gerçeğe uygun yapmaya çalıştım ve sahne üzerindeki etkisini pek dikkate almadım. Fakat tabi ufak değişiklikler yapılabilirdi :) 

Detay ve smooth değerleri ile ilgili açıkçası biraz üşengeçliğime geldi. Mesela davlumbaz :) Kenarlarına uygulasam mı, uğraşmasam mı düşündüm ve biraz sabırsızlıkla es geçtim. Buradan da biraz sabır ve daha çok detay önerinizi alabiliriz sanırım :) Bu arada bir daha baktım ve özellikle bulaşık makinesi ve buzdolabı ile ilgili söylemişsiniz sanırım. Ana hatlarını yani kenar ve köşelerini yapmaya çalıştım (biraz az olmuş galiba..) ama özellikle ön yüzeylere gelirsek onu pek beceremedim. Aslında bildiğiniz gibi skethup ın ana sıkıntısı bu, yani organik yüzeyler konusu. Fakat farklı konulardaki yazıları da okudum ve orada da söylenenler gibi sketchup kullanıyorsan plugin de kullanman gerekir. İşte ben bu konuda pek uğraşmadım ama bu konunun üstüne gitmeye çalışacağım.

Sahne üzerinde ışık konusunda da açıkçası hiç bilgim yok. Vray kullanmaya başladıktan sonra sadece bu son iki çalışmam olan iç mekan çalışmaları oldu. Fakat sahnelerde uyguladığım tek ışık kaynağı kapı-pencere önüne yerleştirdiğim "retangle light" oldu. Bu konuda biraz ders izleyip deneme yanılma yapmam gerek (doğal olarak), çünkü farklı ışık kaynaklarının sahne üzerinde ne gibi farklı etkiler yaptığını bilmiyorum. Bunun da üzerine gitmeye çalışacağım.

Doğru anladıysam "Depth of field" ayarını programdan da ayarlayabiliyoruz. Nasıl yapılacağı hakkında hiç bir fikrim yok ve araştıracağım..

Tekrardan çok teşekkür ettim. Son olarak belirttiğim gibi hobi olarak yapmaya çalışıyorum. Fakat 3d tasarım konusu gerçekten ilgimi çekiyor, yani gene de bu işe kendimi vermeye ve geliştirmeye de çalışıyorum. Neyse ben de biraz madde madde yazmaya çalıştım ama yanlış anlaşılmasın hepsine bahane uyduruyor değilim. Farklı gözlerden bakınca gerçekten yanlışlarının biraz daha farkına varmaya başlıyorsun. Umarım önerilerinizle daha güzel çalışmalar sunabilirim :)

[İbrahim Baş]
Teşekkür ettim. Umarım :)

İyi çalışmalar..
Cevapla
#5
Bu siteye üye ol hazır sahneler var indir ama kullanma sadece kaplamalarına ,ayarlarına vs incele tutorialler kadar sana yardımı dokunacaktır.

http://www.sketchuptexture.com/p/3d-sketchup-model.html
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
Teşekkür ederim. Hazır sahneleri de incelemenin yararlı olacağı kesin. Hatta biraz daha kısa ve kolay yolu olur..
Cevapla
#7
Çok ders izle. Özellikle kaplama ve ışıklandırma mantığı üstünde dur. İyi çalışmalar dileirm.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Vray Denemeleri Flatronx 5 403 21-05-2016, Saat: 16:20
Son Yorum: Flatronx
  Amerikan Mutfak Salon umuut1 7 530 29-03-2016, Saat: 13:12
Son Yorum: umuut1
  Aceminin yardıma ihtiyacı var (Sketchup içerir) iroquois 12 746 29-03-2016, Saat: 02:40
Son Yorum: SELANT007
  elımden geldıgınce 3ds vray.. erdem_91 4 272 24-02-2016, Saat: 17:17
Son Yorum: erdem_91
  Audi R8 3DMax + Vray Render Codseus 5 318 26-07-2015, Saat: 19:01
Son Yorum: İbrahim Baş

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.