Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nereden Başlamalı ?
#1
Öncelikle hepinize iyi geceler :) Ben Recep İnanç sitenize yaklaşık 2 seneden beri üyeyim fakat geçen sene 12.sınıf olmam nedeniyle programdan ve siteden uzak kaldım. Ama sınavları atlatıp tatil moduna girince soluğu burada aldım :) Ben sizden , tecrübelerinizden ve görüşlerinizden yararlanmak istiyorum.
Benim sorum şu şekilde : Benim 3DS Max alanında az da olsa bir temelim var fakat ben istiyorum ki bu temelin üstüne koyabildiğim kadar koyayım ve sağlam koyayım.Kendi başıma tekrar çalışmaya başlamayı düşündüm ama derslere biraz renderdan bak biraz modellemeden bak biraz animasyondan bak şeklinde çalışırsam pek sağlam olmayacağını ve en doğrusunu sizin bileceğinizi düşündüm.Sizce kendimi tam anlamıyla geliştirmek ve artık işin geri kalanını yetenek ve yaratıcılığa bırakmak için sağlam bir 3DS Max temeli nasıl oluşturulur?Bunun yanında ben photoshop ve after effects ile de ilgilenmek istiyorum.Sizce çalışmam da nasıl bi sıralama izlemeliyim?Hangi kaynaklardan yaralanmalıyım?Çalışma stilim nasıl olmalı?
Şimdiden hepinizden Allah razı olsun Hayırlı geceler :)
Cevapla
#2
Bence bir programın ana iskeleti modellemedir. Render bir sürü yazılım var ışık ta zaten o yazılımı göre öğreniyorsun.

Bence ana temel modelleme ve materyal bilgisi önemlidir neden dersen modellemeyi öğrendinmi her türlü programı 3 aşşağı 5 yukarı kullanırsın bu aynı şu olaya benzer hacı muratı sürüyorsan audiyi de sürersin mantığı audi de daha bir düğme sayısı fazladır ama mantığı anladınmı hepsinde aynıdır ,MAteryal bilgisi çok ama çok önemli istediğin kadar detay çalış doğru materyali uygulamassan sahne tırt olur.

Sen öncelikle programa bir vakıf ol sonra materyali çöz gerisi render yazılımından ibaret render yazılımınada 3 aşşagı 5 yukarı 1-2 ayda algılamaya başlar pişme yoluna girersin.

Ama öncelikle Modelleme kesinlikle öğrenilmeli ve modelleme sadece butondan ibaret olmamalı Dodgy
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#3
ORHAN ALKAN, post: 90061, member: 231 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Bence bir programın ana iskeleti modellemedir. Render bir sürü yazılım var ışık ta zaten o yazılımı göre öğreniyorsun.

Bence ana temel modelleme ve materyal bilgisi önemlidir neden dersen modellemeyi öğrendinmi her türlü programı 3 aşşağı 5 yukarı kullanırsın bu aynı şu olaya benzer hacı muratı sürüyorsan audiyi de sürersin mantığı audi de daha bir düğme sayısı fazladır ama mantığı anladınmı hepsinde aynıdır ,MAteryal bilgisi çok ama çok önemli istediğin kadar detay çalış doğru materyali uygulamassan sahne tırt olur.

Sen öncelikle programa bir vakıf ol sonra materyali çöz gerisi render yazılımından ibaret render yazılımınada 3 aşşagı 5 yukarı 1-2 ayda algılamaya başlar pişme yoluna girersin.

Ama öncelikle Modelleme kesinlikle öğrenilmeli ve modelleme sadece butondan ibaret olmamalı Dodgy

Orhan hocam çok teşekkürler. Peki modellemeyi geliştirmek için neler yapabilirim yani sürekli farklı şeyler modelleyerek mi ders izleyerek mi ya da başka yolu mu vardır ?Material bilgisi tam olarak ne oluyor peki?Ve ne zaman "Tamam.Modellemeyi yapabiliyorum sıra renderda!" diyebilirim ? Bunu nasıl anlarım ?
Cevapla
#4
Bir süre renderi göz ardı et modellemenin tadını çıkar önüne ne gelirse modellemeye çalış ilk başta basitler olsun bu bir kültablasıda olur veyahut bir çöp kovasıda olur tek bir objenin ayıbı yok bir araba modelleme ne ise intizamlı dtaylı bir çöp kovası bence aynı değerdedir sonuşta biri 24 ayar altınla modellenmiyor yine aynı yöntemler kullanılıyor extrude ,inset chamfer ileri geri yukarı aşağı sadece modellenen objedeki sayı ve düzgünlük çekici kılıyor .Profesyonel tutorialler izle youtoube ve vimeo kaynıyor tabi pirincin içinden taşı ayırabilene sabret öncelikle sabır eden selameti bulur.

Bir modeli yapmayı düşündüğün zaman

Şu soruları sor kendine

Modellenecek obje nedir ?
Varsa benzeri yakınımda varmı incelemek adına.
Yoksa google görsellerden büyük ebatlı resimlerini bulup inceleme.

Tek parçadanmı oluşuyor ,çok parçadanmı benzer yapıda obje varmı .
Modellenecek obje kenar satıhları sertmi keskinmi,yumuşakmı vb.

Eğer sahnen bir ticari çalışma için değilde zevkle yaptığın veya yapmaya çalıştığın hobi amaçlı bir çalışma ise ne zaman sahnende hazır model barındırmayıp yaptığın çalışmaya bir başka kişinin gözünden bakıp

olumlu buluyorsan ve sahneni zorlanmadan programa vakıf hale gelmişsen yavaş yavaş geçebilirsin .
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#5
Modellemeden başla,kaplama en son render..

Modellemede bir objeyi seç bunu nasıl modellerim,hangi şekilde modellenirse basit olur gibisinden kafada kurup 3dmaxte gerçekleştirmeye başladığın vakit bişeyler olmaya başlamış demektir.Aklından geçen modeli yapabildiğin vakit sen olmuşsun demektir.Artık bir sonraki adıma geçebilirsin.Unutma sınırı sen belirleyeceksin hepsinde
Cevapla
#6
Orhan hocam ve İbrahim abi çok teşekkür ederim görüşleriniz için hepsini dikkate alacağım :)
Cevapla
#7
Modelleme ile başlanmak gerektiği belirtilmiş zaten,
Modellemeyi öğrenmenin en güzel yolu bol bol Eğitim videosu(Tutorial) izlemektir. Birebir anlatanın yaptıklarını yaparsın sonuç ortaya çıkar yaparkende bir kısayol bir yeni bakış açısı yeni bir yöntem öğrenmiş olursun.
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#8
Birde acele etme modelin bitene kadar 1 hafta da geçse o modeli bitirmeye çalış ben 1 yıl sadece bakıp sonra uzun sürünce yarıda bıraktığım için ilerleyemedim. Ama son 1 aydır yeniden başladım her hafta bir çalışma bitireceğime söz verdim.
http://www.blenderturkey.com
Birşeyden uzak olan bir kimse, yakın olan adam kadar o şeyi göremez. ne kadar zeki olursa olsun. 
Cevapla
#9
SADIK ALÇIK, post: 90120, member: 8496 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Birde acele etme modelin bitene kadar 1 hafta da geçse o modeli bitirmeye çalış ben 1 yıl sadece bakıp sonra uzun sürünce yarıda bıraktığım için ilerleyemedim. Ama son 1 aydır yeniden başladım her hafta bir çalışma bitireceğime söz verdim.
Anladım yani sizin ve Orhan hocamın da dediği gibi sabır temel element anlaşılan :) Bol bol tutorial izleyeceğim o zaman dediğiniz gibi yeni bakış açıları için :) İlginiz için teşekkür ederim :)
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Nereden nereye ( teşekkürler ) Kahraman COŞKUN 15 572 14-11-2013, Saat: 19:26
Son Yorum: Blacklight

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.