Merhaba Ziyaretçi!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Normal bump map (tangent space) problemi
#1
Lütfen bana yardım edin. Bu konu hakkında bir çözüm bulamıyorum. Yabancı sitelerde dahi arama yapıyorum ama hiç bir yerde bulamadım . Bu işin okulunu okumadım . Ondan dolayı birşeyler eksik . Elbette sizin için çok basit bir konudur . Fakat şu an çok zor durumdayım. lütfen bana yardım edin.

Bir ada modelledim. Materyalden normal bump(tangent space) kullanarak Normal map ekledim(Gamma lut kapalı bıraktım.) . Modeli döndürmeden (rotate) render aldığım zaman sorun yok , farklı kamera açılarından render alsamda sorun olmuyor . Modeli 180 derece döndürdüğüm zaman renderda sorun oluyor . Fakat modele xform(plugin) da rotate yi sıfırladığım zaman modelde renderda sorun oluşmuyor. Başka modellerdede bu sorunu yaşıyorum .

Ayrıntılı olarak sorunu fotoğrafta gösterdim. Lütfen fotoğrafa bakın ve modelide paylaştım lütfen modeli inceleyin. Lütfen yardımınıza çok ihtiyacım var lütfen bana yardım edin.

https://drive.google.com/file/d/0B3xehYD...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3xehYD...sp=sharing

[attachment=1345]
(http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-m...mht/909364
Ada modeli burda. 180 derece döndürdüğüm zaman render da sorun oluyor . Diğer modellerimde böyle bir hata olmasını istemiyorum . Lütfen bana yardım edin . )
Cevapla
#2
Soruyu detaylı yazdım ama , tam olarak anlatamadım mı acaba ? Bu işi yapanlar için çok zor bir soru değil bence. Bu konu hakkında bilgisi olan yokmu?
Yeni üye oldum , onun için sitedeki insanları tanımıyorum , profesyonel mi yoksa öğrenci mi amatörce bu işi yapan insanlarmı bilemiyorum. Modelin linkini yazdım , umarım modeli indirip inceleyen ve bu konu hakkında bilgisi olan çıkar . Eminim çok basit ama göremediğim bir sorun obje ayarlarında yada render ayarlarında bir iki tuşa basmam gerekiyor belkide. Lütfen bana biri yardım etsin .
Cevapla
#3
Ben mental ray yeni geçtim

vrayi sildim attım 3ds max in edutationu kullanıyorum ve her gün ders çalışıyorum mental ray dersi

Yardımcı olmak isterdim ama şu anlık bilgim bunu kaldırmıyor umarım bir mental ray kullanıcısı çıkar ve size yardım eder inşallah sorununuzu kısa sürede çözersiniz .

İyi forumlar.........
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#4
Cevap için çok teşekkür ederim.
Vray kullanıcısı değilim ama vray render da da aynı sorun oluşacağını düşünüyorum . Bu sorun materyalden normal bump(tangent space)le ilgili.
Vrayde normal map'i normal bump(tangent space) eklenerek kullanılıyor sanırsam. Bence konuyu yanlış anlamışsınız , konu normal map le ilgili . Render default render , iray Render yapsamda aynı sonuç .Belki vray de çözüm vardır, ama kullanıcısı değilim (çok pahalı) . Ama yinede vray de böyle bir sorunla karşılaşırsanız nasıl çözüm bulursunuz , bunu yazarsanız sevinirim . Vrayde nasıl çözüldüğünü bilirsem eğer mentalray render'a bunu uyarlıyabilirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Cevapla
#5
metodlardan screen ile denedinizmi ? şu an aşırı yoğunluktan indirip inceleyemiyorum gece bir bakarım eğer sorun çözülmesse kusra bakma kafa o kadar yoğunki mental ray olarak algılamışım
bu algıda mental ray kategorisi olduğundan zannedersem.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla
#6
Zaman ayırıp cevapladığınız için çok teşekkür ederim . Screen metodu işe yarıyor ama nekadar doğru . Ben xnormal dan tangent metodundan bake alıyorum. 3dsmax dede aynı metodu kullanmam gerekmezmi. Screen ile tangent arasındaki fark nedir acaba . Tangent metodunu yüzeysel biliyorum . Genelde yabancı öğretici videoları izleyorum , hepsinde tangent metodunu kullanıyorlar . Sadece 2 yıldır modelleme yapıyorum , amatörüm , başlangıçtan beri normallarda sorun yaşıyorum(genelde karekterlerimin uv dikiş yerlerinde ) . Bana çok büyük sorun yaşatmıyor , fakat sürekli bana aşırı zaman kaybı yaratıyor . Bu konu hakkında beni bilgilendiriseniz yada bu konu hakkında bir ders videosu varsa, Linkini yazarsanız , çok iyi olur.



http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-m...mht/909364
Cevapla
#7
Sorunun çözülmesine sevindim
forum bünyemizde 3ds max kullanıcılarının ağırlığı malum yüksek eşsiz render gönderen usta üyelerimiz mutlaka size video veya bilgi olarak yardımcı olacaktır .

Kolay gelsin.
        Vazgeçmek kaybetmektir.
Cevapla


Konuyu Paylaş: 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Sıralamak,döndürme problemi Aytac A. 10 362 14-06-2016, Saat: 14:36
Son Yorum: ORHAN ALKAN
  3ds max skin 3d vector problemi eeeguray 1 221 14-06-2016, Saat: 01:03
Son Yorum: kjum
  Kapı Ve Pencere Problemi Ghostcastle 3 235 18-04-2016, Saat: 01:49
Son Yorum: SİNANSOYLU
  3ds Max Renk Problemi yardım Ghostcastle 1 180 22-03-2016, Saat: 23:02
Son Yorum: İbrahim Baş
  Vraydisplacement vs Substance bump Aydın ZENGİNOL 8 196 29-02-2016, Saat: 13:48
Son Yorum: chenmy1

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
© Powered By MyBB, © 2002-2015 MyBB Group.